Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HRT Stage

1973 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 18 februari 2013 - 09:31

doo
  • doo
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
ETT TEST PÅ HRT STAGE :

http://www.ljudochbi.../stage-on-stage


Var på hifi mässan i helgen.
Lyssnade på ett i mitt tycke nog det bästa och framförallt mest prisvärda på hela Mässan.

Ett två kanals system.
Hrt Stage.

www.avsforum.com/t/1451090/hrt-stage-speakers-high-performance-bluetooth-airplay-mini-towers


m.youtube.com/#/watch?v=8eHVIXER0Cg&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D8eHVIXER0Cg&gl=SE

Systemet kostar endast 9500kr.

Så nu sitter man och väntar på att det sks bli Maj, och att högtalarna och enheten ska komma. Så att man får se och lyssna en gång till innan man slår till på detta underbara system. Det är ett Litet & underbart system ;-)

Redigerat av doo, 11 mars 2013 - 02:46.


#2

Postad 18 februari 2013 - 21:26

Ozzboss
  • Ozzboss
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Stage lät mycket bra...bättre än många system för mycket dyra slantar :wub:

#3

Postad 18 februari 2013 - 22:15

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0
Härligt att man kan få så mycket ljud för så lite! Jag hoppas de går snabbt till maj :)

#4

Postad 19 februari 2013 - 21:53

Bromer
  • Bromer
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag är nog en av få personer som hört systemet både hemma hos Göran och tre ggr på mässan.
Det var så att jag skulle åka förbi Göran och hämta lite saker i onsdags förra veckan. Jag är kom in av en slump till vardagsrummet där högtalarna stod uppställda. Jag fick en liten demonstration och kunde givetvis snabbt bedöma dessa högtalare som otroligt bra! Nu har jag hört både Gallos reference 3.5 och Strada i det här rummet (som inte är det bästa för ljud). Min uppfattning är att detta system presterade nog så bra ljudkvalitet som 3.5.
Jag säger system med anledning av att jag i helgen hörde det på mässan vid tre olika tillfällen. Men utan huvudenheten (som hade blivit stulen) så saknades systemets djup och värme. Det kändes mer digitalt än när jag hörde det första gången.
Nu var det givetvis så att ljudkvalitet fanns i rummet på mässan, men förstå mig rätt när jag säger att det kommer att låta klart bättre med huvudenheten på plats.

#5

Postad 20 februari 2013 - 09:32

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0
HRT stage lät "ok", men när jag fick höra att det kostar 9500.- reste jag mig och gick. Plastigt datorljud utan bas. Och till det priset tillkommer baslåda som ännu inte finns nått pris på. Nä, då fanns det betydligt bättre saker i samma prisklass hos Defenitive Technology.

#6

Postad 20 februari 2013 - 10:44

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Tack alla besökare som kom till vår demo av STAGE på Sheraton! Och ett särskilt tack till Ingvar Öhman som ställde upp mitt i natten för att skapa en quick&dirty eq-förstärkar-kabel-lösning (tack också till Holographic Audio) som provisoriskt kunde ersätta den kvällen före mässans öppning så snöpligt stulna original-STAGE-elektronikenheten. Även om resultatet inte blev perfekt så hoppas vi att det i varje fall gav besökarna en föraning om vad systemet kan prestera.

Systemet "som det skall vara" (med exakt rätt elektronik och eq och allt) kommer att visas på Sweet Spot-mässan i Jönköping den 27-28 April, och sedan kommer det förstås att finnas att avlyssna hos alla våra återförsäljare när det börjar säljas på riktigt, förhoppingsvis i mitten av Maj. Välkomna.

Stage systemet klarar sig bra utan en baslåda.
. The answer to that question is that Stage can produce 102 dB at 1 meter within - 3 dB to 45 Hz. This is accomplished by the use of very long excursion (X max) motors on the woofers used in Stage. With near +/- 5mm of linear excursion and 6 drivers in the system in a high (8th) order vented alignment, this is possible, but still rather surprising to many given the drivers relatively small diameter.

