Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Onkyo Tx-Nr609 Spotify Problem

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Onkyo TX-NR609 (Surroundförstärkare) 71 8,37 (95) 4 495:-
40 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (775 inlägg) 1 månad sedan
Söndrig Onkyo TX-NR609 - Laga eller 1250 kr? (19 inlägg) 2 år sedan
Wii - hdmi (4 inlägg) 3 år sedan
Råd vid försäljning av hemmabio (2 inlägg) 3 år sedan
Onkyo TX-nr609 "No signal" (9 inlägg) 3 år sedan
Mini displayport 1.2 till hdmi 2.0 (4k 60fps) (1 inlägg) 4 år sedan
Nya modeller från Onkyo - TX-NR609, TX-NR579, TX-NR509, TX-SR309 (637 inlägg) 5 år sedan
Onkyo TX-NR609 Uppspelning Zone 2 (3 inlägg) 5 år sedan
ARC fungerar inte med Onkyo TX-NR609 och LG LA-667V (2 inlägg) 6 år sedan
Synology 213j NAS / DS audio streaming och Onkyo TX-NR609 (2 inlägg) 6 år sedan
Onkyo TX-NR609, Problem med DLNA och Android App (23 inlägg) 6 år sedan
Behöver hjälp med min nya Onkyo TX-NR609! (267 inlägg) 6 år sedan
Mer bass utan sub (10 inlägg) 7 år sedan
Ersätta gamla Marantz SR7400 med Onkyo TX-NR609? Dumt eller smart? (3 inlägg) 7 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 7 år sedan
onkyo 609 till harman kardon hkts 30 (8 inlägg) 7 år sedan
Vsx 921, NR609 eller Avr 1912 mest kraft? (10 inlägg) 7 år sedan
Onkyo 509 vs 609. (23 inlägg) 7 år sedan
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg) 7 år sedan
Subwoofern stänger av sig själv med min nya onkyo 609, hjälp (12 inlägg) 7 år sedan
Projektor: check! ... then what? (10 inlägg) 7 år sedan
Serie eller paralellkoppla 6 ohms satellithögtalare? (9 inlägg) 7 år sedan
Bästa "mellanklass" surroundförstärkaren. (93 inlägg) 7 år sedan
Ingen bild onkyo TX-NR609 från wii eller dreambox (2 inlägg) 7 år sedan
Korrupt bild XBMC med ny Onkyo TX-NR609 förstärkare (1 inlägg) 7 år sedan
Onkyo TX-NR5009 TV-kanalerna försvinner vid HDMI anslutning (10 inlägg) 7 år sedan
Onkyo TX-NR609 eller Denon AVR-1912 (10 inlägg) 7 år sedan
Reciever upp till 6000 kronor - Snälla hjälp en vilsen själ! (25 inlägg) 7 år sedan
Tappar HDMI signal från Onkyo 609 (11 inlägg) 7 år sedan
Onkyo TX-NR609 - Sony Bravia KDL-46NX710 (8 inlägg) 7 år sedan
Stereo vs surround - koppla kringutrustning (5 inlägg) 8 år sedan
Ny Onkyo TX-NR609B eller beg. Onkyo TX-SR805 (9 inlägg) 8 år sedan
Onkyo 609, DLNA ingen tillgång till Video (1 inlägg) 8 år sedan
Kef Kht + ? (2 inlägg) 8 år sedan
Onkyo 609 problem? (17 inlägg) 8 år sedan
Val av fronthögtalare till Onkyo 609 (20 inlägg) 8 år sedan
Onkyo TX-NR609 eller Yamaha RX-V367 (4 inlägg) 8 år sedan
Välja mellan Yamaha 667, Onkyo 609, pionner (8 inlägg) 8 år sedan
Vilken inställning på förstärkaren ger bäst ljud (17 inlägg) 8 år sedan
Varför inte THX Cinema mode + DTS-HD MA? (1 inlägg) 8 år sedan

Postad 21 september 2011 - 21:05

Abdobe
  • Abdobe
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej alla som läser detta, fick hem min Onkyo 609 igår och vilket lyft från min 8 år gamla panasonic :P allt har fungerat över förväntningar tills jag kom till att spela låtar från spotify.

