Kampanj pÄ 43" Samsung plasma, 3690 kr
17 svar till detta Àmne
Postad 13 June 2011 - 19:54
JockeII
-
JockeII
-
AnvÀndare
-
-
130 inlÀgg
Samsung PS43D455Kan den vara nÄgot att ha? Direkta konkurrenter i den prisklassen Àr vÀl Panasonic TX-P42C3 och LG 42PJ350, som Àr rÀtt mediokra apparater. Denna kostar ju dessutom en slant mer i vanliga fall. TÀnkte köpa en TV att ha vid sidan av i biorummet för att slippa dra igÄng projektorn för Àldre DVD, LD, sÀmre TV-serier och gamla konsoller som t.ex. PS2. DÀrför Àr det mest en TV som hanterar SD bra som Àr intressant, och dÄ ska ju LG PV350 (nya PK350) vara ett fint alternativ. Vet inte om jag kan acceptera mindre Àn 50" Àven om det bara Àr en extra-TV. Men denna Samsungen Àr ju sÄ löjligt billig, sÄ dÄ kanske man kan tÀnka om. Har ingen aning om hur bra Samsung Àr pÄ just Àldre material dock. Utanför Sverige brukar den heta PN43D450, finns en rÀtt stor trÄd om den pÄ Avsforums. Inte hittat nÄgra vettiga recensioner dock.
Redigerat av JockeII, 13 June 2011 - 19:55.
Postad 13 June 2011 - 21:22
Jacobsson
-
Jacobsson
-
LĂ€rjunge
-
-
484 inlÀgg
kopplade dina angivna modeller till din trÄd
Postad 16 June 2011 - 19:37
JockeII
-
JockeII
-
AnvÀndare
-
-
130 inlÀgg
Ingen som köpt modellen och har nÄgra Äsikter om den? KÀnns ju som att det Àr en av de populÀraste prisklasserna för TV these days.
Har en kompis som erbjuder mig att köpa hans Pioneer Kuro 50" referensTV med för 10 000 kr, lite sugen men sÄ onödigt köp med tanke pÄ anvÀndningsomrÄdet...
Postad 16 June 2011 - 20:18
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlÀgg
Jag har inte testat samsung i denna prisklass men dÀremot förra Ärets versioner av Panasonic och LG. LG's modell var jag inte alls nöjd med och den Äkte tillbaks efter mindre Àn en vecka. Den hade svÄrt med hudtoner och man fick det som jag förstÄtt kallas "leransikten" dÀr huden flyter ihop och man ser inga konturer.
Bytte dÄ till Panasonic C2 och den var betydligt bÀttre Àn LG'n, faktiskt betydligt bÀttre överlag Àn jag vÄgade hoppas pÄ med tanke pÄ priset. InstÀlld i true cinema-lÀget och matad med bra signal frÄn t ex. bluray sÄ imponerar den stort fast den inte Àr full HD, dÀr ser man verkligen vikten av bra insignal. Jag köpte den som en "sÄlÀnge" tv tills Ärets nya modeller skulle börja dyka upp och hade jag inte köpt 42" utan 50" sÄ hade jag kanske inte ens brytt mig om att byta nu, sÄ pass nöjd Àr jag  Men den kommer bli en utmÀrkt sovrums-tv sen.
Vilken modell av 50" Pioneer Àr det han ska sÀlja?
Postad 16 June 2011 - 21:50
JockeII
-
JockeII
-
AnvÀndare
-
-
130 inlÀgg
Jag har inte testat samsung i denna prisklass men dÀremot förra Ärets versioner av Panasonic och LG. LG's modell var jag inte alls nöjd med och den Äkte tillbaks efter mindre Àn en vecka. Den hade svÄrt med hudtoner och man fick det som jag förstÄtt kallas "leransikten" dÀr huden flyter ihop och man ser inga konturer.
Bytte dÄ till Panasonic C2 och den var betydligt bÀttre Àn LG'n, faktiskt betydligt bÀttre överlag Àn jag vÄgade hoppas pÄ med tanke pÄ priset. InstÀlld i true cinema-lÀget och matad med bra signal frÄn t ex. bluray sÄ imponerar den stort fast den inte Àr full HD, dÀr ser man verkligen vikten av bra insignal. Jag köpte den som en "sÄlÀnge" tv tills Ärets nya modeller skulle börja dyka upp och hade jag inte köpt 42" utan 50" sÄ hade jag kanske inte ens brytt mig om att byta nu, sÄ pass nöjd Àr jag Men den kommer bli en utmÀrkt sovrums-tv sen.
