Mina gamla DVD-inspelare har kraschat så jag funderar på att köpa HR929N som ett komplement till den OnDemand-box jag har från comhem då den är ganska kass och det därför inte känns som ett alternativ att köpa deras inspelningsbara OnDemand-box som får rätt mycket skit på forumen.
HR929N är ju på rea på Elgiganten som skrivits tidigare men då jag försökte läsa på lite om hur den fungerade med comhem (eftersom att den ju inte har officiellt comhemstöd) så stötte jag på denna sida
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=172860 där man bl.a. skriver
Spela in i HD, titta på HD
LG HR929N besitter den eftertraktade funktionen med dubbla tuners. Det innebär att du kan spela in ett program samtidigt som du tittar på ett annat. Den inbyggda mottagaren har alltså stöd för HD-sändningar samt HD-inspelningar, genom Boxer. Hårddisken på 1 TB är mer än tillräcklig för dig som missar all spännande eftermiddags-TV. Du kan få ut Kabel-TV genom spelaren, men då utan att utnyttja dubbla tuners eller HD-sändningar.
Vad menas med den sista meningen? Blev orolig att den inte skulle klara av att spela in en kanal medan jag tittar på en annan och därmed inte utnyttja sina dubbla tuners? Eller menar de att man kan komma åt det analoga kabelutbudet också men att man då inte samtidigt kan spela in något annat? Jag tog för givet att den inte klarade av att hantera de analoga kanalerna alls (vilket min gamla DVD-inspelare kunde) men det vore ju en bonus att kunna spela in även dessa så länge jag i övrigt kan dra nytta av dubbla tuners. Kan någon av er som kör HR929N med comhem klargöra hur väl det fungerar?
Om någon av er kör OnDemand också, har ni tvillingkort då? Kollar inte OnDemand så ofta eftersom at utbudet är skralt så jag tänkte att jag initialt kunde flytta kortet emellan vid behov.