jag har tagit fram en add-on till XBMC för att streama TV ifrån DvbLink Connect Server.
Det som streamas är en transport ström (ts, transport stream) vilket innebär att ingen transcoding görs. Add-on:en stödjer även hantering av EPG. I dagsläget går det enbart att se EPG för en kanal om du står på den i kanallistan och trycker "C" och väljer visa EPG.
Jag arbetar på en programguide som gör att man lättare kan bläddra runt kanalerna och se programinformation på ett mer överskådligt sätt.
För att installera add-on:en gör följande.
Ladda ner DvbLink för XBMC här och spara ner zip-filen i en katalog.
Starta sedan XBMC och gå till System | Tillägg och välj att installera ifrån zip-fil.
När den är installerad så går du till Video och tillägg och ställer dig på DvbLink och trycker på "C" för att få upp menyn där du väljer att konfigurera och ställer in address, port, användare och lösenord för din DvbLink Connect Server. Sedan är det bara att titta på tv.
För att detta skall fungera i add-on:en så behöver man ändra benämningen på de kanaler som har dessa tecken i DvbLink.
Ny version av DvbLink för Xbmc.
Den nya versionen finns att ladda ner här.
Förändringar i denna version:
- Stöd för kanaler med ÅÄÖ i namnet hanteras nu på ett korrekt sätt.
- Strömning avslutas automatiskt när anslutning görs samt att varje gång man stoppar uppspelning av kanal i XBMC så avslutas strömmen korrekt i DvbLink Connect Server.
Nedan är några skärmdumpar på hur EPG fungerar och ser ut.

Jag tar tacksamt emot förslag och idéer på denna add-on kan bli bättre.
Redigerat av dsd, 16 maj 2012 - 07:01.