Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix Windows 8 (Metro)-app

71 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 januari 2013 - 17:39

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
Netflix har byggt en av de i mitt tycke absolut bästa Metro-apparna och det kan vara på sin plats att vi diskuterar den här i HTPC-forumet.

Jag börjar med det som gör att jag ännu inte vill ge den beteckningen "killer app": man kan inte styra den med vare sig tangentbord eller fjärrkontroll, jag har i alla fall inte hittat något sätt. Det krävs mus eller touchdisplay.

Är det någon som hittat en "workaround" till detta?

Jag använder iRule på en GalaxyTab som fjärrkontroll och den bygger på tangentbordskommandon, vilket alltså inte funkar. En lösning där kan vara att låta iRule öppna upp en annan fjärrkontrollapp, t ex Unified Remote, när man ska köra Netflix, men det är ju en halvmesyr.

Postad 18 januari 2013 - 21:08

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
I Netflix-tråden har jag nämnt problemen med Netflixappen efter att jag uppgraderat från Windows 7 till 8. Appen startade, men stängde ner sig efter ca 30 sekunder. För den som drabbas av samma problem: Jag gjorde en uppgradering där jag behöll alla filer och inställningar. Netflixappen funkade inte. Nu har jag istället gjort en ren installation av Windows 8 och Netflixappen funkar utan problem (ta i trä :)).

Postad 18 januari 2013 - 21:32

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Någon som har tips på en 5.1-film så att man kan testa?

Postad 18 januari 2013 - 21:44

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Politby, bra initiativ att starta tråden!

Postad 18 januari 2013 - 23:31

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Någon som har tips på en 5.1-film så att man kan testa?

Det finns massor. T ex "Sahara" som även är SuperHD.

Postad 19 januari 2013 - 17:54

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Äntligen 5.1 via pc! Funkar dock bara på min ena som jag kör via HDMI till förstärkaren, min andra HTPC har jag ett externt USB ljud kort från Creative som jag kör optiskt till förstärkaren, funkar utmärkt med Dolby digital o DTS från XBMC, men Netflix kör tydligen något som kallas Dolby Digital plus o slår jag på det får jag inget ljud o bilden går i slowmotion. Vassare hårdvara i den burken så det borde inte vara det utan förmodligen ljudkortet som inte accepterar signalen.

Postad 19 januari 2013 - 21:45

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Det finns massor. T ex "Sahara" som även är SuperHD.

Funkar fint! Även Legend of the Seeker ger 5.1 och super HD. Jag gillar verkligen den här appen. :)

Postad 19 januari 2013 - 22:10

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Äntligen 5.1 via pc! Funkar dock bara på min ena som jag kör via HDMI till förstärkaren, min andra HTPC har jag ett externt USB ljud kort från Creative som jag kör optiskt till förstärkaren, funkar utmärkt med Dolby digital o DTS från XBMC, men Netflix kör tydligen något som kallas Dolby Digital plus o slår jag på det får jag inget ljud o bilden går i slowmotion. Vassare hårdvara i den burken så det borde inte vara det utan förmodligen ljudkortet som inte accepterar signalen.

Du får bara 5.1 från Netflix via HDMI med HDCP och Protected Audio Path.

Postad 19 januari 2013 - 23:37

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Tråkigt! Har ingen lust att byta ut min gamla Marantz som saknar HDMI.

Postad 20 januari 2013 - 00:05

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
Visst, och det är egentligen rätt absurt. Vem sysslar med att försöka spela in och piratdistribuera ett soundtrack från Netflix som inte ens är okomprimerat?

Postad 20 januari 2013 - 00:08

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
Kan meddela att Unified Remote (iOS, Android) funkar ok att styra Metro-Netflix med. I iRule lade jag in en knapp som startar Universal Remote. Godkänd workaround.

Postad 22 januari 2013 - 15:32

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Väldigt lugnt i den här tråden. Är det hälsan som tiger still? Personligen är jag i alla fall väldigt nöjd med Netflix-appen, bra bild och 5.1-ljud. Vi styr den med musen och känner inget större behöv av att använda fjärrkontrollen.

Det enda jag kan klaga på är väl att man inte kommer åt viss information, t.ex. antal säsonger och avsnitt av en TV-serie. Eller också är det bara jag som inte lyckats lista ut hur man gör.

Inte mycket att klaga på, med andra ord.

