Inspelningsbar box till analogt kabelnät? finns det?
19 svar till detta ämne
Postad 25 February 2012 - 12:29
Unregistered60f3a1d1
-
Unregistered60f3a1d1
-
Forumräv
-
-
687 inlägg
Hej hej
Jag söker efter en inspelningsbar box att koppla in till mitt analoga kabeltvnät i fastigheten jag bor i. Jag tror att de kör med cryptoguard om man väljer att ta signalen digitalt men jag kör analog signal direkt mellan väggen och tvn (ingen inbyggd box).
Finns det någon enhet likt Tivo som funkar att spela in på oavsett vad man har för leverantör, likt en gammal video? Jag har funderat på en inspelningsbar DVDspelare, det borde väl funka men det finns ingen annan box, dvdspelare har jag ju redan
Tack på förhand
Postad 25 February 2012 - 12:50
Unregistered60f3a1d1
-
Unregistered60f3a1d1
-
Forumräv
-
-
687 inlägg
Allternativet är om det finns någon mediaspelare med ingång för antenn. Det kanske finns? Någon som vet om det?
Postad 25 February 2012 - 13:28
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Cryptoguard är en kryptering för digitala signaler. Det finns mottagare för cryptoguard med hårddisk. Dilog har tillexempel en men dessa borde du kunna köpa av din operatör.
Annars är det en inspelninsgbar DVD men en sådan produkt har inte framtiden för sig.
Satsa på de digitala sändningarna istället. Bättre bild, busenkla att programmera.
Postad 26 February 2012 - 08:13
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
En begagnad Pioneer DVR-5* eller Sony RDR-HX* är vad du vill ha.
Finns i flera modeller beroende på hdd-storlek, och har DVB-T & Analog mottagare, och spelar in på DVD eller hårddisk.
Men jag tippar att t ex LG även säljer nya dvd-hårddiskinspelare fortfarande, så leta under 'video' på deras hemsida.
Postad 26 February 2012 - 08:40
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
Dessa sälj nya fortfarande: https://www.prisjakt...ams=l=s84151389, men kolla gärna begagnat på Blocket eller Tradera! Pioneer, Sony och Panasonic hör väl till de bästa.
Postad 26 February 2012 - 08:51
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
Dessa sälj nya fortfarande: https://www.prisjakt...ams=l=s84151389
Ja, men inga Pioneer eller Sony, och vilka priser det var på de där - mellan 3.000 och 4.800, knappast prisvärt om man bara ska ha den som analog inspelare.  Nä, en bättre begagnad Sony eller Pioneer är ett bättre köp, får man säkert för under Lappen av nån som tjackat en DVB-T2 inspelare istället!
Postad 26 February 2012 - 11:39
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena!
Köper du en begagnad LG DVD med Inspelning o hårddisk så finns det en mjukvara som gör att du kan föra över det inspelade från hårddisken till en PC. Det är enda spelaren som kan det!
Det är en "homebrew" mjukvara som kräver att du plockar ut hårddisken!
Postad 26 February 2012 - 11:55
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
Köper du en begagnad LG DVD med Inspelning o hårddisk så finns det en mjukvara som gör att du kan föra över det inspelade från hårddisken till en PC. Det är enda spelaren som kan det!
Ja, det där hade vi ju uppe i nån annan tråd för några dar sen, så Länka till den tråden!
