Hejsan!
Köpte nyligen en Sony HX800 46 tum. Men jag upplever några problem 
1. Kan inte spela upp filmer direkt via extern hårdisk
2. Märker av ett ganska kraftigt input lagg när jag spelar filmer via HDMI från datorn (har dock spelat upp video som är som mest 720 P men ändå. Kan det vara materialet jag spelar upp som är av dålig kvalité?, ska testa spela upp Full HD material också)
3. Bilden känns för mycket till höger, har försökt ställa in bilden men alltid lite av bilden som försvinner (enbart när jag kollar på vanlig TV , Viasat box)
TV:ns interna mediaspelare har ett antal begränsningar, och du måste helt enkelt läsa på exakt vilka containers, codecs och upplösningar som stöds. Samma sak med extern hårddisk - läs på vilka filsystem, storlekar osv som stöds.
Input Lag spelar ingen roll när man kikar på film, förutom om du kör ljudet en annan väg förstås.
Menar du att det "hackar" så beror det på att filmen förmodligen är 23.976 fps och att datorn skickar ut 25 eller 30 fps (50/60Hz), vilket inte riktigt går att lösa snyggt eftersom de flesta grafikkort bara klarar 50/60 via hdmi och inte 24p = 48 Hz.
Standardupplöst "vanlig tv" skall ALLTID visas med overscan. Underscan ger svart i kanterna, eftersom det då är 720 pixels horisontellt som visas trots att det bara finns bildinformation i 702/704 av dem.