Postad 22 januari 2013 - 15:43

beachman
  • beachman
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Du får bara 5.1 från Netflix via HDMI med HDCP och Protected Audio Path.

Stämmer inte, jag kör bild genom hdmi och ljud genom spdif på min Asrock ION. Funkar finfint med 5.1. Du måste dock antagligen ange att spdifutgången är den primära ljudutgången eftersom du inte kan ställa in det i appen...

Lite mer teknisk info om netflixappen.

Det mesta av av filmmaterialet förutom gamla filmer, en del svenska titlar och barnfilmer på netflix spelas i "äkta" (inte 23.976) 24fps. De övriga verkar köra i 25 fps. Dessutom funkar vsyncen väldigt bra i appen, så man kan med fördel ställa in uppdateringsfrekvensen till 24hz el 120hz för er som har stöd för det.

För att få upp "stats" i playern så kan man trycka shift+ctrl+alt+D när en film spelas.

För mig som har en cpusvag atom-processor är det här den första onlinevideospelaren jag testat som utnyttjar grafikkortet till 100% för att få en ryckfri videoupplevelse :). Det i kombination med 5.1 ljud och bra upplösning gör detta till den första onlinetjänsten som på allvar kvalitetsmässigt kan konkurera med bluray. Hoppas bara utbudet blir bättre...

Redigerat av beachman, 22 januari 2013 - 18:12.

Postad 22 januari 2013 - 21:55

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Tack för infon. Kul att veta.

Påverkas annat på datorn om man ökar uppdateringsfrekvensen, t.ex. SVT Play?

Postad 23 januari 2013 - 14:16

beachman
  • beachman
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Tack för infon. Kul att veta.

Påverkas annat på datorn om man ökar uppdateringsfrekvensen, t.ex. SVT Play?

Ja, tyvärr. Uppdateringsfrekvenser är ett aber i en HTPC. Eftersom Appen inte kan justera uppdateringsfrekvensen automatiskt, så måste man ändra för hela desktopen. Det är inte jätteskoj med 24hz i "Modern UI/Metro", 24fps laggar rätt rejält. Och precis som du skriver så påverkas svtplay och andra videospelare. Troligtvis kör svtplay i PAL 50fps? Hursomhelst har jag aldrig fått bra flyt oavsett uppdateringsfrekvens med flashplayer på min HTPC.

Några tips på alternativ som kan tänkas.
  • Ignorera uppdateringsfrekvensen och kör "standard pc-skärm" 60hz. Då får du en exakt 2:3 pulldown på 24p filmer i netflix och övriga "desktopen" flyter på bra. En del påstår att de inte märker någon skillnad och blir irriterad när dessa eviga snack om "uppdateringsfrekvens" dyker upp i alla inlägg. Jag tillhör inte en av dem, utan ser skillnad direkt.
  • För er lyckliga som har en TV som klara 120hz insignal så blir det bara problem med 50fps-filmer i netflix. Undrar när 600hz tv kommer!?
  • Jag kör i huvudsak WMC och där har jag inställt på 50hz för TV, medans jag låter desktop köra i 24hz. På så sätt växlar den auto till 24hz för "Metro" och netflix för att sedan gå tillbaks till 50hz för WMC. Sedan har jag laddat ner Display Changer och skapat genvägar för 23, 24, 50, 59, 60 som jag sedan fäst på start som jag använder vid behov. Gevägen skapas med följande mål för 24hz: "C:\Program Files (x86)\12noon Display Changer\dc64.exe" -refresh=24

Redigerat av beachman, 23 januari 2013 - 14:21.

Postad 23 januari 2013 - 15:53

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Då låter jag TV-datorn stå kvar på 60hz. Det funkar bra just nu, får bra bild på både på Netflix och SVT Play. Display Changer ser ut att vara mycket intressant. Men eftersom hela familjen använder TV-datorn är det bra om det är så lätt som möjligt. Det är nog så kruxigt för de andra i familjen när datorn helt på eget bevåg ibland växlar från ljud via HDMI till ljud via optisk. (Allt ljud går via HDMI till en AV-receiver.)

