Kommentarer till Nuvarande system av floyd123
Postad 03 October 2012 - 15:29
Postad 03 October 2012 - 17:40
Grymma!
Postad 03 October 2012 - 17:57
Grattis!
Postad 03 October 2012 - 18:14
Etagemedia det blir ju nästa steg ska bara bestämma mig vad jag ska ha men har ett märke jag kollat extra på..ja vet att de kräver och vill ha mycket effekt lyssnade på 3 olika modeller innan jag köpte dem och det blev bara bättre och bättre..
Postad 03 October 2012 - 20:59
Postad 22 October 2012 - 18:57
Postad 06 December 2012 - 19:52
Postad 06 December 2012 - 20:54
Postad 06 December 2012 - 20:57
Postad 06 December 2012 - 21:49
Postad 06 December 2012 - 22:05
Postad 10 April 2013 - 23:05
Redigerat av Unregistered2222, 10 April 2013 - 23:06.
Postad 02 August 2013 - 13:25
Postad 23 October 2013 - 11:11
Postad 25 June 2014 - 06:50
Postad 25 June 2014 - 18:33
Postad 01 November 2014 - 20:10
Postad 18 November 2014 - 23:16
Postad 19 November 2014 - 21:31
Postad 19 November 2014 - 21:47
Inte för att vara sån, men det är en ganska stor nedgradering du gjort enligt mig som ägt både s5.4 och C2 och även har lyssnat på C1 flertal gånger..
Mycket möjligt C1:orna lät riktigt bra men var begränsad i ljudtryck som jag saknade så vågade inte ha kvar dem om man skulle spelat sönder dem! och C2:orna är helt enkelt för fula för mej och var lite för dyra för tillfälligt så gjorde en kompromiss just nu och siktar på en C4 istället för de ser bättre ut enligt mej iaf..
Postad 19 November 2014 - 21:53
Postad 19 November 2014 - 22:06
Okej jag förstår :-) Vad menar du med mer ljudtryck? pratar vi om basområdet då eller? för C1's element spelar med rätt kraft bakom spakarna väldigt mycket högre än vad ett par s3.4 gör.
Exakt var just i basområdet jag saknade lite och lyckades bottna basarna på C1:orna ett par ggr men som du säger gick att spela högt på dem var just till viss musik basarna fick jobba för mycket..fast detta är ju s5.4 och inte s3.4 om du trodde det som jag köpt
Postad 19 November 2014 - 22:12
Exakt var just i basområdet jag saknade lite och lyckades bottna basarna på C1:orna ett par ggr men som du säger gick att spela högt på dem var just till viss musik basarna fick jobba för mycket..fast detta är ju s5.4 och inte s3.4 om du trodde det som jag köpt
Ja, jag kollade lite fort, såg nu att det var s5.4. Dem har givetvis möjligheter att spela högre än ett par C1 (fel av mig). Har du bottnat basarna i C1 ? Om du pratar om "plopp" ljud nu så är inte det att bottna, det är när strömmen i förstärkaren tar slut. Ett dynaudio element komprimerar när det blir överbelastat och ploppar när det saknas ström, och du lär inte ens ha kraft nog i ett 500 serie steg från naim för att kunna bottna ett dynaudio element. Jag har haft mycket problem med att basarna "ploppar" på mina C2 och det är vissa förstärkare som klarar bättre än andra oavsett vad deras speccade watt etc är.
Hoppas 5.4orna lever upp till dina förväntningar!
Postad 19 November 2014 - 22:27
Ja, jag kollade lite fort, såg nu att det var s5.4. Dem har givetvis möjligheter att spela högre än ett par C1 (fel av mig). Har du bottnat basarna i C1 ? Om du pratar om "plopp" ljud nu så är inte det att bottna, det är när strömmen i förstärkaren tar slut. Ett dynaudio element komprimerar när det blir överbelastat och ploppar när det saknas ström, och du lär inte ens ha kraft nog i ett 500 serie steg från naim för att kunna bottna ett dynaudio element. Jag har haft mycket problem med att basarna "ploppar" på mina C2 och det är vissa förstärkare som klarar bättre än andra oavsett vad deras speccade watt etc är.
Ok var intressant att höra! ja var ett plop ljud smakade til i dem men om inte enst 500 steg klara dem fullt ut så kräver de en bra massa isf fast det har man ju läst men att det skulle vara så pass..
