Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung Smart TV

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 July 2011 - 17:45

emigrating
  • emigrating
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Är i farten att köpa ny TV och då vi tittar mycket på Netflix, Hulu Plus, BBC iPlayer, SkyPlayer och liknande tjänster verkar Samsung's "smarta" burkar ganska interessanta, dock verkar det helt omöjligt att få information om apparna ovan är låsta till regionala modeller eller inte - dvs. kan jag inhandla en PS64D8005 i Sverige och installera Netflix från USA samt iPlayer från UK på denna?

Har pratat med flertalet säljare hos de större kedjorna men de tittar blankt på mig förstår inte alls vad jag vill åstadkomma.

Jag är medveten om att tjänsterna ovan är geo-locked genom bl.a. IP-range, men detta är inte något problem, använder alla på en Xbox360 samt HTPC redan idag, frågan är alltså om jag kan köra TVns native apps i stället.

Som en föjldfråga, är det samtidigt möjligt att ha appar installerade från fler olika regioner? F.ex. Netflix från USA, iPlayer från UK och SVTPlay från Sverige - på en och samma TV, samtidigt.

Postad 25 November 2011 - 20:24

Master-vaktis
  • Master-vaktis
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Du bryter såfall emot Samsungs användar rättigheter du ska godkänna tyvärr kan du bara välja ett land inte flera!

Postad 25 November 2011 - 20:55

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Enligt min mening är "smart tv" och liknande helt värdelöst. Segt, långsamt och laggar. Har det på en samsung blueray och LG tv men använder det aldrig. Vem vill sitta med en seg fjärrkontroll och söka på you tube. Fältet ligger vidöppet för Apple. Det är faktiskt en gåta varför ingen integrerar en dator med en TV och ett gemensamt gänssnitt. Ja man kan använda en htcp men många vill ha det färdigt.

Postad 26 November 2011 - 01:44

emigrating
  • emigrating
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Enligt min mening är "smart tv" och liknande helt värdelöst. Segt, långsamt och laggar. Har det på en samsung blueray och LG tv men använder det aldrig. Vem vill sitta med en seg fjärrkontroll och söka på you tube. Fältet ligger vidöppet för Apple. Det är faktiskt en gåta varför ingen integrerar en dator med en TV och ett gemensamt gänssnitt. Ja man kan använda en htcp men många vill ha det färdigt.

Smart TV är dock så mycket mer än Youtube. Visst, i Sverige finns det inte så många interessanta tjänster och de som finns (Viaplay, SF Anytime etc) ger dig egentligen inget "extra".

Ser man däremot på utbudet i andra länder finns det massor av "smarta" tjänster. Har själv Netflix, Lovefilm och Hulu abbonemang (till en total kostnad av 220,-/mnd) vilket ger mig tillgång till allt jag vill ha av TV/Film - större delen i bättre kvalitet än vad de fåtal Svenska HD kanaler jag har tillgång till ger mig.

Det sagt, så håller jag med. Det är märkligt att det inte kommit någon "standard" ännu, men det har väl mest att göra med att alla producenterna vill ha en möjlighet att "sticka ut", något som blir svårare om de alla skulle köra samma OS. Se bara på mobiltelefoner, det tog lång tid för ett OS (Android) att ta över marknaden och fortfarande finns det en hel del OEMer som envisas att kasta pengar i sjön på utveckling av egna OS.

Postad 26 November 2011 - 18:04

Badabing99
  • Badabing99
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Låter grymt. Vilken tid kan det ta innan vi har dessa tjänster i svedala ?

Bing

Postad 07 December 2011 - 11:11

minibio
  • minibio
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nu har jag suttit och knappat på tre olika Samsung apparater med Smart TV (Smart HUB), två Philips och en LG.
Samtliga är av årsmodell 2011. Interaktionen är helt jäkla värdelös och är så seg att det kryper i hela kroppen. Bara att mata in ett användarnamn eller lösenord är en kamp. Den sega responsen på knapptryckningar sakna jämförelse och feedbacken är obefintliga.

Apparna som finns är ett skämt på samtliga märken. De flesta funkar inte ens som tänk eller funkar inte alls. De som funkar är s å pinsamt fula och undermåliga att de inte ens är värda att öppna. Tex Google maps, Yr.no, YouTube och Picasa.

Köp en Asus Eee box eller liknande för 3000 och koppla in. På den kan du till och med surfa, spela musik, titta på film, skriva in text, betala med kort, titta på websidor och allt som man egentligen vill göra.

I dagsläget suger smartTV. När produkterna är så sega att de knappt går att använda idag, hur seg kommer de kännas om 3 år när TV:n fortfarande känns fräsch. En vanlig dator går ju att byta ut om man vill uppgradera.

Tycker synd om alla stackars företag som plöjer ner miljonbelopp på att utveckla applikationer dessa retarderade apparater. Kommer bara ge badwill.

Hur tänkte tillverkarna?

Postad 07 December 2011 - 11:16

Zece
  • Zece
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Håller med, det är helt värdelöst. Det tog mig ungefär 10 minuter att skriva ett inlägg på Twitter.

Undantaget är SF Anytime, Viaplay etc. som jag säkert kommer hyra några filmer från. Annars är Smart TV bara jobbigt just nu.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.