Postad 23 januari 2013 - 16:59

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Ja, tyvärr. Uppdateringsfrekvenser är ett aber i en HTPC. Eftersom Appen inte kan justera uppdateringsfrekvensen automatiskt, så måste man ändra för hela desktopen. Det är inte jätteskoj med 24hz i "Modern UI/Metro", 24fps laggar rätt rejält. Och precis som du skriver så påverkas svtplay och andra videospelare. Troligtvis kör svtplay i PAL 50fps? Hursomhelst har jag aldrig fått bra flyt oavsett uppdateringsfrekvens med flashplayer på min HTPC.

Några tips på alternativ som kan tänkas.

• Ignorera uppdateringsfrekvensen och kör "standard pc-skärm" 60hz. Då får du en exakt 2:3 pulldown på 24p filmer i netflix och övriga "desktopen" flyter på bra. En del påstår att de inte märker någon skillnad och blir irriterad när dessa eviga snack om "uppdateringsfrekvens" dyker upp i alla inlägg. Jag tillhör inte en av dem, utan ser skillnad direkt.
  • För er lyckliga som har en TV som klara 120hz insignal så blir det bara problem med 50fps-filmer i netflix. Undrar när 600hz tv kommer!?
  • Jag kör i huvudsak WMC och där har jag inställt på 50hz för TV, medans jag låter desktop köra i 24hz. På så sätt växlar den auto till 24hz för "Metro" och netflix för att sedan gå tillbaks till 50hz för WMC. Sedan har jag laddat ner Display Changer och skapat genvägar för 23, 24, 50, 59, 60 som jag sedan fäst på start som jag använder vid behov. Gevägen skapas med följande mål för 24hz: "C:\Program Files (x86)\12noon Display Changer\dc64.exe" -refresh=24

No fu£@#¤%&ing kidding.

Det är OMÖJLIGT att få automatik i detta, likaså är det omöjligt att ha en enda refresh rate som funkar bra med allt. Dessutom kan en viss frekvens ställa till med problem som orsakar symtom som är grymt svårdiagnosticerade.

T ex kan jag inte köra med varken 50 eller 60 Hz i Media Center och samtidigt ha min HDMI-ljudenhet inställd på 7.1 för då går det inte att titta på TV-kanaler som sänder i Dolby Digital - Media Center stoppar uppspelningen och säger att "Files needed to display video are not installed or not working correctly. Please restart Windows Media Center or restart the computer." Ställer jag om ljudenheten till stereo försvinner det problemet men då skickar Netflix inte ut DD+ 5.1.

Lösningen på detta är att sätta refresh rate till 59.94 Hz. Men då får jag hackande BD-uppspelning i TMT5...

Häxkonst är vad det här är.

Postad 26 januari 2013 - 14:20

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Går det inte att använda Event Ghost till att trigga Display Changer då? OnT: Får inte 5.1 ut från mitt Intel HD4000 i NetFlix Metro App. Tips någon?

Redigerat av dmr, 26 januari 2013 - 14:22.

Postad 26 januari 2013 - 15:00

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Får inte 5.1 ut från mitt Intel HD4000 i NetFlix Metro App. Tips någon?

Nu säger jag säkert självklarheter, men när man startat filmen kan man under knappen "Språk" välja 2.0 eller 5.1. Standard verkar vara 2.0. Fast gissar att du redan ordnat detta. En annan självklarhet: i Kontrollpanelen --> Hantera ljudenheter, måste man konfigurera ljudutgången till 5.1. Men antar att du redan gjort det också. I mitt fall var dessa två inställningar allt jag behövde göra för att på Netflix-appen få ut 5.1 via HDMI.

Postad 26 januari 2013 - 19:31

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Ljudenheten är korrekt konfigurerad men jag får inte upp några alternativ för ljudformat i appen, endast ljudspråk och textspråk. Har testat titlar jag vet har DD då PS3 spelar dem med DD utan problem. :mellow:

Postad 26 januari 2013 - 19:58

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Löst! När jag installerade appen hade jag div svp, reclock mm. mm. mm. installerat. Tydligen hade någon av dessa ställt till det så att appen inte hittade min receiver ordentligt. Denna kontroll utförs uppenbarligen vid första uppspelningen för efter ominstallation av appen klickade DD igång default :)

Postad 27 januari 2013 - 07:59

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Härligt att det löste sig till slut.