Jag ser alla mina spellistor, alla låtar och kan söka fritt utan problem, men så fort jag ska lyssna på någon låt så kommer bara bilden fram med artist, låt, längd osv. Men sen händer det absolut inget :(, sekunderna tickar inte ens. Jag har prövat att både starta om router och förstärkare utan resultat, radio och dlna går bra att strömma men inte spotify.

Tänkte om det var mjukvaran men det var den senaste. Och premiumkonto har jag också.

Grr det borde funka :angry:.

Någon som kan tänkas veta vad felet är eller har några bra tips? Allt uppskattas just nu :D

Postad 21 september 2011 - 21:19

ATornquist
  • ATornquist
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Skrev om detta i den officiella tråden för tx-nr609 och det verkar som om det är flera som haft samma problem de senaste dagarna. Har inte lyckats lösa det själv så kan dessvärre inte ge dig något tips på hur du ska gå tillväga för att lösa problemet

Redigerat av ATornquist, 21 september 2011 - 21:20.

Postad 21 september 2011 - 22:04

Abdobe
  • Abdobe
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Då är jag inte ensam om det, det var ju lite lugnande i alla fall. Har dragit iväg ett mail till Onkyo återkommer när jag har fått ett svar, men gissar på att dom kommer be mig att göra en fabriksåterställning eller något :P

Edit: Fick svar idag men det var inte till mycket hjälp :(

Thank you for your email.
We are sorry you experiencing problems with one of our products.
Please be patient we are currently working on this issue.
Sorry for the inconvenience.

MfG / Sincere Regards
Customer care / PL / BV / MC
ONKYO Europe Electronics GmbH
Liegnitzerstr. 6
D-82194 Groebenzell / Germany

Redigerat av Abdobe, 22 september 2011 - 19:28.

Postad 26 september 2011 - 20:00

LskErik
  • LskErik
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har ni hittat någon lösning på detta?

Postad 27 september 2011 - 19:01

Niclas87
  • Niclas87
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Jag fick min igår och jag kommer inte ens i spotify, står att det är fel kod eller användare vilket det inte är. Ska uppgradera den ikväll tänkte jag. Kanske löser det.

Postad 28 september 2011 - 05:56

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 028 inlägg
  • 0
Jag tror det är Spotify själva som ändrat något, jag har kört med Spotify i min Onkyo och det har funkat klockrent tills alldeles nyligen.
Jag tror det kan ha att göra med att Spotify inför krav på facebook konto.

609 har funnits på marknaden typ ett halvår och det är sista 1-2 veckorna som problemet verkar ha uppstått.

http://www.sydsvensk...a-Facebook.html

http://www.spotify.c...y-and-facebook/

Postad 28 september 2011 - 21:30

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 028 inlägg
  • 0
Nu funkar det för mig, någon som fortfarande har problem?

Postad 29 september 2011 - 20:53

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Hade stora problem till en början med min internetuppkoppling ö.h.t. Spotify och internetradio bara hackade om den ens startade. Uppdatering av programvaran fungerade inte heller, den började ladda ner men avbröt varenda gång. Var tvungen att uppdatera via usb till slut.

Däremot, när jag fick min nya router från telia fungerade allt perfekt! Hade först den vita thomsonroutern med telia smart och det bara klabbade hela tiden. Fick beställt den svarta ist och helt plötsligt lirade allt. Helt annan hastighet och betydligt stabilare uppkoppling. Så i mitt fall var det nog inte stärkarens fel...