Det var ingen nitlott till LG du köpte dÄ? Verkar vara rÀtt ojÀmn kvalité mellan modellerna. Den billiga 42" LGn har egentligen aldrig varit aktuell för min del, men PV350 som i princip Àr PK350 har ju fÄtt vÀldigt bra betyg pÄ t.ex. Avsforums, naturligtvis med sin prisklass i Ätanke men ÀndÄ. C2 Àr ju i princip samma som C3, sÄ det lÄter ju lovande. Fast jag Àr fortfarande vÀldigt nyfiken pÄ Samsungen. Har haft en 50" Samsung av dyrare modell innan, som jag var vÀldigt nöjd med. VÀrt att nÀmna Àr kanske att 43" enligt Elgigantens egen utsago Àr " Uppföljaren till den populÀra PS42D455XXE."Det Àr Pioneer Kuro PDP-LX5090H som han erbjuder att sÀlja till mig för 10k. Vet inte om den fortfarande slÄr alla andra TV pÄ fingrarna, men det Àr vad jag hört i alla fall. Verkar vara lite av en kult till denna TVn dock.
Postad 16 June 2011 - 21:57
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlÀgg
Bytte dÄ till Panasonic C2 och den var betydligt bÀttre Àn LG'n, faktiskt betydligt bÀttre överlag Àn jag vÄgade hoppas pÄ med tanke pÄ priset. InstÀlld i true cinema-lÀget och matad med bra signal frÄn t ex. bluray sÄ imponerar den stort fast den inte Àr full HD, dÀr ser man verkligen vikten av bra insignal. Jag köpte den som en "sÄlÀnge" tv tills Ärets nya modeller skulle börja dyka upp och hade jag inte köpt 42" utan 50" sÄ hade jag kanske inte ens brytt mig om att byta nu, sÄ pass nöjd Àr jag Men den kommer bli en utmÀrkt sovrums-tv sen.
NÀr du menar LGn menar du nÄgon utav den enklare 42" varianterna dÄ? Har jÀmfört min pk350n med en 50 tum c2(polares) och dÀr har verkligen PK serien marginalerna pÄ sin sida med bÄde skarpare och lugnare bild samt bÀttre bildflyt i alla lÀgen. Hur som sÄ Àr c3 det sÀkra kortet i 42 " och om du hittar Àr pk350 löjligt prisvÀrd fortfarande. AngÄende pioneern , Àr det en G9 ,5090 sÄ köp!!!
Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 16 June 2011 - 22:03.
Postad 16 June 2011 - 22:21
JockeII
-
JockeII
-
AnvÀndare
-
-
130 inlÀgg
AngÄende pioneern , Àr det en G9 ,5090 sÄ köp!!!
Ja, det Ă€r en G9 5090. Men som sagt, jag vet inte vad jag ska med en sĂ„ bra TV till. Visst, för det priset sĂ„ kostar den inte mycket mer Ă€n min projektorduk, men den blir ocksĂ„ en direkt konkurrent till min projektor pĂ„ grund av sin bild. Men i slutĂ€ndan kommer jag alltid att se film pĂ„ just projektorn, och det enda TVn kommer anvĂ€ndas till Ă€r i princip att spela gamla rollspel pĂ„ PS2, titta pĂ„ TV-serier, nĂ„gon enstaka laserdisc och Ă€ven spela PS3 de gĂ„nger jag bara vill köra en snabbis. Ăr ju nĂ€stan sorgligt att ha Kuron stĂ„endes i ett hörn resten av tiden. Man kan inte se elektronik som en investering heller, om nĂ„gra Ă„r lĂ€r vĂ€l den bli slagen pĂ„ fingrarna med och med tanke pĂ„ att jag dĂ„ kommer anvĂ€nt den sĂ„ lite sĂ„ kĂ€nns det lite hrm. Samtidigt Ă€r det bara 4000 kr mer Ă€n om jag skulle köpa PV350, fast 6000 kr mer om jag skulle köpa Samsungen...