Postad 27 januari 2013 - 09:33

RoSt_Swe
  • RoSt_Swe
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Här är en ganska intressant jämförelse mellan Netflix på Windows 7 och Windows 8. http://www.anandtech...advr-and-more/3

Postad 27 januari 2013 - 19:22

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Heads up! Som en trevlig bieffekt av min ominstallation av NetFlix Metro -app kan jag nu bläddra mellan titlarna med piltangenterna, välja titel med [space] eller [enter], gå till titeln med [tab] och sedan starta uppspelning med [space] eller [enter] samt pausa med [space]. I LIKE :wub: Nu ska man bara hitta ett sätt att backa tillbaks till titelvalet igen...

Redigerat av dmr, 27 januari 2013 - 19:24.

Postad 30 januari 2013 - 19:17

RoSt_Swe
  • RoSt_Swe
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Heads up! Som en trevlig bieffekt av min ominstallation av NetFlix Metro -app kan jag nu bläddra mellan titlarna med piltangenterna, välja titel med [space] eller [enter], gå till titeln med [tab] och sedan starta uppspelning med [space] eller [enter] samt pausa med [space]. I LIKE :wub: Nu ska man bara hitta ett sätt att backa tillbaks till titelvalet igen...

Två andra tangentbordskombinationer är "shift-ctlr-alt-s" och "shift-ctlr-alt-d". Då kan man se lite data samt själv ställa önskad bitrate.

Postad 09 februari 2013 - 00:39

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Är jag verkligen den enda som tycker att NetFlix appen är grymt överskattad? Det är väl dock inte i första hand NetFlix fel utan Microsofts, då det gäller de flesta Metro-appar. När man väl startat en film är ju bild och ljud riktigt bra, men gränssnittet är ju en katastrof jämfört med NetFlix website, som ju ändå lämnar en del övrigt att önska. Att t.ex. se recenssioner som andra skrivit om nån film/program, går det? Att få popup info om en film utan att behöva klicka på den? Vettiga underkategorier? Navigation som funkar någorlunda smidigt ens med mus och tangentbord?

Redigerat av Unregistered1413, 09 februari 2013 - 00:40.

Postad 12 februari 2013 - 22:21

RoSt_Swe
  • RoSt_Swe
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Är jag verkligen den enda som tycker att NetFlix appen är grymt överskattad? Det är väl dock inte i första hand NetFlix fel utan Microsofts, då det gäller de flesta Metro-appar. När man väl startat en film är ju bild och ljud riktigt bra, men gränssnittet är ju en katastrof jämfört med NetFlix website, som ju ändå lämnar en del övrigt att önska. Att t.ex. se recenssioner som andra skrivit om nån film/program, går det? Att få popup info om en film utan att behöva klicka på den? Vettiga underkategorier? Navigation som funkar någorlunda smidigt ens med mus och tangentbord?

Att ha 5.1 ljud och hårdvaruaccelerering av video betyder mycket mer för mig än att Netflix gränssnittet är perfekt såhär i "startfasen". Att jag bytte från Windows 7 till Windows 8 betydde att jag kunde sälja min WD TV Live mediaspelare och fortsätta titta på film med min HTPC som har några år på nacken. Att se hackig HD film med stereoljud i webläsaren med hjälp av Silverlight var aldrig något som helst alternativ för mig....

Redigerat av RoSt_Swe, 12 februari 2013 - 22:23.

Postad 14 februari 2013 - 14:11

beachman
  • beachman
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Att ha 5.1 ljud och hårdvaruaccelerering av video betyder mycket mer för mig än att Netflix gränssnittet är perfekt såhär i "startfasen". Att jag bytte från Windows 7 till Windows 8 betydde att jag kunde sälja min WD TV Live mediaspelare och fortsätta titta på film med min HTPC som har några år på nacken. Att se hackig HD film med stereoljud i webläsaren med hjälp av Silverlight var aldrig något som helst alternativ för mig....

Håller med till 110%. Visst finns det bättre gränssnitt, men det som väger tyngst är helt klart ljud- och bild-kvalit'e. Jag har inte testat någon annan komersiell streamingtjänst på pc eller mac där ljud och bild ens varit i klass med dvd och med denna app så är det nära bluray. Sen antar jag att man får minst lika bra upplevelse på en ps3 eller xbox!?

Gränssnittet är helt klart optimerat för pekskärm, det funkar otroligt smidigt på min W8-platta...

Redigerat av beachman, 14 februari 2013 - 14:31.