Here are some of the key features of the HRT drivers used in Stage:

Woofer
1. One Piece Aluminum Cone
2. Vented Pole Piece
3. Short Coil / Long Gap (Underhung)
4. Copper Shorting Ring
5. 4 layer Voice Coil
6. CCAW wire for reduced moving mass
7. Vent holes in voice coil former for increased air flow
8. Extended Pole Piece for Linear BL field
9. +/- 4.2mm of linear excursion

Tweeter
1. Cloth Dome
2. Vented Pole Piece
3. Short Coil / Long Gap (Underhung)
4. Copper Shorting Ring
5. 2 layer Voice Coil
6. CCAW wire for reduced moving mass
7. Vent holes in voice coil former for increased air flow
8. +/- 1.2mm of linear excursion
9. Sealed Back Chamber

This results in a very low distortion, extended frequency response and high dynamic range transducer.

M.V.H

Göran, Runt Ljud

Distributör för HRT(Music Streamer) , DSPeaker m.m.

#7

Postad 20 februari 2013 - 16:28

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

HRT stage lät "ok", men när jag fick höra att det kostar 9500.- reste jag mig och gick. Plastigt datorljud utan bas. Och till det priset tillkommer baslåda som ännu inte finns nått pris på. Nä, då fanns det betydligt bättre saker i samma prisklass hos Defenitive Technology.

Frågan är väl också om det verkligen till det priset kan konkurrera med ett egenkomponerat ihopplock av en vettig hembioförstärkare (eller tvåkanalare) och valfria "lösa" högtalare. T.ex. en receiver för 4500 kr och ett par stativare för 5000 kr. Skulle kunna bli en intressant test (om nu den som testar seriöst går in för det alltså). Se om det dyker upp något tillfälle att lyssna på detta...

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 20 februari 2013 - 16:28.


#8

Postad 20 februari 2013 - 20:37

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Det är en lysande idé med en test mot egenkomponerat ihopplock av ett system med DAC (prylarna ska finnas på prisjakt).

Jag ställer upp med ett STAGE system för test i Stockholms område till alla som önskar. Skicka PM för önskad bokning.

M.V.H

Göran, Runt Ljud

Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.

Redigerat av G Chatall, 20 februari 2013 - 20:37.


#9

Postad 20 februari 2013 - 21:25

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Det är en lysande idé med en test mot egenkomponerat ihopplock av ett system med DAC (prylarna ska finnas på prisjakt).

Jag ställer upp med ett STAGE system för test i Stockholms område till alla som önskar. Skicka PM för önskad bokning.

M.V.H

Göran, Runt Ljud

Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.


En NuForce DDA-100 med ett par Canton GLE430 till exempel?

https://www.prisjakt...t.php?p=1374183

https://www.prisjakt...kt.php?p=349028



#10

Postad 20 februari 2013 - 21:40

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

En NuForce DDA-100 med ett par Canton GLE430 till exempel?

https://www.prisjakt...t.php?p=1374183

https://www.prisjakt...kt.php?p=349028

Bra förslag! Jag skickar PM till dig när STAGE kommer in.
Du blir först att testa.

Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.

Redigerat av G Chatall, 20 februari 2013 - 21:41.


#11

Postad 20 februari 2013 - 23:58

Avmentor
  • Avmentor
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Stage levererade mycket bra ljud med både bas och dynamik på mässan.
Tack för test möjligheten!

#12

Postad 21 februari 2013 - 10:27

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 1
Sven Bilén på tidningen Ljud & Bild delar med sig av sina intryck:

"Göran Chatall från Runt Ljud kramar om sin nya lilla juvel från HRT. Stage heter systemet, som består av ett par högtalare och en main unit med förstärkare, delningsfilter, dsp, ingångar och allt möjligt. Görans umbäranden för att få det att spela, trots en stöld av delar av systemet, kan du läsa om här. Det vi fick höra kan inte undgå att förvåna vem som helst. Hela anläggningen kostar under 10.000 kr men presterar i en helt annan klass.

