Sedan är den en grej till. När jag kopplar datorn till TV:n så är det en kant på ungefär 1.5 cm runt om hela TV-skärmen som är mörk och där det inte är någon bild. Hur blir man av med den och får hela datorskärmen att synas i hela TV:n?
Hjälp med ny TV - clouding och annat!
Postad 02 July 2011 - 14:51
Sedan är den en grej till. När jag kopplar datorn till TV:n så är det en kant på ungefär 1.5 cm runt om hela TV-skärmen som är mörk och där det inte är någon bild. Hur blir man av med den och får hela datorskärmen att synas i hela TV:n?
Postad 02 July 2011 - 15:35
Om du väljer att skicka tillbaka så skulle jag rekomendera en vanlig LCD typ kdl46ex500 eller en LG (pk350n alt panasonic plasma (G20 )
Kolla att datorn skickar ut en 1920 /1080 linjers upplösning eller döp hdmi ingången till dator och se ifall det blir bättre med den svarta kanten.
Postad 02 July 2011 - 15:39
Du har helt rätt i det du skriver och jag får skylla mig själv, men jag hade ändå någonstans inte räknat med att det kunde bli så. Inte för att jag egentligen stör mig så mycket på det, utan mer att TV:n är helt ny men ändå är det något som uppenbarligen inte är som det bör vara. Så känns det.Sannolikheten att du får samma problem (clouding) igen på nästa tv är ganska stor så man får värdesätta det som är viktigast helt enkelt i tråden inför ditt köp så sa du att bilden var viktigast men du gick på utseende till slut...Det finns en anledning att det tjatas mycket om ojämn belysning och clouding osv framförallt på de billigare modellerna.
Om du väljer att skicka tillbaka så skulle jag rekomendera en vanlig LCD typ kdl46ex500 eller en LG (pk350n alt panasonic plasma (G20 )
Kolla att datorn skickar ut en 1920 /1080 linjers upplösning eller döp hdmi ingången till dator och se ifall det blir bättre med den svarta kanten.
Jag förstod nog inte riktigt det där? Vill du förklara det på en lite lägre nivå är du snäll? Tack för ditt svar annars.
Postad 02 July 2011 - 15:44
Clouding måste man räkna med till 99% sannolikhet om man går i LED fällan.
Ta ditt moln som en riktig man....
Postad 02 July 2011 - 18:18
Titta i denna tråd för att bli av med din underscan: https://www.minhembi...howtopic=267097Efter många om och men köpte jag en ny TV. Det blev en LG 47" LED. Nu har jag dock upptäckt ett litet problem. Egentligen hade jag aldrig brytt mig om det om det inte vore för att folk skrev om det här på forumet. Nere och uppe i det vänstra hörnet, samt centralt högst upp är det lite vitt. Jag vet inte var gränsen ska gå innan man kan klaga? Hur gör man i sådana här situationer? Ska man bara försöka leva med det eller ska man byta ut den? När man ser på film så är det inget som man tänker på, bara om det är väldigt mörkt i filmen eller så.
Angående clouding så har du onekligen blivit varnad på detta forum - om det stör dig eller inte kan ingen annan än du avgöra. Om du köpt den på nätet eller hos t.ex El-giganten och varit försiktig med att öppna allt så att du kan återställa den i sin originalförpackning så kan du lämna tillbaks den - i annat fall får du stå ditt kast och sälja den på blocket om du inte står ut med cloudingen.
Mvh
/Gelmax
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?