Postad 15 februari 2013 - 13:29

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Hej. Jag gillar oxå win8 appen. Men jag skulle vilja ha usa utbudet på den. Är det någon som vet om det går att fixa. Såg någon som hade ställt in sin router så att alla enheter gick till netflix usa. Är det bara att ställa om DNS som man gör till tex ipad?

Jag tycker det känns smidigare att använda appen istället för chrome. Så det vore guld om detta gick att fixa.

/Niklas

Postad 15 februari 2013 - 23:03

Droid
  • Droid
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har kört diverse provmånader osv: Viaplay, Filmnet, Voddler, Netflix i både Win 7 o 8 och håller med om att Netflix är väldigt lättanvänt pch genomtänkt och tekniskt stabilt och bra, men.. Det är inget som jag vill betala för. De har väldigt få nya bra filmer (även om Netflix är lite bättre än de andra). Jag tycker ett problem med alla dessa streamingsajter är utbudet, ingen ger det man vill ha och inte valuta för pengarna. Det är viktigare för mej än mångkanalsljud. Och Netflix hackar inte för mej så Win 7 el 8 kvittar för mej.

Vet inte om den diskussionen hör hemma i denna tråd men tycker det blir lite missvisande om folk lockas hoppa på Netflix för att en del är så positiva här. Men visst kör gärna en provmånad. Är annars nyfiken på Play+ från Telia som jag inte provat än, de har både film, live-TV och snart HBO. Hittar ingen tråd om det. Nån som provat? Fast jag tror man måste vara kund hos Telia? Kanske värt skaffa ett mobilabb hos dem av det skälet?!

Postad 15 februari 2013 - 23:11

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Hej. Jag gillar oxå win8 appen. Men jag skulle vilja ha usa utbudet på den. Är det någon som vet om det går att fixa. Såg någon som hade ställt in sin router så att alla enheter gick till netflix usa. Är det bara att ställa om DNS som man gör till tex ipad?

Jag tycker det känns smidigare att använda appen istället för chrome. Så det vore guld om detta gick att fixa.

/Niklas

Du kan ju kör Unblock Us och lägga in deras dns i router sedan kan du switcha land på deras hemsida alt med mobilen. Fungerar smidigt dock kostar det en 30 kr månaden men det är det värt med det utökade utbudet man får. Finns guider på deras hemsida hur man ställer in routern.

Postad 15 februari 2013 - 23:15

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Jag har kört diverse provmånader osv: Viaplay, Filmnet, Voddler, Netflix i både Win 7 o 8 och håller med om att Netflix är väldigt lättanvänt pch genomtänkt och tekniskt stabilt och bra, men.. Det är inget som jag vill betala för. De har väldigt få nya bra filmer (ävenom Netflix är lite bättre än de andra). Jag tycker ett problem med alla dessa streamingsajter är utbudet, ingen ger det man vill ha och inte valuta för pengarna. Det är viktigare för mej än mångkanalsljud. Och Netflix hackar inte för mej så Win 7 el 8 kvittar för mej.

Kommer dröja många år innan det finns en streaming tjänst som erbjuder nya filmer, streaming tjänsterna ligger långt ner i näringskedjan , Först bio , On demand, DVD/BluRay, Film kanalerna och sist kommer streaming tjänsterna.

Postad 18 februari 2013 - 04:20

simphax
  • simphax
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kan tipsa om Touchmote som använder en Wiimote och översätter pekaren till multitouch input. Fungerar hur bra som helst på alla Windows 8 Metro appar.

Postad 18 februari 2013 - 08:37

alfakrull
  • alfakrull
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Vill bara instämma i kören av nöjda användare av Netflix-appen för Win8. Kör Win8 på Xtreamer Ultra II, och allt funkar helt utan lagg eller konstigheter. Flyter även på mycket bättre i webbläsaren med Silverlight-plugins för viaplay, samt hd-format med Flash player, t.ex svtplay. Kan ju bero på nya drivrutiner kanske?

Postad 18 februari 2013 - 12:10

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Du kan ju kör Unblock Us och lägga in deras dns i router sedan kan du switcha land på deras hemsida alt med mobilen. Fungerar smidigt dock kostar det en 30 kr månaden men det är det värt med det utökade utbudet man får. Finns guider på deras hemsida hur man ställer in routern.

Tack! Det får jag prova vid tillfälle.