Postad bild

Själv har jag ägt nästan alla HRT produkter, och aldrig blivit besviken, så det var inte så svårt att ta beslut om beställning av detta system, trots att jag inte hört det än. :rolleyes:

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 21 februari 2013 - 10:31.


#13

Postad 21 februari 2013 - 13:48

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 1

Det vi fick höra kan inte undgå att förvåna vem som helst. Hela anläggningen kostar under 10.000 kr men presterar i en helt annan klass.

Fanns det inget större teckensnitt för att förmedla detta... :P Just de visorna har man annars hört förr från tidningar och andra utan det funnits någon substans alls i dem. Ett bra tips är nog att själv kritiskt lyssna innan på skänker sina 10 papp... Tidningarnas "tester" liksom numera många inlägg på olika forum är tyvärr snarare ren marknadsföring än något annat.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 21 februari 2013 - 13:48.


#14

Postad 21 februari 2013 - 15:46

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Bra förslag! Jag skickar PM till dig när STAGE kommer in.
Du blir först att testa.

Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.


Ser fram emot detta. Avvaktar ditt PM. Jag kommer skriva en artikel om testet på min blog.

#15

Postad 21 februari 2013 - 15:46

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Fanns det inget större teckensnitt för att förmedla detta... :P Just de visorna har man annars hört förr från tidningar och andra utan det funnits någon substans alls i dem. Ett bra tips är nog att själv kritiskt lyssna innan på skänker sina 10 papp... Tidningarnas "tester" liksom numera många inlägg på olika forum är tyvärr snarare ren marknadsföring än något annat.


Håller med dig till del, men för egen del om jag har haft kontinuerligt positiv erfarenhet av en tillverkare, backat upp av generellt sett väldigt bra omdömen och tester, så kan detta nästan vara skäl nog för mig att köpa en ny produkt från dem osedd/ohörd.
Jag har själv jobbat i hifi-branschen innan, och ett identiskt system kan låta helt olika, bara beroende på rum och akustik. En del tar sig tid att åka runt och lyssna, låna hem, lämna tillbaka, lyssna igen, etc., etc. Jag själv ser forum som en bra utgångspunkt för köpbeslut. Jag är till 99% övertygad om att inget system kommer kunna utmana Stage för dess peng, men jag låter 1% vara min felmarginal. :)
Vad jag förstått så spelade Stage, som det var konfigurerat på mässan, bättre hemma hos generalagenten, men inte lika bra som det gjorde med huvudenheten, så några röster har talat om att Stage spelade 80% av sin kapacitet på mässan, så helt säkert finns det mer att ge, lägg därtill att HRT håller på med sista fine tuning inför lanseringen i maj.
Jaja, ingen idé att spekulera, men jag tror ändå konkurrenterna kommer få det lite tufft, när det nu kommer ytterligare en no-nonsense produkt ut på marknaden.

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 21 februari 2013 - 15:54.


#16

Postad 21 februari 2013 - 19:50

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Håller med dig till del, men för egen del om jag har haft kontinuerligt positiv erfarenhet av en tillverkare, backat upp av generellt sett väldigt bra omdömen och tester, så kan detta nästan vara skäl nog för mig att köpa en ny produkt från dem osedd/ohörd.

Det är knappast att rekommendera andra iaf... Jag köpte nyss en Xtz-lur. En tillverkare känd för sina prisvärda högtalare och luren hyllad på forum och med höga betyg på Prisjakt. Levde inte alls upp till hypen imo och mycket förvånad över att ingen före mig hade något kritiskt att säga alls....

