Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canton Vento 890 vs. Magnat Quantum 1009 vs. Quadral M5

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 februari 2012 - 21:58

Golvare
  • Golvare
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har fått ett tillfället att köpa ovanstående högtalare till exakt samma pris.
Så frågan blir då helt enkelt vilka som låter bäst? Lyssnar mest på hårdrock/metal allt från snällare till det elakaste. Rummet på ca. 25kvm.

Tvivlar på att det är många som hört alla tre högtalare men skulle verkligen uppskatta all info jag kan få från respektive högtalare om någon har lyssnat på någon av dem, speciellt ang. Magnat 1009 och Quadral M5 som jag personligen inte lyssnat på tyvärr, och har inte heller möjlighet är jag rädd för.

Tack på förhand!

#2

Postad 23 februari 2012 - 00:35

_Nixlaz_
  • _Nixlaz_
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har inte lyssnat på någon av åvanstående högtalare men jag anser mig vara en ljudexpert då jag har många års erfarenhet när det gäller ljud.

Personligen skulle jag inte välja någon av de mycket dåliga golvarna du nämner. Den bästa högtalaren som någonsin har tillverkats är Yamaha Soavo 2. Har mycket bra erfarenhet av dessa högtalare. Det enda negativa med Soavo 2 är att den ena högtalarens diskant har något hyss för sig och låter lite konstigt. Detta borde dock vara lätt att åtgärda då jag misstänker att det är en kallödning.
Jag löste dock detta problem med att koppla in mina gamla Cervin Vega. Då tänker man inte på den sprakande diskanten eftersom basljudet tar över helt och hållet 8).

Har du tänkt att köpa dessa högtalare från Mediamarkt? För det är väl ingen annan som säljer Magnat? Jag skulle undvika Mediamarkt om jag var du. Jag råkar nämligen veta att den enda kompetenta och oerhört duktiga säljaren som har jobbat där har slutat för ett par å sedan. Om jag vore dig så skulle jag titta lite närmare på Ljudverkstans sortiment. Där kan man också simulera hur högtalaren samklangar med ett par Cervin Vega då de har en oerhört välsorterad biljudsavdelning vilket medför en oerhört välsorterad bilstereovägg med baslådor i alla storlekar och färger som man kan koppla ihop med deras ljudrum :D.
Där är det minsan ordning i ljudrummet. På Mediamarkt är det ett j*vla spån som är och kopplar i ljudrummet och för att inte tala om hyllan med iPod-dockor som gör hyss och lever sitt eget liv :S.

Hör gärna av dig om du vill ha några fler tips!

Vad är det förresten för skitmusik du lyssnar på? Sök på Eddie Meduza på youtube så ska du få höra på ljuv musik.

/N




#3

Postad 23 februari 2012 - 01:00

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Hahahahahah :D


Undrar vem som gömmer sig bakom ovanstående inlägg...


Men lite skrattade man allt!

#4

Postad 23 februari 2012 - 09:12

mbquart
  • mbquart
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Kul kille/tjej. Det behövs lite humor i det här forumet ibland.

#5

Postad 23 februari 2012 - 19:44

naaman
  • naaman
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Hallå!

Angående Yamaha Soavo 2, jag har fått erbjudande att köpa ett par demo ex till priset av 4990:- ska jag slå till? Kommer användas mest till film. Lyssnade också på ett par Klipsch för samma pris (orginal pris). klipsch gav lite mer bas och punch men jag tror att vinnaren blir Soavon med en nice bas. Vad tror ni?

En fråga till, vad behöver man för att driva Soavo 2? Jag har ingen förstärkare just nu. Bara ett LG system som jag ska sälja. Förstärkaren kan inte vara så hög som jag sett många är.

Peace

#6

Postad 24 februari 2012 - 16:17

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Magnat : http://www.magnat.de...88bec9f84a5b054

#7

Postad 20 mars 2012 - 14:26

kongo_fw
  • kongo_fw
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Hej!
Jag var inne på canton högtalare men efter besöket på media markt idag. Så har jag ändrat mej!
Quadral m5 ska de bli! Lyssnade på dom ihop med onkyo 3009 och helt underbart ljud..
Fastnade direkt för dom. Sköna detaljer och tyngd i musiken. Lite dyrare men de är de värt :)

Mvh Fredrik

#8

Postad 23 mars 2012 - 17:31

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Hallå!

Angående Yamaha Soavo 2, jag har fått erbjudande att köpa ett par demo ex till priset av 4990:- ska jag slå till? Kommer användas mest till film. Lyssnade också på ett par Klipsch för samma pris (orginal pris). klipsch gav lite mer bas och punch men jag tror att vinnaren blir Soavon med en nice bas. Vad tror ni?

En fråga till, vad behöver man för att driva Soavo 2? Jag har ingen förstärkare just nu. Bara ett LG system som jag ska sälja. Förstärkaren kan inte vara så hög som jag sett många är.

Peace


fråga ljudexperten _nixlaz_

:D :D :D

#9

Postad 08 januari 2013 - 22:08

Energy145
  • Energy145
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Verkar inte vara så mycket snack om märket Quadral, hursom helst tänkte köpa ett par Quadral Phase 15(http://www.quadral.c...KER.html#inhalt) för att agera bakhögtalare i mitt 3.1 system, nuvarande 3.1 golvare plus center är av märket Focal. Vill gärna ha dipol högtalare och Focals egna från samma serie kostar ex antal tusen mer. Mvh Micke



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.