/Niklas

Postad 18 februari 2013 - 12:27

alfakrull
  • alfakrull
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
:)

Redigerat av alfakrull, 18 februari 2013 - 13:27.

Postad 25 februari 2013 - 00:00

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Fast numera så hackar ju inte NetFlix i webbläsaren, iaf har den inte gjort det hos mig på länge, även om den gjorde det från början. Visst är bildkvalitén bättre i appen, men det i sig förhindrar ju knappast det faktum att gränssnittet suger fett. Det är ju liksom 2 olika saker. Det är ju inte svårare att göra ett bra gränssnitt i en Metro-app än att göra det på en webbsite. Eller menar ni på fullt allvar att ni t.ex. inte saknar möjligheten att kunna se betyg från andra som sett ett program man funderar på att titta på?

Håller med till 110%. Visst finns det bättre gränssnitt, men det som väger tyngst är helt klart ljud- och bild-kvalit'e. Jag har inte testat någon annan komersiell streamingtjänst på pc eller mac där ljud och bild ens varit i klass med dvd och med denna app så är det nära bluray. Sen antar jag att man får minst lika bra upplevelse på en ps3 eller xbox!?

Gränssnittet är helt klart optimerat för pekskärm, det funkar otroligt smidigt på min W8-platta...

Jag håller med på så sätt att NetFlix ju utklassar svenska tjänster som ViaPlay (även om den blivit mkt bättre senaste tiden) och CMore Play (som suger nästan mer idag än när den lanserades). Kanske just därför tycker jag det är så märkligt att Appen inte håller samma höga nivå som iaf jag kommit att förvänta mig i övrigt från NetFlix. Men förhoppningsvis så kommer det.

Postad 05 mars 2013 - 10:00

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Prövade appen igår för första gången.
Riktigt nöjd! ,
Super Hd - check , 5.1 ljud - check, interface - check (kan bli bättre men ljusåår bättre och mer överskådligt än netflix interfacet i PS3.)

Någon som kör windows 8 surfplatta och kan kommentera hur den fungerar som fjärrkontroll för just netflix appen?

Per default verkar det som den nämligen ställer in sig på 3000 i bitrate när 5700 är max på Super Hd titlarna, och då måste jag köra kortkommandot på min dinovo mini för att få upp rutan och sen manuellt sätta 5700.

Redigerat av DmD, 05 mars 2013 - 10:01.

Postad 11 mars 2013 - 18:51

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Är det bara hos mig som NetFlix appen kraschar frenetiskt när man väcker datorn från standby? Ibland verkar den krascha av sig själv i bakgrunden även utan suspend också.

Postad 12 mars 2013 - 06:51

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Använder appen flera gånger i veckan och har hittills inte varit med om att den kraschar.

Postad 30 mars 2013 - 14:32

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Jag flyttar det här inlägget hit istället,

Ända sen jag börjat använda Windows 8 appen har jag fått "Felkod N8106-101".
Detta händer alltid efter att jag sett ett avsnitt och ska börja på nästa.
Det enda som hjälper är att starta om PC:n vilket börjar bli duktigt drygt nu.

Hittade en tråd om detta och tydligen har Netflix ingen fix än.
https://sv.getsatisf...s/iizo3rcnxg3mo

Nån som haft detta problem och löst det på nåt sätt?
Jag nöjer mig gärna med en fulfix tills Netflix fått ordning på appen.

Postad 01 april 2013 - 18:33

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Jag flyttar det här inlägget hit istället,

Ända sen jag börjat använda Windows 8 appen har jag fått "Felkod N8106-101".
Detta händer alltid efter att jag sett ett avsnitt och ska börja på nästa.
Det enda som hjälper är att starta om PC:n vilket börjar bli duktigt drygt nu.

Hittade en tråd om detta och tydligen har Netflix ingen fix än.
https://sv.getsatisf...s/iizo3rcnxg3mo

Nån som haft detta problem och löst det på nåt sätt?
Jag nöjer mig gärna med en fulfix tills Netflix fått ordning på appen.

Har samma samma problem. Netflix-appen funkar bara ibland på min nya Windows 8-tablet. Verkar vara särskilt illa att börja titta halvvägs in i en film som man redan börjat kolla på tidigare.

Trodde först att det berodde på dåliga drivrutiner på tablet:en (Asus VivoTab TF810C) men det är alltså ett fel hos Netflix? Bara att vänta på uppgraderingen då med andra ord.