Postad 03 March 2012 - 02:48
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Lite osäker på vad trådskaparen "behöver", om man tänker i form av framtidssäkerhet, eftersom det inte framgår om dennes kabelnät sänder med DVB-C, eller DVB-T, vilket vissa kabelnät faktiskt gör, men en jag hittat som kan spela in på hårddisk från både analogt kabelutbud, digitalt DVB-T, och dessutom DVB-C(jag har aldrig sett någon annan spelare som klarar denna kombo?), är dessa Panasonic-brännaren, som även har HDMi-utgång och plats för kortmodul med CI+, om man vill skaffa kodat premiumutbud längre fram: http://www.panasonic...corder/DMR-EX93/ Enklare lillasyster med 160Gb hårddisk och utan stöd för SD-kort: http://www.panasonic...order/DMR-EX84C/ Finns en del svenska återförsäljare som har dom i beställningssortimentet, men billigast blir dom på tyska Amazon. Finns även i silver om man är trött på dammsamlande svart. http://www.amazon.de...031&sort=-priceStrunt i EX73(för satellit), lyckas inte få bort den ut sökresultatet hur jag än gör..
Postad 12 March 2012 - 08:24
Speedad
-
Speedad
-
Rookie
-
4 inlägg
men en jag hittat som kan spela in på hårddisk från både analogt kabelutbud, digitalt DVB-T, och dessutom DVB-C(jag har aldrig sett någon annan spelare som klarar denna kombo?), är dessa Panasonic-brännaren, som även har HDMi-utgång och plats för kortmodul med CI+, om man vill skaffa kodat premiumutbud längre fram:
http://www.panasonic...corder/DMR-EX93/
Finns en del svenska återförsäljare som har dom i beställningssortimentet, men billigast blir dom på tyska Amazon. Finns även i silver om man är trött på dammsamlande svart.
http://www.amazon.de...031&sort=-price
Den där är tyvärr inget att ha för den svenska marknaden. Den saknar ju DVB-T2, vilket alla svenska HD-sändningar i marknätet sänds med, så det där du skriver om "kodat premiumutbud" stämmer ju inte, för den kan heller inte spela in det allra minsta lilla HD-sändning, vare sig från Mark- eller Kabel. http://translate.goo...75.html&act=urlhttp://translate.goo...?trackInfo=trueSå den där är inte mycket att ha i Sverige. Däremot har ju Samsung inspelare som klarar både DVB-T, DVB-T2 & DVB-C, finns en tråd för dem här. Men de kan inte spela in från analogt nät, tyvärr. https://www.minhembi...howtopic=281692
Postad 12 March 2012 - 10:42
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Den där är tyvärr inget att ha för den svenska marknaden.
Den saknar ju DVB-T2, vilket alla svenska HD-sändningar i marknätet sänds med, så det där du skriver om "kodat premiumutbud" stämmer ju inte, för den kan heller inte spela in det allra minsta lilla HD-sändning, vare sig från Mark- eller Kabel.
Så den där är inte mycket att ha i Sverige.
Däremot har ju Samsung inspelare som klarar både DVB-T, DVB-T2 & DVB-C, finns en tråd för dem här. Men de kan inte spela in från analogt nät, tyvärr.
Eftersom mindre än en tredjedel av Sveriges hushåll tar in TV via marknätet, och eftersom mer än hälften av dom svenska hushållen tar in TV via kabelnäten, så är DVB-T2 ingalunda något relevant för samtliga hushåll. Bor man i kabelnät som sänder med DVB-C, och än så länge bara är intresserad av att spela in från det analoga utbudet(över en miljon Comhem-hushåll nöjer sig med basutbudet), och dom fria digitala kabelkanalerna, så är den där inspelaren alldeles utmärkt, och sett till trådstartarens situation med intresse av att spela in analogt kabelutbud, så verkar det där vara enda boxen som passar honom, om han vill ha nån som dessutom är i stor mån framtidssäker(förutsatt att hans kabelnät sänder med DVB-C). Vill han senare skaffa premiumutbud från kabelnätet så funkar den till det med, då den har CI+-slot, och tvärtemot vad du påstår så kan den både ta emot och spela in Mpeg4 HD-sändningar via DVB-C, dock med nedskalning vid inspelning(men inspelaren påstås ge en anmärkningsvärt bra bildkvalité enligt dom tester jag läst, om man spelar in med högsta kvalitén på hårddisken, och sen spelar upp via HDMi på högupplöst TV med uppskalning). Sen är inte alla besatta av opåverkad HD-upplösning och superbild på 50"-tummare eller större, bl a förmodligen inte dom som nöjer sig med det analoga basutbudet, eller 37-tumsTV eller mindre, vilket gäller majoriteten av dom svenska hushållen. _
Redigerat av tTW, 02 April 2012 - 22:07.
Postad 12 March 2012 - 12:39
Speedad
-
Speedad
-
Rookie
-
4 inlägg
Vill han senare skaffa premiumutbud från kabelnätet så funkar den till det med, då den har CI+-slot, och tvärtemot vad du påstår så kan den både ta emot och spela in Mpeg4 HD-sändningar via DVB-C, dock med nedskalning vid inspelning(men inspelaren påstås ge en anmärkningsvärt bra bildkvalité enligt dom tester jag läst, om man spelar in med högsta kvalitén på hårddisken, och sen spelar upp via HDMi på högupplöst TV med uppskalning).
Ledsen, den har INTE HD alls, och om du tar och LÄSER innantill vad som sägs i den översatta länken jag ger till ett forum i mitt inlägg ovan, så ser du att de skriver bl.a. "created: 09 Jun 2010, 13:20 Whence came at all because the assumption that the EX93 could HD?
HD-capable recorders from Panasonic have never "EX" and was told not to do this in the future.
Sen så står det ju tydligt och klart i manulen, att: "Aufnahmesystem: MPEG2 (Hybrid VBR)", om du tar och läser lite i den ... Den kan alltså INTE vare sig Visa eller Spela in från HD-kanaler, Punkt! Däremot skalar den upp det som skickas ut på HDMI, om man vill, men det är ju inte samma sak. Inte heller att den har en CI+ slot har med att göra om den kan spela in eller upp HD-sändningar. CI+ är ju bara ett utökat krypteringsystem.
Postad 12 March 2012 - 13:31
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Ledsen, den har INTE HD alls, och om du tar och LÄSER innantill vad som sägs i den översatta länken jag ger till ett forum i mitt inlägg ovan, så ser du att de skriver bl.a.
Sen så står det ju tydligt och klart i manulen, att: "Aufnahmesystem: MPEG2 (Hybrid VBR)", om du tar och läser lite i den ...
Den kan alltså INTE vare sig Visa eller Spela in från HD-kanaler, Punkt!
Däremot skalar den upp det som skickas ut på HDMI, om man vill, men det är ju inte samma sak.
Inte heller att den har en CI+ slot har med att göra om den kan spela in eller upp HD-sändningar. CI+ är ju bara ett utökat krypteringsystem.
Texten från forumet är från innan den ens fanns att köpa, när den väl dök upp så ändrade sig tonlägena lite. Istället för att stirra dig blind på vad några okunniga forummedlemmar påstår(det finns som du har bevisat sådana), så ta och läs dom faktiska tester som gjorts på boxen, där samtliga lyfter fram faktumet att den kan både ta emot och spela in HD-kanaler som sänder i Mpeg4. Eller läs i manualen på sidan 18(den engelska, jag har läst både den engelska och tyska från pärm till pärm, så du behöver inte oroa dig för att du har hittat något som jag har missat, ok?): This DVD recorder supports analogue broadcasting, digital terrestrial broadcasting and CATV broadcasting with H.264/MPEG-4 AVC and MPEG-2 codec.
