Kommentarer till Fractal Design Node 605 HTPC-bygge av Christian_H
Startad av
Christian_H
, Oct 30 2012 02:20
5 svar till detta ämne
Postad 30 October 2012 - 08:31
Känns som om Node 605 är mitt nästa köp! Visste inte att dom släppt ett htpc-chassi!
Ser riktigt cleant ut... Om än lite stort. Älskar att dom inte har någon synlig 5,25"-plats på framsidan! Jag som inte äns äger en DVD eller Blu Ray suckar när det finns uttag för det i chassin! =)
Ser riktigt cleant ut... Om än lite stort. Älskar att dom inte har någon synlig 5,25"-plats på framsidan! Jag som inte äns äger en DVD eller Blu Ray suckar när det finns uttag för det i chassin! =)
Postad 05 November 2012 - 21:06
Var den bra att bygga i? Jag väntar ivrigt på mitt, leveranstiden är rätt lång...
Postad 09 November 2012 - 16:45
Var den bra att bygga i? Jag väntar ivrigt på mitt, leveranstiden är rätt lång...
Klockren byggkvalitet, blev väldigt positivt överaskad. Bra finish på hela chassit, men framförallt på den 9mm tjocka aliminiumfronten. Finns gott om plats för bra luftflöden och hårddiskar. De har även inkluderat ljuddämpande material, dammfilter och även gummibussningar för hårddiskarna.
Jag köpte ett tyst nätagg som ej var modulärt men det funkar ändå (finns gott om plats att gömma kablarna). Eftersom det blir bra luftflöde i lådan så kan chassfläktarna ställas ner till minimum (finns inbyggd fläktkontroller i chassit) där de är i stort sett ljudlösa @ 1m.
Tyvärr dokumenterade jag inte bygget utan var för ivrigt att få det ihopsatt. Men kan försöka ta ett par bilder på hur det ser ut vid tillfälle. Vill ni veta vilka komponenter jag använde så kika på listan här: https://www.prisjakt...=2181157&view=m
Redigerat av Christian_H, 09 November 2012 - 16:46.
Postad 09 November 2012 - 20:27
Jag fick mitt igår, och jag kan bara hålla med, sjukt bra! Det enda som är synd är att jag saknar en fläkt till vattenkylningen, men den kommer på måndag :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?