Postad 17 June 2011 - 08:53
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlÀgg
Det var ingen nitlott till LG du köpte dÄ? Verkar vara rÀtt ojÀmn kvalité mellan modellerna. Den billiga 42" LGn har egentligen aldrig varit aktuell för min del, men PV350 som i princip Àr PK350 har ju fÄtt vÀldigt bra betyg pÄ t.ex. Avsforums, naturligtvis med sin prisklass i Ätanke men ÀndÄ.
Kan mycket vÀl varit sÄ men jag orkade inte chansa en gÄng till, hade öppet köp pÄ LG'n sÄ jag bara lÀmnade tillbaks den och köpte Panasonic istÀllet. Jag upplever ocksÄ svÀrtan som bÀttre pÄ den. NÀr du menar LGn menar du nÄgon utav den enklare 42" varianterna dÄ? Har jÀmfört min pk350n med en 50 tum c2(polares) och dÀr har verkligen PK serien marginalerna pÄ sin sida med bÄde skarpare och lugnare bild samt bÀttre bildflyt i alla lÀgen.
Hur som sÄ Àr c3 det sÀkra kortet i 42 " och om du hittar Àr pk350 löjligt prisvÀrd fortfarande. AngÄende pioneern , Àr det en G9 ,5090 sÄ köp!!!
Det var en LG 42PJ350N sÄ den enklare ej full HD. Jag har haft en PK250 60" ocksÄ men den Äkte tillbaks pga. svÀrtan, jag hade en Pana G10 50" innan och det var svÄrt att byta ner sig dÀr, förrutom det var jag nöjd med den. Planen Àr troligtvis en VT30 över 50" och flytta C2'an till sovrummet, vi fÄr se vad det blir
Postad 17 June 2011 - 10:02
film-fanatiker
-
film-fanatiker
-
MĂ€stare
-
-
2602 inlÀgg
Detta med att ansikten ser ut som lera eller en pastellmÄlning blir man av med genom att stÀnga av kantutgÀmning i bild menun. Och sen för att fÄ Ànnu bÀttre bild sÄ stÀnger man av resten av skiten som tillverkarna tryckt pÄ oss för att tv appareterna ska se fina ut i affÀren. SÄ av med allt som heter bildförbÀttrare sÄ blir bilden riktigt najs Àven med en lÄgbudget som lg pj 350n.
Postad 17 June 2011 - 11:05
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlÀgg
Detta med att ansikten ser ut som lera eller en pastellmÄlning blir man av med genom att stÀnga av kantutgÀmning i bild menun. Och sen för att fÄ Ànnu bÀttre bild sÄ stÀnger man av resten av skiten som tillverkarna tryckt pÄ oss för att tv appareterna ska se fina ut i affÀren. SÄ av med allt som heter bildförbÀttrare sÄ blir bilden riktigt najs Àven med en lÄgbudget som lg pj 350n.
Det var det första jag gjorde (och gör med alla apparater jag testar), tyvÀrr hjÀlpte det inte pÄ den LG jag hade hemma.
Postad 01 August 2011 - 08:33
parlar
-
parlar
-
Rookie
-
2 inlÀgg
Jag har precis bestĂ€llt en ps43d455 frĂ„n ellos (precis innan elgiganten nu sĂ€nkte priset). Jag köper den till mina pĂ€ron . Jag har tyvĂ€rr ingen erfarenhet av plasma. Ăger en samsung lcd le40b650 sjĂ€lv, som jag Ă€r jĂ€ttenöjd med.
I förÀldrarnas fall Àr dock SD digital och analog av störst intresse, och jag hoppas att teven blir bra till detta. De har det digitala grundutbudet + kanske 10 analoga kanaler. Att teven reflekterar (glossy) avskrÀcker dock nÄgot, samt att den, liksom alla billigare plasmor, inte har riktig 720p utan bara 1024x768, rekatangulÀra pixlar dvs. Man vill ju att ocksÄ svt HD skall se bra ut.
NÄgot som jag ocksÄ Àr lite orolig över Àr att den skall surra, som jag hört att endel plasmor gör. Jag kontaktade samsung för att frÄga om detta och fick till svar att surr som inte hörs pÄ 3 meters avstÄnd och vid en volym pÄ 15 i teven anses acceptabelt. Detta oroar faktiskt lite.
Lite oroande Àr ocksÄ att plasmor verkar vara ljussvaga relativt LCD.
NÄgon som har nÄtt kring detta att tillÀgga?