Min tablet är CPU-svag och klarar inte Netflix HD utan hårdvaruaccelerad video (Silverlight) så det är annars väldigt trevligt med en Windows 8-app som drar nytta av hårdvaran bättre.

Postad 07 april 2013 - 11:37

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Jag har nu använt web-klienten ett tag igen (av ovanstående anledning) och slås av hur mycket bättre den är än W8-appen.
Hade det inte varit för SuperHD och 5.1 ljud hade jag aldrig använt appen.

Postad 12 april 2013 - 06:04

beachman
  • beachman
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Jag har nu använt web-klienten ett tag igen (av ovanstående anledning) och slås av hur mycket bättre den är än W8-appen.

Har samma samma problem. Netflix-appen funkar bara ibland på min nya Windows 8-tablet. Verkar vara särskilt illa att börja titta halvvägs in i en film som man redan börjat kolla på tidigare.

Trodde först att det berodde på dåliga drivrutiner på tablet:en (Asus VivoTab TF810C) men det är alltså ett fel hos Netflix? Bara att vänta på uppgraderingen då med andra ord.

Min tablet är CPU-svag och klarar inte Netflix HD utan hårdvaruaccelerad video (Silverlight) så det är annars väldigt trevligt med en Windows 8-app som drar nytta av hårdvaran bättre.

Felet beror på cachade internetfiler...

Gå in i Internet Explorer i desktopläge -> Inställningar -> Radera... -> Kryssa bara i checkboxen för temporära internetfiler -> Radera

Bifogad fil  InternetFiles.png   10,06K   4 Antal nerladdningar

Det löste problemet både på min platta (Asus tf810c) och HTPC...

Postad 14 april 2013 - 20:22

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Skönt att höra att nån mer än jag insett detta :) även om jag får känslan av att ,många som säger er gilla appen i själva verket snarare gillar den bättre bild- och ljudkvaliten, vilket ju är rätt men inte riktigt samma sak

Postad 21 april 2013 - 02:11

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Senaste uppdateringen till Netflix-appen som kom häromdagen skall ha fixat problemet. Fast för mig har det funkat ändå senaste tiden.

Postad 03 augusti 2013 - 16:15

erfah
  • erfah
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Prövade appen igår för första gången.
Riktigt nöjd! ,
Super Hd - check , 5.1 ljud - check, interface - check (kan bli bättre men ljusåår bättre och mer överskådligt än netflix interfacet i PS3.)

Någon som kör windows 8 surfplatta och kan kommentera hur den fungerar som fjärrkontroll för just netflix appen?

Per default verkar det som den nämligen ställer in sig på 3000 i bitrate när 5700 är max på Super Hd titlarna, och då måste jag köra kortkommandot på min dinovo mini för att få upp rutan och sen manuellt sätta 5700.

Jag kör Windows-platta, men jag vet inte riktigt vad du menar med fjärrkontroll. Det går att använda en app som heter "Splashtop", vilken visar skärmen du har i HTPC:n fast på plattan, och går jättebra att styra. Men det är ju inte riktigt så rappt som man kanske kunde önska.

Postad 03 september 2013 - 16:08

mbaath
  • mbaath
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Kör Netflix-appen på en stationär dator med Windows 8, men får inte 5.1-ljudet att funka. Har kopplat en optisk ljudkabel från s/pdif-utgången på ljudkortet till min hemmabioförstärkare. Har satt s/pdif som standard ljudutgång i Windows. Får bara ut 2-kanals stereo till förstärkaren.

Har appen stöd för att skicka ut DD 5.1 till s/pdif?
När jag spelar upp film i t ex Media Player Classic funkar 5.1 till s/pdif.
Är det någon inställning som saknas?

Redigerat av mbaath, 03 september 2013 - 20:01.

Postad 04 september 2013 - 13:54

POi
  • POi
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Misstänker (utan att vara 100% säker :) ) att det bara funkar genom HDMI pg.a HDCP.

Postad 16 oktober 2013 - 17:30

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en liten Gigabyte Brix eller Nuce och koppla till min TV för att köra Netflix på men tyvärr faller det på att appen i Windows 8 inte har stöd för fjärrkontroll. Surt sa räven.

Postad bild

Redigerat av ruva, 16 oktober 2013 - 19:45.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.