Kommentarer till 2x Tempest X2 av Johan_ST
Postad 07 August 2011 - 17:32
Postad 07 August 2011 - 17:44
Postad 07 August 2011 - 19:57
MiniDSPn har lite begränsningar i de lägre oktaverna (under 20Hz). Jag har hittat ett sätt att modda den så man kan sätta brytpunkter ner till 5Hz för oss som behöver kontrollerat pulver hela vägen ner. Säg till om du vill veta hur det går till. (Om nu dina steg och lådor fixar det dvs.) Snyggt bygge i vilket fall!
Jag får se hur långt ner de kan tänkas gräva lådorna, men om jag har tur kanske det blir aktuellt att EQ:a lite neråt 10hz iallafall.
Och till er andra som kommenterat: Tackar så mycket.
Postad 08 August 2011 - 19:10
i allfall gillar bygget healt klart.
Postad 08 August 2011 - 19:32
Reagera på en sak "efter att ha bottnat mina gammla subbar" konstatera jag att dina grannat måste va döva eller nått!! jag hade blitt vräkt om jag maxat mina steg som jag hade för länge sedan. Men du får väl va glad över din nuvarande cituation......
i allfall gillar bygget healt klart.
De gamla subbarna var 2st 10" basar i portade lådor avstämda till 20Hz. Då jag saknade subsonic filter och hade eqat upp en fin kurva ner till 20hz, så hade de för vana att slå i botten med ett spektakulärt klonk i vissa filmer när extra lågfrekvent material kom fram.
Till musik räckte de dock gott och väl för lägenhetsbruk.
Redigerat av Johan_ST, 08 August 2011 - 19:35.
Postad 10 August 2011 - 16:51
Postad 10 August 2011 - 20:19
ok trodde du hade nått i samma stil som detta så ,Följer detta bygge ska du klä lådorna eller ska du måla dom svarta bara
Är inte så förtjust i fanér och nålfilt passar bäst i bilstereo, så det lutar åt sidenmattsvart (iallafall är det det som är inhandlat...)
Postad 12 August 2011 - 18:58
Postad 12 August 2011 - 22:53
Ser bra ut!
Ska du fasa kanterna, exempelvis runda eller i 45° och blir det utfräsning i botten för sd-fötter månntro?
Det blir 10mm radie runt alla kanter, tänkte vara seriös och fräsa ut för SD-fötterna men nu ser det ut att bli flytt inom kort och då jag inte vet om modulerna skall vara stående eller liggande sedan så blir det inget sådant. :-(
Postad 26 August 2011 - 18:26
Ett litet tips bara:dra några remsor maskeringstejp under skarvarna när du limmar med Pu-lim.
När sen limmet har jäst klart så är det bara att dra bort remsorna med limmet.
Sparar lite sliptid.
Postad 29 December 2011 - 12:30
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
61 bilder
176 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?