Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp LC60LE841S

29 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp Aquos LC-60LE841S (TV) 4 5,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 06 oktober 2012 - 16:40

Unregistered3be1ce0d
  • Unregistered3be1ce0d
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Nu är det såhär att jag funderar starkt på att införskaffa mig Sharp LC60LE841S men jag hittar inga recensioner eller omdömen alls. Har sökt ganska ordentligt.

Är det någon här på forumet som äger Sharp LC60LE841S och kan ge lite feedback?
Kommer använda den till spel och film främst.

tack för svar

#2

Postad 10 oktober 2012 - 19:59

Sammyboy80
  • Sammyboy80
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hej

Är oxå lite sugen på denna. Har du köpt den?
Eller ingen annan som har någon feedback?

#3

Postad 11 oktober 2012 - 08:25

Unregistered3be1ce0d
  • Unregistered3be1ce0d
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Hej

Är oxå lite sugen på denna. Har du köpt den?
Eller ingen annan som har någon feedback?


Nej jag har ju inte gjort det. Är riktigt nyfiken på denna men vill veta mer.
Stirrar mig mest blind på att det är 60" :D
Nån recension och lite personliga omdömen hade vart fint.

#4

Postad 13 oktober 2012 - 07:57

Unregistered3be1ce0d
  • Unregistered3be1ce0d
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Finns en kundrecension nu på elgiganten.

http://www.elgigante...-tv-lc-60le841s

#5

Postad 13 oktober 2012 - 19:04

Sammyboy80
  • Sammyboy80
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Låter riktigt bra. Är riktigt sugen

#6

Postad 15 oktober 2012 - 17:19

Alllan
  • Alllan
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej på er.
Håller med er om att någon mer hemlig tv får man nog leta efter...
Hittade inte ett smack om den innan jag köpte den, men lite får man chansa ;-) (Är jag som skrivit omdömet på elgiganten)

Tyvärr är jag helt noob på det här med tv, men ställ era frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan.

#7

Postad 15 oktober 2012 - 21:19

Sammyboy80
  • Sammyboy80
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 1
Tittade du på någon annan tv innan du slog till på denna? Och isf vad var det som avgjorde

#8

Postad 16 oktober 2012 - 05:11

Alllan
  • Alllan
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Kollade som så många andra på Panasonics plasmor och Samsungs Led.
Men Panasonic verkar ha lite problem med fastbränningar, buzzing osv. och Samsung verkar ha lite strul med clouding..

Hade ändå bestämt mig för en ST50 när jag fick upp ögonen på Sharpen.

Det som fick mig att testa denna var dels priset och dels försäljaren på Elgiganten i Jkpg.

Lär väl märka vad Sharp har för problem med sina skärmar, men hittills hittar jag faktiskt ingenting =)

#9

Postad 16 oktober 2012 - 07:39

Unregistered3be1ce0d
  • Unregistered3be1ce0d
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Tack Alllan för att du tog dig tid till att hoppa in på forumet och hjälpa oss nyfikna, jättekul :)
Hur ä svärtan? Upplever du backlight bleeding eller clouding?
Är det enkelt att dela media från datorn?
Tackar för svar :)


#10

Postad 16 oktober 2012 - 18:05

Alllan
  • Alllan
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Inga problem.
Önskar jag själv hittat info om tvn innan jag slog till ;-)

Först måste jag påminna om att jag inte är någon expert på exakt hur svart det svarta ska vara osv..

Men jag ser inga tendenser till vare sig clouding eller bleeding =)
Bilden är knivskarp och inga tendenser till släpningar eller annat vid hdmi anslutning och bättre kvalitet på signalen.
För närvarande kör jag med scartkontakt till boxen, och naturligtvis blir inte bilden 100%, men den är jäkligt bra ändå .
Hade en Philips plasma innan som jag tyckte jag hade bra bild på,, men den är ju inte från samma planet som Sharpen.
Har inte anslutit tvn till datorn via nätverket än, men roade mig med att koppla en portabel hårddisk till usb ingången.
Har spelat in film i HD format från semestrar odyl. som jag körde igång.
Tvn fungerar precis som vilken mediaspelare i datorn som helst, med kanonbild där oxå =)

Enda abret som jag har hittat hittils är ju att ingångarna sitter en bit in som sagt... Men har man inte uppspikad på väggen blir ju inte det heller något problem..
Som sagt... Jag förstår inte hur bilden ska kunna bli bättre än så här... Men det kanske bara är jag...

#11

Postad 21 oktober 2012 - 10:36

Korbendallas
  • Korbendallas
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Allan.. Hur upplever du betraktingsvikeln? Gäller det att sitta precis rakt framifrån?
Fasiken att inte några kan ha denna hemma så man kan åka och kolla.. Sen hade den gärna fått hoppa ner några kronor oxå =)

#12

Postad 21 oktober 2012 - 18:35

Alllan
  • Alllan
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Sitter nu ganska precis i tvns längdriktning (kanske 160-170 grader)
Bilden blir lite vitare, men inga problem att kolla på..

