Jag har suttit och pillat med inställningarna på min Sony EX724. Problemet jag försöker lösa är att jag tycker att detaljnivån i svarta partier är för dålig, svart blir helt enkelt kolsvart när det egentligen kanske borde vara grått eller en mörk nyans av svart... om ni förstår vad jag menar. Det här är dock ett problem jag upplever på i princip alla nya apparater jag tittat på. Jag var bl.a. hemma hos en polare med en plasma LG 950N och han hade exakt samma problem.
Jag har provat att använda inställningarna från en av recensionsidorna. Irriterande nog hittar jag inte sidan just nu, men ska leta vidare. Dom inställningarna löste problemet med detaljer i det svarta, men samtidigt tyckte jag bilden kändes vek och suddig. Jag gillar när bilden är skarp och tydlig och det kändes som att jag fick anstränga mig för att titta på bilden. Detta kan bero på att jag bor i en sekelskiftesbyggnad mitt i stan och har ingen möjlighet att stänga ute ljus p.g.a. dom stora fönstren och att det sällan blir helt kolsvart utanför.
Så min fråga är om det är någon som hittat några bra inställningar till EX724 eller liknande EX-modell? Eller kanske bara vet vilken inställning som kontrollerar svärtan i bilden, så att jag kan begränsa mitt pillande.