Tänkte att det kanske vore intressant med en tråd där svärtan jämförs mellan olika "LED" apparater. Att Samsung har problem är knappast en hemlighet, men hur ser andra paneltyper ut?
Jag är först ut med ett exempel, LG 55LM620T.
Notera att det inte är meningen att bilderna ska visa hur svärtan upplevs vid normala förhållanden, utan det är helt enkelt bara till för att visa hur jämn svärtan är.
Betraktarvänlig eller liknande funktion måste vara avstängd. Annars dimmar TVn ner backlighten automatiskt i mörka scener.
6 sekunders exponering, med Canon 18-55mm IS optik):
exponering.jpg 64.69K
17 Antal nerladdningar
Första exemplet är med backlight på 50, vilket ger bra bild i ett mörklagt rum:
backlight50_6s.JPG 40.85K
34 Antal nerladdningar
Andra exemplet, med backlight på 100 för att eventuella fel ska synas:
backlight100_6sek.JPG 43.61K
37 Antal nerladdningar
Jag ger den tummen upp. Ovanligt bra för att vara Edge LED.
Jag är först ut med ett exempel, LG 55LM620T.
Notera att det inte är meningen att bilderna ska visa hur svärtan upplevs vid normala förhållanden, utan det är helt enkelt bara till för att visa hur jämn svärtan är.
Betraktarvänlig eller liknande funktion måste vara avstängd. Annars dimmar TVn ner backlighten automatiskt i mörka scener.
6 sekunders exponering, med Canon 18-55mm IS optik):
exponering.jpg 64.69K
17 Antal nerladdningarFörsta exemplet är med backlight på 50, vilket ger bra bild i ett mörklagt rum:
backlight50_6s.JPG 40.85K
34 Antal nerladdningarAndra exemplet, med backlight på 100 för att eventuella fel ska synas:
backlight100_6sek.JPG 43.61K
37 Antal nerladdningarJag ger den tummen upp. Ovanligt bra för att vara Edge LED.
Redigerat av Ageve, 13 January 2013 - 23:31.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
277 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?