Den kan som sagt både ta emot och spela in Mpeg4 HD-sändningar, så din stöddiga punkt kan du ta tillbaka och spara till ett bättre tillfälle, ok? Aufnahmesystem är inspelningsystem, dvs hur den sparar det inspelade på hårddisken, vilket sker i Mpeg2 med VBR i SD-upplösning(i fyra olika komprimeringsgrader, varav den med högst bildkvalitet använder ca 5GB per timme), och som jag skrev, den spelar inte in HD-material i HD, men den kan ta emot och spela in Mpeg4 HD-sändningar via DVB-T/C(även om det inte sänds några HD-sändningar i Sverige via DVB-T längre). Inte heller har jag påstått att faktumet att den har CI+ har att göra med huruvida den kan spela in eller upp HD-sändningar, så jag förstår inte varför du bemöter den märkliga halmgubben. Jag påstod att den kan ta emot premuimutbud från Comhem, inklusive dom kanalerna som kräver CI+(har ingen koll på om CI+-kravet gäller alla kanaler, eller bara dom med HD-upplösning, men oavsett så klarar den av premiumutbudet) Var det något mer du undrade över, gällande alla dina missförstånd om vad enheten klarar av, eller vad jag har påstått? När du ändå är i farten med briljera dina kunskaper, kan du rekommendera någon annan box som spelar in både analogt basutbud och DVB-C, om man har kabel-TV och bara har analogt basutbud och några fria digitala kanaler än så länge, men vill ha något framtidssäkert om man skaffar premiumutbud?
Postad 02 April 2012 - 22:08
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Den där är tyvärr inget att ha för den svenska marknaden.
Den saknar ju DVB-T2, vilket alla svenska HD-sändningar i marknätet sänds med, så det där du skriver om "kodat premiumutbud" stämmer ju inte, för den kan heller inte spela in det allra minsta lilla HD-sändning, vare sig från Mark- eller Kabel.
Så den där är inte mycket att ha i Sverige.
Däremot har ju Samsung inspelare som klarar både DVB-T, DVB-T2 & DVB-C, finns en tråd för dem här. Men de kan inte spela in från analogt nät, tyvärr.
Eftersom mindre än en tredjedel av Sveriges hushåll tar in TV via marknätet, och eftersom mer än hälften av dom svenska hushållen tar in TV via kabelnäten, så är DVB-T2 ingalunda något relevant för samtliga hushåll. Bor man i kabelnät som sänder med DVB-C, och än så länge bara är intresserad av att spela in från det analoga utbudet(över en miljon Comhem-hushåll nöjer sig med basutbudet), och dom fria digitala kabelkanalerna, så är den där inspelaren alldeles utmärkt, och sett till trådstartarens situation med intresse av att spela in analogt kabelutbud, så verkar det där vara enda boxen som passar honom, om han vill ha nån som dessutom är i stor mån framtidssäker(förutsatt att hans kabelnät sänder med DVB-C). Vill han senare skaffa premiumutbud från kabelnätet så funkar den till det med, då den har CI+-slot, och tvärtemot vad du påstår så kan den både ta emot och spela in Mpeg4 HD-sändningar via DVB-C, dock med nedskalning vid inspelning(men inspelaren påstås ge en anmärkningsvärt bra bildkvalité enligt dom tester jag läst, om man spelar in med högsta kvalitén på hårddisken, och sen spelar upp via HDMi på högupplöst TV med uppskalning). Sen är inte alla besatta av opåverkad HD-upplösning och superbild på 50"-tummare eller större, bl a förmodligen inte dom som nöjer sig med det analoga basutbudet, eller 37-tumsTV eller mindre, vilket gäller majoriteten av dom svenska hushållen. Ledsen, den har INTE HD alls, och om du tar och LÄSER innantill vad som sägs i den översatta länken jag ger till ett forum i mitt inlägg ovan, så ser du att de skriver bl.a.
Sen så står det ju tydligt och klart i manulen, att: "Aufnahmesystem: MPEG2 (Hybrid VBR)", om du tar och läser lite i den ...
Den kan alltså INTE vare sig Visa eller Spela in från HD-kanaler, Punkt!
Däremot skalar den upp det som skickas ut på HDMI, om man vill, men det är ju inte samma sak.
Inte heller att den har en CI+ slot har med att göra om den kan spela in eller upp HD-sändningar. CI+ är ju bara ett utökat krypteringsystem.
Texten från forumet är från innan den ens fanns att köpa, när den väl dök upp så ändrade sig tonlägena lite. Istället för att stirra dig blind på vad några okunniga forummedlemmar påstår(det finns som du har bevisat sådana), så ta och läs dom faktiska tester som gjorts på boxen, där samtliga lyfter fram faktumet att den kan både ta emot och spela in HD-kanaler som sänder i Mpeg4. Eller läs i manualen på sidan 18(den engelska, jag har läst både den engelska och tyska från pärm till pärm, så du behöver inte oroa dig för att du har hittat något som jag har missat, ok?): This DVD recorder supports analogue broadcasting, digital terrestrial broadcasting and CATV broadcasting with H.264/MPEG-4 AVC and MPEG-2 codec.
Den kan som sagt både ta emot och spela in Mpeg4 HD-sändningar, så din stöddiga punkt kan du ta tillbaka och spara till ett bättre tillfälle, ok? Aufnahmesystem är inspelningsystem, dvs hur den sparar det inspelade på hårddisken, vilket sker i Mpeg2 med VBR i SD-upplösning(i fyra olika komprimeringsgrader, varav den med högst bildkvalitet använder ca 5GB per timme), och som jag skrev, den spelar inte in HD-material i HD, men den kan ta emot och spela in Mpeg4 HD-sändningar via DVB-T/C(även om det inte sänds några HD-sändningar i Sverige via DVB-T längre). Inte heller har jag påstått att faktumet att den har CI+ har att göra med huruvida den kan spela in eller upp HD-sändningar, så jag förstår inte varför du bemöter den märkliga halmgubben. Jag påstod att den kan ta emot premuimutbud från Comhem, inklusive dom kanalerna som kräver CI+(har ingen koll på om CI+-kravet gäller alla kanaler, eller bara dom med HD-upplösning, men oavsett så klarar den av premiumutbudet) Var det något mer du undrade över, gällande alla dina missförstånd om vad enheten klarar av, eller vad jag har påstått? När du ändå är i farten med briljera dina kunskaper, kan du rekommendera någon annan box som spelar in både analogt basutbud och DVB-C, om man har kabel-TV och bara har analogt basutbud och några fria digitala kanaler än så länge, men vill ha något framtidssäkert om man skaffar premiumutbud?
Postad 18 September 2012 - 14:21
singe
-
singe
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
tTW (eller någon annan) är du nöjd med Panasonic DMR-EX93C? Blir bilden (analoga/digitala sändingar) bra när man spelar in och skalar upp till 1080p?
Postad 19 September 2012 - 19:17
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
tTW (eller någon annan) är du nöjd med Panasonic DMR-EX93C? Blir bilden (analoga/digitala sändingar) bra när man spelar in och skalar upp till 1080p?
Jag har inte kopplat den till en TV som klarar 1080p, så det kan jag inte svara på, men om man spelar in i högsta kvalitén, XP, så blir bildkvalitén på inspelningen i praktiken identisk med utsändningen, och det är precis vad jag har läst på dom tyska forumen. Flaskhalsen då är skalaren i PVR'en, eller TVn, och skalaren i denna PVR'en sägs var väldigt bra, så duger bildkvalitén på dom analoga kanalerna och digitala SD när du tittar på dom live i TVn, så duger nog inspelningen av dom i denna. Även om jag själv inte lyckas se någon skillnad, så ska bilden vid både tittande och uppspelning även bli lite bättre om man tittar på eller spelar in från exempelvis SVT1HD och SVT2HD, istället för SD-versionerna av dom kanalerna, trots att dom först skalas ner och sen upp igen. Dom två får man ju på köpet med ett Comhem-abonnemang, och dom sänder okodat hos Sappa vad jag vet. Men om ens primära intresse är massa Mpeg4 HD-kanaler(som den inte har några som helst problem att ta emot, och koda av med en CI+-modul) och riktig HD-kvalitet, så är nog inte den här PVR'en den rätta. Om man däremot har en TV som är förlåtande mot material i SD-upplösning, och inte bryr sig om HD-kanaler, utan nöjer sig med det analoga basutbudet och digitala SD-kanaler, så är den fantastisk, sett till att det är den absolut enda produkten som klarar att spela in från både analogt och DVB-C. Jag har letat mycket efter andra men det finns verkligen inte en enda. Enda lösningen, som jag överväger, är att bygga en HTPC, men jag har ingen ork till att göra det själv, och vet ingen firma som bygger skräddarsydda HTPC's. Hade dock gärna velat ha en i ett snyggt silvrigt chassi med minst 6st tuners(2x analogt, 2x DVB-C och 2x DVB-T2), raidade hårddiskar, Linux och trådlöst nätverk. Får se om jag orkar ta tag i det nån dag att leta upp en firma som bygger såna på beställning. Angående DMR-EX93C, nackdelar finns väl några(men alla förlåts omedelbart då den kan blanda analogt och DVB-C!!): Man kan inte radera eller editera inspelade poster medans den spelar in(vilket innebär att man måste ha tillräckligt med plats på hårdisken innan inspelningen börjar, man kan inte titta på saker och radera efterhand för att fria upp utrymme) Man kan inte spela upp Xvid/DivX från USB-porten medans den spelar in. Jag får inte programguiden att visa mer än pågående och kommande program med Comhem. Undantaget är Viasat Film och Action, där det sänds mer information. Enligt uppgift från en väninna som nyligen köpt en likadan så fungerar det inte bättre med Sappa. Iom att den inte är anpassad för svenska marknaden så lyckas den inte söka in kanalerna och få dom att hamna på rätt programplatser(varken med Comhem eller Sappa), men iom att man ändå gör en favoritlista där man blandar ens analoga och digitala så spelar det mindre roll. Klockan visas inte på displayen i standbyläge om man valt energisparläget som drar under 1W, för att visa tiden i standby måste man välja quick standby eller vad det kallas, men då drar den 16W om jag minns rätt. Man kan inte flytta kanalerna i den analoga kanallistan, dom ligger fast i den ordningen dom sökts in, men återigen, man använder favoritlistor till vardags, så det spelar ingen roll. Dessutom kan man söka in dom analoga kanalerna manuellt en åt gången om man orkar, varvid kan kan få dom att ligga "rätt" ändå. Man kan inte söka in kanaler från både DVB-T och DVB-C samtidigt, man får välja om den ska användas med antingen det enda eller det andra vid installationen, vilket är synd för jag hade velat slagit ihop antenn-signalerna från både kabelnätet och marknätet med en combiner och på så sett haft två källor för digitala kanaler. Om man pausar i en livesändning, så kommer man inte åt några andra funktioner under tiden, och man kan inte ens byta kanal. På min gamla PVR kunde man ha timeshiften rullandes hela tiden, byta kanal under tiden varvid den började spela in från en ny kanal samtidigt som den gamla fanns kvar i buffern, och man kunde gå in i menyerna och se på äldre titlar, radera och editera. När en timerinspelning tar vid direkt efter en tidigare, så tar det 10-15sek innan den börjar nästa inspelning, dvs en inspelning som börjar 19:00 börjar inte spela in förens ca 19:00:15, om inspelningen innan hade 19:00 som sluttid. En väldigt uppskattad funktion är att man ska spela upp saker i hastigheten x1,3 med ljud, och bibehållen tonhöjd på ljudet, perfekt för nyhetssändningar och annat man vill få sett snabbt. Har du mer frågor så fråga på. Den är billigare nu än när jag köpte den, ligger på ca 3.400kr inkl frakt från tyska Amazon.
Postad 21 November 2012 - 12:05
hembio68
-
hembio68
-
Rookie
-
7 inlägg
Mycket intressant tråd i dessa digitala tider. Jag har samma behov och förutsättningar som frågeställaren... Kör tjocktv och kör analoga standardutbudet (ca 13 kanaler) från Comhem i lägenhet. Använder VHS. Tittar mest på SVT men en del film i de övriga kanalerna. Vill nu helst kunna spela in flera program samtidigt, helst till extern HD, för att kunna föra över och spara t.ex. filmer på annat ställe och frigöra utrymme för mer inspelning. Vill kunna använda timeshift, för att kunna börja spela in och börja titta efter t.ex. 20 minuter och därmed kunna spola förbi reklam och fortsätta titta direkt. Behöver ej kort, då jag vill fortsätta med analoga kanaler och är hyfsat nöjd med tjocktv:n (scart)Köpte Roxcore på Kjell&Co innan jag fattade att Comhem inte använde DVB T1 och T2, utan DVB-C. Den kunde dock spela in på extern minne/hårddisk och har timeshift. Dessutom SCART och även HDMI för framtida tv. Nu kör vi scart på tjocktv:n Så om jag ville ha digitalboxens möjligheter trodde jag att jag var tvungen att köpa en vanlig box samt betala för comhems utbud. Undrar alltså om boxen i tråden kan spela in flera program samtidigt, om det även går att spela in till extern HD samt timshifta för att spola förbi reklam?Är USB-ingången enbart för att visa bilder eller kan den också användas för inspelning externt?Och vilka mer möjlighter har jag om jag inte behöver vara så framtidsredo? Vi är hyfsat nöjda med bilden på tjocktv:n och Comhem planerar i alla fall inte att ta bort det bredare analoga standardutbudet. /M
Redigerat av hembio68, 21 November 2012 - 12:38.
Postad 21 November 2012 - 13:01
hembio68
-
hembio68
-
Rookie
-
7 inlägg
Läste nu att vissa platt-tv har inbyggd timeshift OCH inspelning till externt minne, t.ex. hårddisk. Men jag hittar ingen information om tv:n även har en analog tuner och DBV-C. Om den har det, vore ju problemt löst.
Alltså, någon som vet någon TV med både digital och analog tuner (DBV-C) som har timeshift och möjlighet att spela in till extern hårddisk (usb)?
M
Redigerat av hembio68, 21 November 2012 - 13:03.
Postad 21 November 2012 - 13:28
Unregisterede08ae2cf
-
Unregisterede08ae2cf
-
Forumräv
-
-
511 inlägg
Hej hej
Jag söker efter en inspelningsbar box att koppla in till mitt analoga kabeltvnät i fastigheten jag bor i. Jag tror att de kör med cryptoguard om man väljer att ta signalen digitalt men jag kör analog signal direkt mellan väggen och tvn (ingen inbyggd box).
Finns det någon enhet likt Tivo som funkar att spela in på oavsett vad man har för leverantör, likt en gammal video? Jag har funderat på en inspelningsbar DVDspelare, det borde väl funka men det finns ingen annan box, dvdspelare har jag ju redan 
Tack på förhand
Förslag: Köp ett TV- kort till datorn och koppla denna till TV´n och spela in analogt. EDIT Om du kopplar in en DVD ellr Blu-Ray spelare så kan du kopiera dvd- skivor etc. (analogt)
Redigerat av Unregisterede08ae2cf, 21 November 2012 - 13:29.
Postad 22 November 2012 - 12:57
hembio68
-
hembio68
-
Rookie
-
7 inlägg
Har också funderat på datorn. Problemet är bara att den inte är igång hela tiden och jag vill kunna schemalägga inspelningarna (och timeshifta). På landet kör jag dock antenn och tv-mottagare till usb-ingången på datorn, för att titta på tv. Dålig styrka på antennen, men det funkar. Får dock bara SVT, 4 och 6. Via comhems analoga grundutbud har jag SVT, 34567891011, 4sport och någon till. Inte dåligt för att vara grundutbud.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|