Kommentarer till Hembio a la Rauna av Stereonizer
Startad av
Stereonizer
, Jan 05 2012 20:15
22 svar till detta ämne
Postad 05 January 2012 - 20:23
Jäkligt intressanta prylar i ett mycket fint hem.
Mer info & bilder! Pleeease?
Mer info & bilder! Pleeease?
Postad 06 January 2012 - 22:30
@Sgart
Det är ett par Rauna (modell "Leira") som tillverkades efter konstruktion av Bo Hansson under 80-talet. De är tillverkade i betong och har en extremt smal baffel. Fler bilder kommer framöver
Det är ett par Rauna (modell "Leira") som tillverkades efter konstruktion av Bo Hansson under 80-talet. De är tillverkade i betong och har en extremt smal baffel. Fler bilder kommer framöver
Redigerat av Stereonizer, 10 January 2012 - 11:16.
Postad 10 January 2012 - 11:16
@Sikkfisk
Mille grazie! Jag ska lägga upp fler bilder och lite mer info framöver
Mille grazie! Jag ska lägga upp fler bilder och lite mer info framöver
Postad 12 January 2012 - 23:54
Snyggt! Rauna är ju fantastiska högtalare.Har själv ett par Njord som jag är grymt imponerad av
Postad 13 January 2012 - 00:11
@Druttaluring
Tack!
Njord är också en riktigt bra högtalare. En del av Rauna-modellerna är ljudmässigt i klass med 80.000 kronors-högtalare.
Tack!
Njord är också en riktigt bra högtalare. En del av Rauna-modellerna är ljudmässigt i klass med 80.000 kronors-högtalare.
Postad 13 January 2012 - 22:42
@Viapea
Jag håller på att renovera en gammal (men fenomenal
) Dali-center. Fast sedan jag installerade Leirorna så är jag inte säker på att jag vill sätta dit centern. Djupet och detaljrikedomen i Leirorna är stor, så det behövs egentligen inte någon center - i varje fall så som jag upplever det
Jag håller på att renovera en gammal (men fenomenal
Redigerat av Stereonizer, 13 January 2012 - 22:43.
Postad 13 January 2012 - 23:36
Kan gå i god för att Rauna högtalarna är grymma på detalj..Mina Njord är snäppet värre än min Mirage M-3Si på den biten..visst..det är inte samma bas,men hej vilken detaljrikedom
Postad 14 January 2012 - 17:52
@Druttaluring
Ja, det är nästan märkligt att dessa vintagehögtalare (läs Rauna) kan vara så bra. Bo Hansson visste tydligen vad han sysslade med.
Ja, det är nästan märkligt att dessa vintagehögtalare (läs Rauna) kan vara så bra. Bo Hansson visste tydligen vad han sysslade med.
Postad 17 January 2012 - 12:05
@tompa76
Jo, den sitter tyvärr för högt. Det beror på att bröstpanelen bygger ut över 1 dm. Jag har funderat på att hänga duken i taket eller tillverka "dukhållare" för väggen, så att duken kommer lite längre ut i rummet. Nackdelen är att det inte blir så snyggt inredningsmässigt.
Jo, den sitter tyvärr för högt. Det beror på att bröstpanelen bygger ut över 1 dm. Jag har funderat på att hänga duken i taket eller tillverka "dukhållare" för väggen, så att duken kommer lite längre ut i rummet. Nackdelen är att det inte blir så snyggt inredningsmässigt.
Postad 23 January 2012 - 21:37
Snyggt gillar när det är högt i tak.
En lite fråga vad har du sätt upp projen med ?
Skulle gärna vilja få tag på en sådan variant.
En lite fråga vad har du sätt upp projen med ?
Skulle gärna vilja få tag på en sådan variant.
Postad 24 January 2012 - 11:06
@slindqvist
Tack!
Projektorhållaren är av märket Kingpin och inköptes på Net-on-net. Rekommenderas.
(Modellbeteckning: Kingpin Screens VPM235W-S)
Tack!
Projektorhållaren är av märket Kingpin och inköptes på Net-on-net. Rekommenderas.
(Modellbeteckning: Kingpin Screens VPM235W-S)
Postad 02 February 2012 - 20:58
@baconaboo
De är ett exempel på det bästa av 80-talsdesignen
@k.rydberg
Tack! Nån hundring på loppis och perfekt för LP
De är ett exempel på det bästa av 80-talsdesignen
@k.rydberg
Tack! Nån hundring på loppis och perfekt för LP
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning