Samsung PS59D555 59" Plasma 1080p 3D - intryck?
111 svar till detta ämne
Postad 06 September 2011 - 06:27
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Det är exakt samma problem som jag har och det är endast när man sitter mitt emot TV:n som man upplever detta som störande. Tyvärr så trodde jag på Samsung supporten som sa att problemet skulle försvinna efter ett tag och nu är det för sent att lämna tillbaka den till butiken. Ska ringa supporten igen denna vecka. Hoppas de kan fixa problemet eller i annat fall erbjuda en annan modell. Någon som har erfarenhet från Samsung supporten tidigare?
Har du väggmonterat tvn? Inte för att det borde spela någon roll. Är buzzandet väldigt störande borde det inte anses vara normalt. /Mange
Postad 06 September 2011 - 09:35
phatboy
-
phatboy
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jeg har hatt PS58D555 i en uke. Den gikk på 8995Kr i Norge noen dager. Bilden er kanon. Ingen hakking som noen skriver om ovenfor. Men hva f... hva den buzzzar. Et høgfrekvent buzz som er verst i sweet spot... Reiser jeg meg opp, eller legger meg ned på gulvet, er buzzingen nesten borte. Går jeg 1m til hver side er buzzingen nesten borte... Midt i sweet spot buzzar det rejelt. Jeg kommer at levera den tilbaka.
Den buzzade mycket i början, nu efter 2 veckor så buzzar den mkt mindre. Jag har knappast ngt, lite hörselskaddad. Frugan hör den dock, mkt mindre säger hon. När vanligt tv ljud är på så hör hon det inte, ser inte så ofta på tv utan mest på filmer och då har man ju lite högre ljudnivå. Detta fungerar iaf för oss, vi sitter ca 2,5m från tvn. Har ni använt kärnorna som skickades med?
Postad 06 September 2011 - 11:29
phatboy
-
phatboy
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
huh?
Näe det stämmer inte, det finns inga speciella "3D-kablar". Vad som behövs är en HDMI-kabel som kirrar den bandbredd 3D-signaler kräver. Om man behöver en HDMI-kabel som kirrar den bandbredd 3D-signaler kräver, så är det väl speciella HDMI kablar...
Postad 06 September 2011 - 20:23
Samplehead
-
Samplehead
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Har du väggmonterat tvn? Inte för att det borde spela någon roll. Är buzzandet väldigt störande borde det inte anses vara normalt.
/Mange
Nej, den är inte väggmonterad. Jag skulle kanske inte säga att det är jätte störande, men tillräckligt för att man retar upp sig på det. Det märkliga är att buzz ljudet endast upplevs precis när man sitter precis mitt emot TV:n. Sätter man sig lite på sidan av TV:n hörs det knappt. Jag har även testat med att sätta på feritta kärnorna som föjljde med, men jag tycker inte det blev någon skillnad.
Postad 09 September 2011 - 21:36
Samplehead
-
Samplehead
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Nej, den är inte väggmonterad. Jag skulle kanske inte säga att det är jätte störande, men tillräckligt för att man retar upp sig på det. Det märkliga är att buzz ljudet endast upplevs precis när man sitter precis mitt emot TV:n. Sätter man sig lite på sidan av TV:n hörs det knappt. Jag har även testat med att sätta på feritta kärnorna som föjljde med, men jag tycker inte det blev någon skillnad.
Samsung ska skicka ut en tekniker nästa vecka. Har inga större förhoppningar men vi får väl se
Postad 10 September 2011 - 00:50
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Den är likvärdig PK 250 modellerna denna plasma. Släpper in lite mkt ljus så har ni ljust i rummet så är den inte att rekommendera. Men i mörker ger den en bra bild så prisvärd är den ju för sin storlek. Men förväntar man sig god svärta är 7005 serien MYCKET bättre.
Postad 10 September 2011 - 08:56
coscast
-
coscast
-
Rookie
-
7 inlägg
Tänkte höra om nån har koll på vad de är för input lag (bildfördröjning) på PS59D555. Kanske nån som har en och rent av har testat ? med http://www.flatpanel...p;id=1229335064Hade tänkt köra lite fps spel från datorn. Hade varigt roligt att hitta en 59-60" plasma tv kring 20-30ms. Har en Benq G2400WD dataskärm som ligger på 15-20ms har jag för mig. Sen så har jag en Samsung plasma PS50Q97HD från -97 som de är i alla fall 100ms eller mer helt ospelbart i tillexempel fps spel
Postad 10 September 2011 - 15:28
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Tänkte höra om nån har koll på vad de är för input lag (bildfördröjning) på PS59D555. Kanske nån som har en och rent av har testat ? med http://www.flatpanel...p;id=1229335064 Hade tänkt köra lite fps spel från datorn. Hade varigt roligt att hitta en 59-60" plasma tv kring 20-30ms. Har en Benq G2400WD dataskärm som ligger på 15-20ms har jag för mig. Sen så har jag en Samsung plasma PS50Q97HD från -97 som de är i alla fall 100ms eller mer helt ospelbart i tillexempel fps spel 
Endast Vt30 med så låg ms som du söker.
Postad 10 September 2011 - 17:03
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Nu är den tillbaka för 12990 kr, dock utan väggfäste. Man kanske kan ringa och pruta med ett...
Hur tycker ni som har den att 3d ser ut? Blir man illamående av en hel film?
/Mange
Postad 10 September 2011 - 17:17
coscast
-
coscast
-
Rookie
-
7 inlägg
OK.. vart ju en helt annan prisklass då. Nån som vet vad samsung PS59D555 har i input lag då 50ms, 100ms ? funderar mellan den och LG 60PV250N
Postad 11 September 2011 - 16:56
phatboy
-
phatboy
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Nu är den tillbaka för 12990 kr, dock utan väggfäste. Man kanske kan ringa och pruta med ett...
Hur tycker ni som har den att 3d ser ut? Blir man illamående av en hel film?
/Mange
Hej Tycker 3Dn ser grym ut, endast testat SBS material och inget från BD-skiva. Jag fick iaf ingen huvudvärk av det, tyvärr så verkar det som frugan har problemen med aktiva glasögon så det lutar åt å lämna tillbaka den. Har nu även 2 par dyra glasögon som jag inte kan lämna tillbaka. Hörde inte buzzing efter 1 vecka och att den reflekterade mkt har inte så stor betydelse för mig då jag oftast är mer intresserad av filmen å att jag endast använder när solen har gått ned.
Postad 11 September 2011 - 17:04
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Hej Tycker 3Dn ser grym ut, endast testat SBS material och inget från BD-skiva.
Jag fick iaf ingen huvudvärk av det, tyvärr så verkar det som frugan har problemen med aktiva glasögon så det lutar åt å lämna tillbaka den. Har nu även 2 par dyra glasögon som jag inte kan lämna tillbaka.
Hörde inte buzzing efter 1 vecka och att den reflekterade mkt har inte så stor betydelse för mig då jag oftast är mer intresserad av filmen å att jag endast använder när solen har gått ned.
Kanske passar bättre med passiv 3d i ert fall, om det nu är 3d man primärt är ute efter. Själv värdesätter jag storleken på tvn och att den är bra på 3d är bara en bonus. Sitter och funderar på om denna tv är värd 12990 kr. SJälvklart kommer den att sjunka, men tänker man så blir det aldrig något köp, det kommer alltid bättre saker hela tiden. I mitt fall pendlar det mellan lg lw450 55" med passiv 3d/samsung 59" d555. Men led i den prisklassen lider nog av ljusinsläpp och clouding vilket jag stör med enormt på. /Mange
Postad 11 September 2011 - 17:10
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Skulle gärna se lite bilder på tvn i hemmet. Så lägg gärna ut några.
/Mange
Postad 12 September 2011 - 11:19
phatboy
-
phatboy
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Kanske passar bättre med passiv 3d i ert fall, om det nu är 3d man primärt är ute efter. Själv värdesätter jag storleken på tvn och att den är bra på 3d är bara en bonus.
Sitter och funderar på om denna tv är värd 12990 kr. SJälvklart kommer den att sjunka, men tänker man så blir det aldrig något köp, det kommer alltid bättre saker hela tiden.
I mitt fall pendlar det mellan lg lw450 55" med passiv 3d/samsung 59" d555. Men led i den prisklassen lider nog av ljusinsläpp och clouding vilket jag stör med enormt på.
/Mange
Yes passiv är ngt jag kommer att satsa på. Storleksmässigt blir du inte besviken, även om dem rekommendera 47tums på 2,5m avstånd så tyckte jag 59tums är riktigt nice. Ska du ha 60 tums LED kostar det närmare 20 000kr... Det är ju just det där med om den är värd eller inte, du kan nog sitta resten av ditt liv utan att köpa ngt då det alltid kommer ngt bättre och billigare. Jag tänkte först att jag skulle behålla TVn i 5 år innan jag skaffade mig en ny, 59tum och den har 3D, borde ju hålla. det blir hela 2600kr/år att ha TVn. När det gäller LW450 så antar jag att du syftar på LW4500, grå import och om du vet att du kommer att störa dig på detta så KÖP INTE!!! Personligen tycker jag att du ska köpa dig en PS59D555 hos Elgiganten då dem har 30 dagars öppetköp. Testa TVn i 2-3 veckor och om du inte är nöjd så lämnar du den. Köp gärna ett par glasögon så du kan testa 3Dn.
Postad 25 September 2011 - 20:41
Sledgeman
-
Sledgeman
-
Användare
-
-
183 inlägg
Blev ett impulsköp av en PS59D555 på nyöppnade expertbutiken på Erikslund i Västerås. För 8990kr känns det riktigt bra. Buzzar en del men jag hoppas att det ska minska med tiden. Har bara ändrat lite snabbt på inställningar men är otroligt nöjd med bilden på comhem digitalbox och bluray. Comhems analoga ser skräp ut men det gör det ju på vilken tv som helst. Bytte upp mig från en gammal Panasonic PX70 och det är jag glad för.
Postad 27 September 2011 - 13:46
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
51" har blivit recenserad av hdtv reviews. den blev highly recommended. http://www.hdtvtest....01109221412.htm
Postad 18 October 2011 - 10:03
Spaken_
-
Spaken_
-
Användare
-
-
157 inlägg
Köpte denna jag med för 8990:- på Expert, Erikslund i Västerås och är otroligt nöjd. Dock som flera antyder "buzzar" den men det har minskat successivt sedan den köptes. Även reflektionerna kan vara aningen störande men överlag är det enligt mig en bra plasma till en billig peng.
Postad 19 October 2011 - 12:40
elp
-
elp
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Jeg har hatt PS58D555 i en uke. Den gikk på 8995Kr i Norge noen dager. Bilden er kanon. Ingen hakking som noen skriver om ovenfor. Men hva f... hva den buzzzar. Et høgfrekvent buzz som er verst i sweet spot... Reiser jeg meg opp, eller legger meg ned på gulvet, er buzzingen nesten borte. Går jeg 1m til hver side er buzzingen nesten borte... Midt i sweet spot buzzar det rejelt. Jeg kommer at levera den tilbaka.
Hur gick det? Lämnade du tillbaka TV:n eller har TV:n slutat att buzza? Har precis själv köpt mig en PS-59D7005 som har exakt samma högfrekventa buzz som du beskriver. TV:n är ca 2 veckor gammal och frågan är om man ska tro Samsung när de säger att buzzandet avtar efter ytterligare några veckor eller om man ska vara ihärdig och hävda ett utbyte/återköp... Samm fråga gäller såklart även @Samplehead och @Sledgeman
Postad 24 October 2011 - 13:23
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Postad 24 October 2011 - 16:48
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Sjysst att du fixade bilder på tv:n. Nu fick man en uppfattning om hur den ser ut. Den speglade inte så mycket tyckte jag. Har tv:n kontakterna rakt bakåt eller är de vinklade?
Synd med buzzet. Pendlar mellan lg:s pz serie och samsung d555. LG kanske buzzar lika mycket??
/Mange
Postad 24 October 2011 - 17:06
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Sjysst att du fixade bilder på tv:n. Nu fick man en uppfattning om hur den ser ut. Den speglade inte så mycket tyckte jag. Har tv:n kontakterna rakt bakåt eller är de vinklade? Synd med buzzet. Pendlar mellan lg:s pz serie och samsung d555. LG kanske buzzar lika mycket?? /Mange
Kontakterna går rakt bakåt. Har dålig koll på övriga plasmor vad det gäller buzz tyvärr.. Men om du ska lyssna efter buzz i affärer så lyssna längs tv'ns övre kant, tydligen kommer ljudet från 3 olika ställen längs övre halvan på samsungen.
Postad 24 October 2011 - 17:14
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Ok...synd bara att det år 2011 ska vara såna problem med irriterande ljud. Sitter kontakterna liksom djupt in i tv:n? Blir lite orolig eftersom jag skulle vilja ha tv:n på väggen.
/Mange
Postad 24 October 2011 - 17:26
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Ja, det suger, jag trodde inte heller det problemet existerade men så är tyvärr fallet med plasmorna... Dock så är dem fortfarande en bra bit billigare än LCD'er i samma storlek och jag prioriterade ju bildyta i det här fallet.
Kontakterna sitter förskjutna ca 1.5 cm in i tv'n och du behöver väl ytterligare ca 6-7 cm utrymme för att kunna böja tjocka hdmi-kablar o dyl. (om det nte finns vinklade signalkablar?) Dock så har jag svårt o tro att dem säljer väggfästen som inte gör plats för kablage bakom tv'n? Det kanske till och med går att reglera avståndet?
Postad 24 October 2011 - 17:39
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Ja jag får väl mäta lite på hur mycket kablarna bygger ut. Finns ju vinklade hdmi, men scart, komponent etc går ju inte vinkla dessvärre.
Hur långt avstånd har du till tv:n? Funderar lite på om 59" är för mycket när man som i mitt fall ser en del på sd kanaler. Har iof några hd kanaler och bluray. Jag har ca 3-3,5 meter mellan soffa och tv.
/Mange
Postad 24 October 2011 - 19:20
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
det får du göra, men jag tycker en grov hdmi sticker ut mer än vad en scart gör eftersom dem oftast är vinklade från början, det bör va lugnt men det är ju alltid säkrast o mäta först =)
Jag har 4,5 -5meter ca och 59" är absolut inte för stort, jag undrar hur jag klarade mig med 40" egentligen, hade varit jättesvårt o byta tillbaka nu  Jag hade verkligen inte haft problem med att sitta en meter närmare tv'n som det är nu. Det är dock min personliga åsikt.. men man behöver inte sitta o vrida på huvudet på 3.5meters avstånd, så mycket kan jag säga.
Postad 25 October 2011 - 14:22
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Sitter alla HDMi-kontakter horisontellt? I manualen verkar 2 sitta vertikalt på baksidan.
Har man någon nytta av nätverksstödet? Denna har ju inte SMART-TV.
Funkar USB uppspelning av filer bra?
Postad 25 October 2011 - 14:35
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Sitter alla HDMi-kontakter horisontellt? I manualen verkar 2 sitta vertikalt på baksidan. Har man någon nytta av nätverksstödet? Denna har ju inte SMART-TV. Funkar USB uppspelning av filer bra?
Jag skall besvara dina frågor så fort jag kommer hem. För övrigt så ska jag idag in till woody och köpa ett par skivor cellplast och se om dem kan fungera som dämpande material. ca 20kr per skiva (120x50cm).
Postad 25 October 2011 - 20:49
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
(dubbel-inlägg som jag själv tömt eftersom jag ej kunde ta bort det)
Redigerat av Mattie, 26 October 2011 - 07:54.
Postad 25 October 2011 - 20:57
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
hmm nu sabbade ja tråden liten, fråga mig inte hur ja lyckades flytta ner posten med alla bilder i.. hursom helst, här kommer bilder på baksidan, återkommer med usbuppspelningen http://mattiefoto.fi...0111025_002.jpghttp://mattiefoto.fi...0111025_003.jpg Edit. testade att spela upp 720p via usb och det fungerar fint bortsett från ljudet som den inte hade stöd för, "audio codec stöds ej" sa den så den är kanske lite känslig för ljudcodecs, eller var det kanke filmen som hade någon ovanligt variant, det var en mkv-fil jag spelade upp iallafall. Skysst spolfunktion och meny i övrigt.
Redigerat av Mattie, 25 October 2011 - 21:34.
Postad 26 October 2011 - 06:21
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Stort tack för bilderna. Nu slipper jag köpa vinklad hdmi kontakt.
Blev buzzet bättre?