En sak är klar iaf... Du borde få en bra rabatt om du köper denna hrt-produkt. Du marknadsför den ju bättre än tillverkaren / distributören / butiken någonsin kan göra på detta och andra forum (Component) och det utan att ens ha lyssnat på den...
^_^
Måtte den hålla för det stora teckensnittet... :D

Edit: HRT Stage på Components forum om någon behöver övertygas mer btw... B)

http://www.component...showtopic=15442

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 21 februari 2013 - 20:03.


#17

Postad 21 februari 2013 - 20:45

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 1
Hej Mittiprick,
Vad säger du om att lyssna (testa) STAGE i din hemmiljö?
Var finns du?

M.V.H

Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.
Tel. 073-906 81 69

#18

Postad 22 februari 2013 - 05:49

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Hej Mittiprick,
Vad säger du om att lyssna (testa) STAGE i din hemmiljö?
Var finns du?

M.V.H

Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.
Tel. 073-906 81 69

Det skulle vara intressant men det allra bästa hade varit att direkt jämföra med ett prismässigt likvärdigt system och det har jag inte tillgängligt just nu. Det är ju lite grand som med färger, enskilt upplever vi anläggningen på ett sätt men när vi placerar den intill andra och jämför så kan resultatet bli helt annorlunda. Var går det att lyssna i t.ex. göteborgstrakten?

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 22 februari 2013 - 05:51.


#19

Postad 22 februari 2013 - 06:00

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Wow, raggningen har börjat....;)

Akta dig bara pricken så du inte råkar skriva ett betyg på PJ som dom inte gillar.

#20

Postad 22 februari 2013 - 08:39

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Bra förslag! Jag skickar PM till dig när STAGE kommer in.
Du blir först att testa.

Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.


Jag kan förmodligen även ordna ett test mot Teac A-H01 och ett par Klipsch RB51 mk2

https://www.prisjakt...t.php?p=1030142

https://www.prisjakt...kt.php?p=695432

Finns lite andra alternativ jag funderar på.

#21

Postad 22 februari 2013 - 08:57

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Skulle oxå vilja provlyssna om det fanns möjlighet i Göteborgsområdet.

#22

Postad 22 februari 2013 - 10:44

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Wow, raggningen har börjat.... ;)

Akta dig bara pricken så du inte råkar skriva ett betyg på PJ som dom inte gillar.

Ingen fara - jag kommer att få så bra rabatt så det kommer inte att fungera att klicka på 8 av 10 eller sämre... :D


Sådana här trådar borde nog ligga under "Butiksdelen". Det handlar ju mest om direkt eller indirekt marknadsföring...

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 22 februari 2013 - 10:49.


#23

Postad 22 februari 2013 - 10:52

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

  • 1 174 inlägg
  • 0
Jag var in på söndagen och lyssnade på mässan. Visst lät det okej men knappast nåt haksläpp eller revolutionerande alls kände jag iaf.

Vad ingår i 10 000:- ? Det spelades ju från en mac laptop så en källa är inte med i det priset antar jag. Högtalare och en integrerad förstärkare för 10 000 kr borde det finnas en hel del som kan utmana.

#24

Postad 22 februari 2013 - 11:01

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Högtalare och en integrerad förstärkare för 10 000 kr borde det finnas en hel del som kan utmana.

Det finns ju rätt många riktig bra stativare kring 5000 kr så det är allt en skräll om HRTs lite märkliga högtalrskapelse skulle kunna matcha högtalare från t.ex. Audiovector, MA, Xtz och Dynaudio för att ta några. Dessutom kan man ju vid lösa delar t.ex. välja just de högtalare som passar ens ljudideal (stort plus naturligtvis).

Är detta HRTs första högtalarbygge och har de gjort dem i sina egna faciliteter eller är det oem?

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 22 februari 2013 - 16:09.


#25

Postad 22 februari 2013 - 14:07

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Det skulle vara intressant men det allra bästa hade varit att direkt jämföra med ett prismässigt likvärdigt system och det har jag inte tillgängligt just nu. