Jag har sökt igenom den gigantiska tråden om just denna gamla TV-modell (LG 42PM1MA) men kunde inte hitta något definitivt svar min fråga.
Jag undrar helt enkelt om någon känner till ett passande bordsstativ till LG 42PM1MA. En gammal 42' plasma-TV. Jag vet inte hur stativ brukar monteras, om det är nån form av stavar som skjuts in i TV:n eller om de oftast fästs i samma skruvhål som väggfästen använder sig av. Finns ingen VESA-standard på denna TV om jag förstått det rätt.
CC mellan övre skruvhål på vardera sida är ~640mm och mellan övre och undre på högra sidan är ~270mm. Eller så mäter jag jävligt dåligt... Läste att det var så man skulle mäta i alla fall.

Jag har haft den på väggen tidigare med den ökända ELFA-lösningen. Men nu har jag en ny bostad i andrahand och vill inte förstöra väggen med stora hål.
--Off topic--
Var inte säker på om jag skulle återuppliva den gamla tråden eller ej. Skriver sällan på forum (letar bara info) så är lite osäker på hur normen är. Fann inga tydliga regler heller. Ursäkta om jag gjort fel.

Redigerat av herrP, 02 maj 2012 - 19:46.