Postad 26 October 2011 - 07:48
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Varsågod, nej cellplasten gjorde ingen verkan. Cellplast hindrar inte att ljudet studsar, det stoppar däremot ljudet helt om man kapslar in något med det, t.ex. ett hustak. Jag behöver något som är helt avsett för att dämpa studsande ljud. Återkommer när jag hittat något bättre. Som det är nu ligger man i hörnet på soffan och tittar på film ändå och där hör jag inte buzzet ett smack.
Postad 27 October 2011 - 09:16
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Ok, låter lovande, en divansoffa med scheslång (eller vad det heter) är beställd redan.....
Det här med nätverksstödet.
Har man någon användning av det när det inte finns "SMART-TV"?
Redigerat av Unregistered8c00bd99, 27 October 2011 - 09:17.
Postad 27 October 2011 - 10:55
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Det kommer säkert fungera bra med divanen. Som sagt, allt är en fråga om möblering. Det går ju uppenbarligen att slipa ljudet, det gäller bara att stoppa ljudets reflektioner, det kan vara högtalare som står fel, vägghyllor som sitter fel, tv står för nära väggen eller tvärt om osv osv.. Jag jagar fortfarande rätt dämpande material, senast igår snackade jag med en firma i sthlm men dem var lite väl dyra och sysslade mest med kontorslandskap, jag fick dock en hel del bra tips.
Nätverksstödet testade jag senast igår och visst det fungerar okej, man kan dela ut via DLNA och hitta filmer på nätverket men det blir lätt jobbigt att bläddra och kör man XBMC på htpc så är det ingen konkurrens direkt. Annars hade det varit smidigt med att spela film direkt via tv'n, färre grejjer igång är ju aldrig fel liksom. Märkte också att det "trådlösa nätverksstödet" bara gäller om man kopplar in en nätverksdongel. Något jag borde ha anat förvisso men ändå. Jag kör ändå allt via htpc/hdmi
Redigerat av Mattie, 27 October 2011 - 10:57.
Postad 28 October 2011 - 19:11
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Det går inte. BUZZET är GALET, denna TV åker tillbaks asap imorgon bitti.
Postad 28 October 2011 - 21:13
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hehe ok, tråkigt o höra :/ Du kanske fick en värre modell än vad jag fick..
Postad 29 October 2011 - 08:15
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Vet inte, den är precis som du skrev. Va en chansning. Mitt i sweetspot kan man inte sitta. Sitter man 1 m därifrån så hör man inget.
Trist å behöva hålla på med släp å fram å tillbaks....
Postad 29 October 2011 - 08:19
Ljungby
-
Ljungby
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Trist å behöva hålla på med släp å fram å tillbaks....
Faen va drygt sånt är
Postad 29 October 2011 - 09:23
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Aa, det är ju samma sak här, måste vara ngt produktionsfel där, eller så bryr dem sig inte. Jag har dock vinklat tv'n en aning till vänster så slipper jag problemet tills jag hittat dämpning. Dock förfarar jag att det inte bara räcker att dämpa baksidan då en del av ljudet kommer direkt från framsidan också. Kasst som fan av Samsung, man får vad man betalar för antar jag.
Postad 31 October 2011 - 16:43
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Ni som lämnat tillbaka denna modellen, vad köpte ni för tv tillslut? höll ni er i samma prisklass eller fick ni gå upp? nyfiken på vad det finns för alternativ till denna och hur dem står sig.
Postad 01 November 2011 - 06:41
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Det blev en LG 60PV250N för 9900 kr. Det var den TV jag köpte från första början (innan soppan med trasiga TV-apparater började). Det är för stort prishopp för att det skall motivera ett steg upp till en "bättre" TV. Jag är inte heller intresserad av 3D.
Postad 01 November 2011 - 09:45
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hur stod den sig bildmässigt mot samsungen? Några andra problem? Jag funderar seriöst på att byta jag med nu. Mailade netonnet och de sa att det inte var några problem. Väntar på fraktsedlar... Zzz
Postad 01 November 2011 - 10:04
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Svårt å säga. Samsungen va på i 3 timmar, de mesta med Idol å då tittade inte jag. Resterande tid bolipompa.... Jag tycker LGn va bra som TV från första början.