Ja hoppas också på att de ska funka för mej annars får jag väl byta tillbaka och köpa mej en riktigt strömstark förstärkare istället
Postad 19 November 2014 - 22:33
Du har riktigt fin kringutrustning menar du att du ploppa dina C2:or även med dem?
Postad 19 November 2014 - 22:43
Du har riktigt fin kringutrustning menar du att du ploppa dina C2:or även med dem?
Japp min KW 550 som är starkast på "pappret" hade jag störst problem med, kom inte mycket över lyssningsvolym innan basarna ploppade. Kör idag krell kav-400xi som klarar att spela mycket högre än KW 550 men även där tar strömmen slut tidigare än vad den bör.
Har varit i mycket kontakt med dynaudio angående detta då jag först trodde mina högtalare var trasiga, även haft dem inlämnade där dem konstaterat att dem är fullt friska. Dynaudio har gett mig som svar att när du har ström nog att driva elemten till bristningsgräns i confidence så mer eller mindre börjar dem dra "inåt" och bli tysta, och när dem börjar "fladdra/överstyra" så är det ett tecken på att dem får för lite ström.
Postad 19 November 2014 - 23:02
Japp min KW 550 som är starkast på "pappret" hade jag störst problem med, kom inte mycket över lyssningsvolym innan basarna ploppade. Kör idag krell kav-400xi som klarar att spela mycket högre än KW 550 men även där tar strömmen slut tidigare än vad den bör.
Har varit i mycket kontakt med dynaudio angående detta då jag först trodde mina högtalare var trasiga, även haft dem inlämnade där dem konstaterat att dem är fullt friska. Dynaudio har gett mig som svar att när du har ström nog att driva elemten till bristningsgräns i confidence så mer eller mindre börjar dem dra "inåt" och bli tysta, och när dem börjar "fladdra/överstyra" så är det ett tecken på att dem får för lite ström.
Ok så i teorin så kan jag uppleva samma sak med dem jag har nu då..men var väldigt bra att få reda på iaf! får väl börja leta efter en riktigt strömstark stärkare istället och sen kanske gå tillbaka till ett par C1
Redigerat av floyd123, 19 November 2014 - 23:03.
Postad 20 November 2014 - 00:15
Postad 20 November 2014 - 16:44
Ok så i teorin så kan jag uppleva samma sak med dem jag har nu då..men var väldigt bra att få reda på iaf! får väl börja leta efter en riktigt strömstark stärkare istället och sen kanske gå tillbaka till ett par C1
Ja somsagt, min första "sågning" var när jag varit ouppmärksam och trodde du bytt ner till ett par 3.4, men 5.4 är så stor uppgradering därifrån att jag inte tycker dem borde ligga i samma serie eftersom 5.4 är ett ganska stort kliv upp, och 5.4 klarar nog utan tvekan att spela mycket högre med lägre effekt än vad C1 gör. Så trivs du med din övriga rigg är nog inte ditt val fel alls.
Men somsagt, ditt problem är till 99,9% pga att strömmen i ditt 200 steg tar slut. Gisningsvis får du inte ut mer än 50% av C1ornas kapacitet. Jag har själv hört s1.4 med nap 200 och redan där var det enligt mig på tok för lite effekt för att komma upp på den ljudnivån som gör att en dynaudio högtalare får visa sin kapacitet. Dynaudio - framförallt confidence serien skall spelas riktigt högt innan alla dess kvaliteter kommer till känna.
Postad 20 November 2014 - 20:14
Ja somsagt, min första "sågning" var när jag varit ouppmärksam och trodde du bytt ner till ett par 3.4, men 5.4 är så stor uppgradering därifrån att jag inte tycker dem borde ligga i samma serie eftersom 5.4 är ett ganska stort kliv upp, och 5.4 klarar nog utan tvekan att spela mycket högre med lägre effekt än vad C1 gör. Så trivs du med din övriga rigg är nog inte ditt val fel alls.
Men somsagt, ditt problem är till 99,9% pga att strömmen i ditt 200 steg tar slut. Gisningsvis får du inte ut mer än 50% av C1ornas kapacitet. Jag har själv hört s1.4 med nap 200 och redan där var det enligt mig på tok för lite effekt för att komma upp på den ljudnivån som gör att en dynaudio högtalare får visa sin kapacitet. Dynaudio - framförallt confidence serien skall spelas riktigt högt innan alla dess kvaliteter kommer till känna.