#13

Postad 26 mars 2013 - 16:13

Jonnylarsen
  • Jonnylarsen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej på er

Har precis införskaffat denna TV LC-60LE841S

Över lag tycker jag det är väldigt mycket TV för vad jag fick betala 14.999kr

Har inte hunnit jobba jättemycket med inställningarna ännu men det går med ganska enkla medel att åstakomma rejäla förbättringar från standardinst.
Upplever dock att ansikten lätt blir lite grönmättade om det är mörka bilder och om det ingår gröna vyer i omgivningen såg detta tydligt när jag tittade på "sagan om ringen" förhoppningsvis något som går att trimma bort med inställningarna.

Exemplaret jag har fått har ingen clouding möjligt att man kan skönja å det minsta vid helt svart bild men då får man vara extremt analt petig och inget som du kan uppfatta vid tv / filmtittande.

Gällande betraktningsvinkeln så upplever jag inte detta som ett problem även om jag sitter relativt nära tv´n ca 2,5m.

Skall posta de förändrigar jag har gjort i inställningarna här på forumet och skulle vara väldigt tacksam om andra ägare kan göra det samma.

#14

Postad 26 mars 2013 - 19:26

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0
Skulle vara intressant att kunna jämföra 841 med Quattro- panel med 741 i verkligheten, om det är någon skillnad.
Med tanke på att det blir bara Quattro nu på 2013 och jag tänker köpa en till 60 el.70".

Vad tror Jonnylarsen om det? Kan quattro-panel vara något bättre. Ska man vänta på dom nya el. köpa nu.

Vad beträffar inställningarna ska det inte vara nån problem. 741an har också lite tokiga fabriksinsällningar, framför allt för mycket magenta, för lite gult och som du säger för grönt gräs. Nog inte riktigt samma på quattro.

#15

Postad 27 mars 2013 - 16:04

Jonnylarsen
  • Jonnylarsen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Min svåger har faktiskt 741:an fast i 70-tum skall tänka lite extra på hur bilden är på denna nästa gång vi träffas och skriva här vad jag tycker.

#16

Postad 27 mars 2013 - 16:30

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Min svåger har faktiskt 741:an fast i 70-tum skall tänka lite extra på hur bilden är på denna nästa gång vi träffas och skriva här vad jag tycker.


Kan bli intressant att höra vad du tycker.

#17

Postad 29 mars 2013 - 12:38

Alllan
  • Alllan
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hej på er

Har precis införskaffat denna TV LC-60LE841S

Över lag tycker jag det är väldigt mycket TV för vad jag fick betala 14.999kr

Grattis till priset =)
Själv betalade man 20.000....
Men attans nöjd fortfarande =D

#18

Postad 02 april 2013 - 14:51

Jonnylarsen
  • Jonnylarsen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej Alllan och ffodil

Har inte hunnit jämföra ännu. Är lite intresserad av vad ni kör på för inställningar.
Har ni gått in och ställt in själva eller kör ni på standardinställningar när det gäller bilden?

Mvh
Jonny

#19

Postad 02 april 2013 - 15:08

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0
Hej!

Har mina inst. under mitt omdöme på 741an.
Passar nog inte din som quattro-panel.
Såg i ditt inlägg att du får för mycket grönt. På 741an är det framförallt för mycket magenta och för lite gul.

Svårt att förklara hur du ska ställa in.
Det kanske lättaste är att köpa DVE el. prova detta.
http://www.avsforum....mp4-calibration
Inte helt lätt det heller om man inte har nån vana.

Redigerat av ffodil, 02 april 2013 - 15:09.


#20

Postad 03 april 2013 - 22:15

crojl
  • crojl
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har faktiskt beställt en nu i veckan också som jag får på tisdag, återkommer :) Som ni säger finns inte mycket att hitta om den..

#21

Postad 07 april 2013 - 17:09

Jiiics
  • Jiiics
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
vad är det som gör att den kostar 6000 mer än Sharp LC-60LE741S

https://www.prisjakt...1172713,1172712

#22

Postad 07 april 2013 - 17:13

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Framförallt att den är "backlit" och inte "edge-lit".

*edit* Trodde jag i alla fall, men enligt beskrivningen verkar det kanske inte så. Jämför dem på Sharp's hemsida istället så ser du vad skillnaderna är.

Verkar vara den 4:e pixeln och Active Motion 400hz som är de stora skillnaderna då. Inget som är värt 6000:- i alla fall enligt mig.

Redigerat av altair4, 07 april 2013 - 17:17.