Såklart att det är inte en HighEnd TV. Men för 10tkr så är den helt ok.
Om du läser i LG-tråden så ser du vad jag hade för problem. Teknikern som hämtade min förra LG (innan Samsungen) sa att fabriken nu tagit fram en lösning. Så därför köpte jag en LG igen. har funkat bra med hemmaservice å liknande så det kändes ok.
Postad 01 November 2011 - 10:42
Mattie
-
Mattie
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Okej, om LG'n hade skillt sig nämnvärt så tror jag nog att du hade reagerat iallafall! men eftersom du inte skriver något om det så antar jag att dem är någerlunda likvärdiga iaf. Jag läste något om att den typ "dog" när man slog på den. Det oroade mig lite men jag väljer hellre att jag får dra ur o sätta i kontakten vid start än att ha buzzljud konstant.
Jag ska ha en sådan jag också, frågan är bara om det blir 3D versionen eller utan. Det skiljer en del i pris..
Postad 01 November 2011 - 11:34
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Det va det felet jag hade. Men det va att den dog då man stängde av den ibland. Det finns nu en lösning på det.
Postad 05 December 2011 - 20:13
Unregisteredfa59fbf5
-
Unregisteredfa59fbf5
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Ni som har denna Tv (D555) hur upplever ni att den hanterar SD-material? Har blivit lite nyfiken på den men läste i någon recension, tror det var avsforums, att den inte var så vass på SD. Vore kul att höra några omdömen från verkliga livet, gärna med jämförelser mot andra modeller om ni har möjlighet.
D550 i 51 tum fick ju ett rätt "ljummet" omdöme i Flatpanels test, de mätte tex upp svärtan till 0,12 cd/m2 och det känns lite klent...Samsungs större paneler brukar ju dock få lite bättre värden men jag har inte lyckats hitta nån siffra för 59-tummaren. Nån som har sett det någonstans?
Postad 27 December 2011 - 10:20
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej  Kanske man kan använda sådana här plattor, som man smäller upp på hela baksidan, för att bli av med buzzet ! http://www.abceuroso...udisolering.asptänkte på den här plattan ,utan aluminium "Ljudisolerande skumplast med dubbelhäftande tejp Tjocklek: 3 cm" från det ena till det andra. Är SD-bilden från en digital HD-box så dålig, att man inte orkar titta på bilden, frågan är om den är så mycket bättre på en Panasonic Viera TX-P55VT30Y, för mer än tio tusen kronor dyrare ?
Redigerat av Unregistered94bbe618, 27 December 2011 - 10:24.
Postad 28 December 2011 - 19:04
Unregistered05be5f38
-
Unregistered05be5f38
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Är det nån som vet vad denna tv stöder för signaler via hdmi? Skulle vilja veta om det går att köra 1080p /24 /50 /60 ?
Har letat bland alla fakta men hittar inte just detta... Anledningen är att jag kör htpc med tv och då är detta högintressant.
// ToLin
Postad 05 January 2012 - 17:00
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Det går inte. BUZZET är GALET, denna TV åker tillbaks asap imorgon bitti.
Bara att hålla med! I Sweepspoten är buzzet galet högt! Lutar man sig åt sidan minskar buzzet, men det är fortfarande störande vid normalt tv-tittande. Det låter inget bakom eller ovanför tv:n, bara rakt framför. Tror ni samsung skickar ut en tekniker som kan "åtgärda" problemet eller är det bara att bära tillbaka skiten? Har inte alla samma problem med sina?
Postad 05 January 2012 - 17:17
elp
-
elp
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Bara att hålla med! I Sweepspoten är buzzet galet högt! Lutar man sig åt sidan minskar buzzet, men det är fortfarande störande vid normalt tv-tittande. Det låter inget bakom eller ovanför tv:n, bara rakt framför. Tror ni samsung skickar ut en tekniker som kan "åtgärda" problemet eller är det bara att bära tillbaka skiten?
Har inte alla samma problem med sina?
https://www.minhembi...9
Postad 05 January 2012 - 20:30
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
https://www.minhembio...9
Helt sjukt om detta ljud skulle ligga inom ramen för vad som anses "normalt". Min gamla Samsung plasma från 2008 låter i princip ingenting, så utvecklingen har knappast gått framåt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|