Ok fast spela högt är ju inte allt vill ju har klart och fint ljud oxå.. men saken är den att jag ska byta elektronik men hade tänkt att gå upp till 300 steget eller tagit deras monoblock v145 men tar ju heller ett annat märke som prestera bättre problemet är att jag inte vet vilka märken man ska kolla upp.
Postad 20 November 2014 - 23:59
Ok fast spela högt är ju inte allt vill ju har klart och fint ljud oxå.. men saken är den att jag ska byta elektronik men hade tänkt att gå upp till 300 steget eller tagit deras monoblock v145 men tar ju heller ett annat märke som prestera bättre problemet är att jag inte vet vilka märken man ska kolla upp.
Du råkar inte känna någon som besitter ett Rotel 1090 steg? Kanske inte riktigt i klass med confidence högtalare men dem vet jag med säkerhet klarar spela dem fullt ut, ger dig åtminstonde ett bra hum om hur mycket det finns att ge.
Kör själv med 1090 och det orkar spela mina C2:or tills mina öron säger ifrån istället för att högtalare/förstärkare viker sig, och jag är inte känslig på höga ljud.
Vill du ha fin elektronik beroende på budget borde du kolla moon, plinius, mcintosh eller krell framförallt.
Postad 21 November 2014 - 20:38
Du råkar inte känna någon som besitter ett Rotel 1090 steg? Kanske inte riktigt i klass med confidence högtalare men dem vet jag med säkerhet klarar spela dem fullt ut, ger dig åtminstonde ett bra hum om hur mycket det finns att ge.
Kör själv med 1090 och det orkar spela mina C2:or tills mina öron säger ifrån istället för att högtalare/förstärkare viker sig, och jag är inte känslig på höga ljud.
Vill du ha fin elektronik beroende på budget borde du kolla moon, plinius, mcintosh eller krell framförallt.
Tyvärr känner jag ingen som har det steget annars hade det varit kul att testa..
Tack för tipsen den lokala butiken har alla 3 märken utom plinius men de kostar ju en del om man ska ha av deras högre serie.. han har holographic audio också och deras amp twentyseven pumpar ut en hel del watt men vet inte hur strömstarka de är
Postad 22 November 2014 - 01:41
Tyvärr känner jag ingen som har det steget annars hade det varit kul att testa..
Tack för tipsen den lokala butiken har alla 3 märken utom plinius men de kostar ju en del om man ska ha av deras högre serie.. han har holographic audio också och deras amp twentyseven pumpar ut en hel del watt men vet inte hur strömstarka de är
Jo tyvärr är det så :/ Tror twentyseven är ännu strået vassare än rotel 1090 faktiskt så det bör vara ett alternativ värt att testa.
Postad 22 November 2014 - 02:06
Då menar jag inte Tyr.
Beowulf stegen borde kunna funka
alt Ymer.
Postad 17 January 2015 - 23:17
Riktigt fina prylar! Och skaffa en bladelius thor mkIII nu :-P
Haha nått blir det men inte Bladelius
Postad 02 March 2015 - 06:49
Riktigt stilig teknik du sitter på. Gör Contour sitt job?
Postad 18 March 2015 - 20:08
Tack för din kommentar. ang. blommorna på mina stativare så har jag haft uppe just den diskussionen två ganger med min fru. Hon har vunnit båda gångerna.
Riktigt stilig teknik du sitter på. Gör Contour sitt job?
Svår fråga faktiskt tycker C1:orna var mer hifi om man ska använda ett dåligt uttryck! med dessa blir det en helt annan ljudbild på grund av att de spelar högre och "större." Men förstärkaren krocknar när jag höjer för mycket så blir ett byte där till en jag som jag kommer att lyssna på inom snar framtid..
Redigerat av floyd123, 18 March 2015 - 20:09.
Postad 12 May 2015 - 10:00
marcus_ec, den 12 Maj 2015 - 09:59, skrev:
Hur låter steget?
Det är en integrerad förstärkare och har spelat alldeles för lite för att komma med ett utlåtande mer än att man märker att den har mycket kraft.
Redigerat av floyd123, 02 July 2015 - 06:25.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
26 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?