Jag bor i en tvåa där jag har en 42" plasma av modell Panasonic Viera TH-42PX80E (HD-ready) och vill alltså skaffa ett hemmabiopaket där man får en Blu-ray spelare på köpet. Budgeten är dessvärre inte så stor, cirka 3000-4000 har jag råd att satsa på detta projekt för tillfället. Vill tillägga att jag aldrig varit vidare petig vare sig med bild eller ljud, så jag är långt ifrån en finsmakare, så något som bara är en klar förbättring på det jag har nu (plasman + DVD-spelare) är vad jag är ute efter. En mjukstart, med andra ord, som sedan kommer uppgraderas vartefter.
Vilket hemmabiosystem borde jag skaffa med den budgeten jag har? Ett krav jag har är att blu-ray spelaren ska kunna skala upp DVD:er. Jag har inte mycket plats vare sig vid sidan av TV:n eller vid sidan om soffan, så något paket med dessa pelare kommer tyvärr inte vara möjligt, får bli att montera upp högtalarna på väggen bakom soffan. På tal om det, brukar väggfästen medfölja ett paket eller får man köpa det själv? HDMI-kablar är något man måste skaffa själv, antar jag? Vilken bör jag satsa på där till mitt hemmabiopaket?
En jäffla massa frågor, jag vet. Men jag är som sagt helt ny när det gäller detta men vill verkligen lära mig.
Funderar för övrigt på att skaffa en 46 tums LED-TV med full-HD, men antar att frågor om vilken modell man borde skaffa passar bäst någon annanstans i forumet.
EDIT: Vi sitter för övrigt ungefär 3 meter från TV:n, kommer vi behöva förlängningssladdar till dom bakre högtalarna?
Redigerat av Unregisteredb2422138, 21 maj 2012 - 16:35.