SkÀlet till att jag ÀndÄ valde plasma Àr dock att den sÀgs vara bÀttre pÄ att Äterge analog tv-signal, vilket pÀronen Àr intresserade av.
Jag Äterkommer om nÄgra dagar med en recension sÄ snart teven kommit.
/parlar
Redigerat av parlar, 01 August 2011 - 08:34.
Postad 01 August 2011 - 11:53
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
MĂ€stare
-
-
3866 inlÀgg
...inte har riktig 720p utan bara 1024x768, rekatangulÀra pixlar dvs. Man vill ju att ocksÄ svt HD skall se bra ut.
Finns massor av Full HD-skÀrmar som ger skitbild sÄ det gÄr inte att sÀga att skÀrmar med lÀgre upplösning automatiskt gör ett dÄligt jobb. Man ska ha bra pixlar, inte för mÄnga dÄliga pixlar. Lite oroande Àr ocksÄ att plasmor verkar vara ljussvaga relativt LCD.
SkÀrmen ska inte brinna som solen, det rÀcker att den Àr tillrÀckligt ljusstark, och det blev plasmorna nÄn gÄng kring 2007. SkÀlet till att jag ÀndÄ valde plasma Àr dock att den sÀgs vara bÀttre pÄ att Äterge analog tv-signal, vilket pÀronen Àr intresserade av.
Utan att veta nÄt om just den modellen du har köpt sÄ tror jag du rent principiellt gör rÀtt. Budgetplasmor brukar slÄ budget-LCD:er pÄ fingrarna. BÀttre bild för pengarna.
Postad 01 August 2011 - 14:55
parlar
-
parlar
-
Rookie
-
2 inlÀgg
Postad 15 November 2011 - 13:44
Kung67
-
Kung67
-
ForumrÀv
-
-
591 inlÀgg
OBS! Priset är nu endast 3 330 kronor inkl. frakt från Elgiganten. Suveränt pris, klipp till! I nuläget skulle jag inte köpa en 2011 års modell utan nöja mig med denna och köpa en bättre TV av 2012 modell.
Postad 15 November 2011 - 18:26
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlÀgg
kan säga att jag har den i mitt sovrum och den fungerar klockrent om man inte förväntar sig mkt av en tv och bara vill ha någonting basic ... det är inte så du tappar hakan precis , men även digitaltv och bluray ser helt ok ut ...
så mkt kan jag säga iaf
Postad 22 November 2011 - 23:47
superjohan
-
superjohan
-
LĂ€rjunge
-
-
291 inlÀgg
Köpte den på elgiganten med frakt för 3330:- Fick den uppburen med. Bra leveransfirma
Nu när den hänger på väggen i sovrummet så kan jag säga att jag är sjukt nöjd! Helt otroligt vilken bild man får för 3300;-. För övrigt så har jag ägt en 37" panasonic pv60, sen panasonic 50" pz70. och nu LG 60" 950N i sovrummet. Så jag har lite erfarenhet.
Funderar ni på billig plasma så är det bara att slå till! Även nu när priset gått upp en aning, fortfarande värt det.
Enda nackdelen jag märkte är att det inte går att mata in 24hz, kommer inte upp på datorn som möjlighet. Men det är tjejens dator som körs där, inte kollat ytterliggare. Men bilden flyter på fint iaf.
Undrar ni nånting, bara fråga!
Postad 23 November 2011 - 10:33
Mesomix
-
Mesomix
-
Rookie
-
1 inlÀgg
Samsung Plasma KÖP!
Gör ett bra jobb!
Redigerat av Mesomix, 23 November 2011 - 10:39.
Postad 29 November 2011 - 08:24
Unregistered43b47bb3
-
Unregistered43b47bb3
-
Wannabe
-
-
48 inlÀgg
Köpte denna på Elgiganten förra veckan för 2790 i Luleå. Är mycket nöjd. Första gången jag har en plasma och har försökt hitta rekommenderingar hur jag ställer in den och om jag behöver köra in den på något sätt? Tycker att den panelen blänker en hel del jämfört med min förra lcd (Samsung A567) men man vänjer sig säkert. Ljudet är mycket bättre än min förra. Jag har inte kört BD ännu men jag lär säkert inte bli missnöjd eftersom vanlig boxer tv är bättre än på gammel tv:n.
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|