Postad 02 oktober 2011 - 16:58

tele_31
  • tele_31
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
En annan sak angående spotify användning på 609:an.. det skulle ju va gött att kunna styra låtval och bläddra bland listorna genom iphonen/ipaden. Men funderande är, fungerar remote apparna som finns idag? På instruktionerna så lär man ju ladda hem en "remote-mottagare" till enheten som spelar upp från spotify.. Hur fasen ska det lösas på en receiver?

Postad 02 oktober 2011 - 18:05

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 028 inlägg
  • 0

En annan sak angående spotify användning på 609:an.. det skulle ju va gött att kunna styra låtval och bläddra bland listorna genom iphonen/ipaden. Men funderande är, fungerar remote apparna som finns idag? På instruktionerna så lär man ju ladda hem en "remote-mottagare" till enheten som spelar upp från spotify.. Hur fasen ska det lösas på en receiver?

Det går med android appen, det kommer nog aldrig någonsin att gå med någon iPhone/iPad till något fabrikat.
Apple har en liten musiktjänst kallad iTunes, apple gjorde ALLT i sin makt för att försena Spotify`s lansering i USA då de ser dem som sin värsta fiende så en godkand app som stöder Spotyfi är inte det mest troliga det finns nog en miljard appar som är mer prioriterade.

PS. Köp en riktig telefon inte ett äpple.

Postad 02 oktober 2011 - 21:25

abbe73
  • abbe73
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har ett stort problem vad det gäller att spela spotify med min onkyo 809 trådlöst,trådat funkar kanon.
Internetradio funkar oxå perfekt trådlöst och i status så ligger signalstyrkan på ca. 60% till den trådlösa dongeln.
Men som sagt spotify trådlöst fungerar inte, kan bara logga in se mina spelningslistor, Whats new ect men när man försöker spela någonting i mina listor står det bara list empty trots att det finns över 130 låtar där.
Någon mer som har detta problem ?

Postad 17 oktober 2011 - 11:33

elcarlos02
  • elcarlos02
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, min har inte bara lagt av med Spotify utan att den vägrar gå in på NET funkyionen, har försökt ladda ner firmaware med den hänger upp sig.

Postad 29 januari 2012 - 12:41

JTL85
  • JTL85
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har ett stort problem vad det gäller att spela spotify med min onkyo 809 trådlöst,trådat funkar kanon.
Internetradio funkar oxå perfekt trådlöst och i status så ligger signalstyrkan på ca. 60% till den trådlösa dongeln.
Men som sagt spotify trådlöst fungerar inte, kan bara logga in se mina spelningslistor, Whats new ect men när man försöker spela någonting i mina listor står det bara list empty trots att det finns över 130 låtar där.
Någon mer som har detta problem ?

Jag har samma problem. Ser mina listor men när jag går in på dom så står det bara "List is empty". Och jag som köpte en UWF-1 dongel och uppgraderade mitt Spotify Unlimited till Premium bara för denna skiten. Trist när det inte funkar. Någon som har en lösning på detta??...

Postad 09 februari 2012 - 10:10

lgrras
  • lgrras
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Kan rapportera att både Onkyo 509 och 609 fungerar utmärkt med Spotify. (Kör via RJ45 kabel).
Efter uppgraderingen häromdagen av Onkyo remote app 2 , så finns fullt stöd för Spotify för Onkyo även i iPhonen.
Spotify Premium som Telia leverar med telefonen.

Postad 11 februari 2012 - 11:38

Annajenni1
  • Annajenni1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Mitt spotify har oxå lagt av. Funkar fint i mobil och dator men inte i onkyon. Funkade för 4 dagar sedan. Nån som har en lösning?

Postad 11 februari 2012 - 13:26

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Spotify funkar kanon här! i samtliga apparater.
Prova & gör en factoryreset, antar att du kör senaste fw´n.
Onkyo remote app 2 är ju riktigt bra... tack för tipset! :)

Postad 14 februari 2012 - 11:52

Petersson9
  • Petersson9
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Funkar här med. Men finns shuffle?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.