#23

Postad 07 april 2013 - 19:54

Jonnylarsen
  • Jonnylarsen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hej på er

Har precis införskaffat denna TV LC-60LE841S

Över lag tycker jag det är väldigt mycket TV för vad jag fick betala 14.999kr

Har inte hunnit jobba jättemycket med inställningarna ännu men det går med ganska enkla medel att åstakomma rejäla förbättringar från standardinst.
Upplever dock att ansikten lätt blir lite grönmättade om det är mörka bilder och om det ingår gröna vyer i omgivningen såg detta tydligt när jag tittade på "sagan om ringen" förhoppningsvis något som går att trimma bort med inställningarna.

Exemplaret jag har fått har ingen clouding möjligt att man kan skönja å det minsta vid helt svart bild men då får man vara extremt analt petig och inget som du kan uppfatta vid tv / filmtittande.

Gällande betraktningsvinkeln så upplever jag inte detta som ett problem även om jag sitter relativt nära tv´n ca 2,5m.

Skall posta de förändrigar jag har gjort i inställningarna här på forumet och skulle vara väldigt tacksam om andra ägare kan göra det samma.


Får faktiskt ingen ordning på grönmättnaden det är faktiskt så jag börjar fundera på ifall det något fel på mitt exemplar.
Någon som vet ifall sharp har hemservice liknande den som samsung har?



#24

Postad 15 april 2013 - 08:42

Jonnylarsen
  • Jonnylarsen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej på er

Har fått förlängt öppet köp på denna så jag har hunnit testa lite till.

Tycker inte jag får ordning på färgerna samt att jag har upptäkt lite andra saker som jag inte gillar.

1. tycker inte att den hanterar snabba scener och panoreringar särskilt bra min 2år gamla samsung D7005 har mycket bättre flyt (givetvis med alla bildförbättringar avstängda på båda enheterna)

2. tycker att kontraster flyter i varandra väldigt mycket. Tittade på Star Wars 2 (nya 2:an) och såg det tydligt i vissa scener. syns väldigt tydligt när någon står med svarta (mörka) kläder med en ljus bakgrund eller skarp belyst bakgrund. Då flyter det ljusa in i det mörka VÄLDIGT TYDLIGT (som om personen eller objektet får en "aura" ni fattar säkert vad jag menar).

Ni andra som har denna TV upplever ni samma som jag?

Lutar åt att denna åker tillbaka till affären.

Överväger att byta mot någon av följande

Samsung UE55ES8005
Sony KDL-55HX855

Funderar även på att testa LC-60LE741 många användare rosar ju denna och ibland är inte dyrare bättre.

#25

Postad 15 april 2013 - 09:20

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0
Kan inte råda dig ang. färginst. mer än jag sagt i inlägget ovan, eftersom jag inte har din mod.
Inte helt lätt att ställa in dom.
Flytet borde du däremot få bra. Har du avancerad rörelse-hantering ställd på hög och filmläge avslaget?
Menar att riktigt alla bildförbättringar bör inte vara avslaget enl. min mening, men kanske på din, vet inte.

Redigerat av ffodil, 15 april 2013 - 16:50.


#26

Postad 15 april 2013 - 17:47

crojl
  • crojl
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Vad kör ni för bildinställningar som ni är hyffsat nöjda med?

#27

Postad 12 maj 2013 - 16:32

Jonnylarsen
  • Jonnylarsen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej på er

Tillbaka i 841 träsket!!!

Efter att ha provat en Philips som åkte ut fortare än kvickt så fick jag ett infall att det kanske var fel på min förra Sharp.
Gick och plockade ut en ny 841:a och är nu efter endast ett snabbt provtittande utan att göra några större inställningar ganska övertygad om att det var fel på den förra. Färgerna är bättre och kan inte se några tendenser till att grönt flyter ut. Rörelseskärpa tycker jag också är markant bättre. Mistänker att den förra hade något fel på själva skärmen eller annat hårdvarufel i bildhanteringen för än så länge så tycker jag detta exemplaret är miltals bättre än förra trots att jag inte pillat något nämnvärt i bildinställningarna.

Är intresserad av vad ni andra kör för inställningar på era 841:or

Med vänlig hälsning,
Jonny

#28

Postad 16 maj 2013 - 09:33

Jonnylarsen
  • Jonnylarsen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Ingen som hunnit pilla lite med sina apparater ( läs TV-apparat vad ni gör med den andra kan ni hålla för er själva )?

#29

Postad 01 juni 2013 - 08:32

Alllan
  • Alllan
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Intressant det där med "auran".. Jag har oxå märkt av det i vissa situationer..
Ska man pröva att byta ut den för detta problem med risk att få några nya?

Annars fortfarande nöjd med tvn =)

Ska kolla upp mina inställningar.. Återkommer i frågan

#30

Postad 10 juni 2013 - 15:24

Jonnylarsen
  • Jonnylarsen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag har inte märkt av denna "aura" på det nya exemplaret. Inte så det stör som på förra iaf.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.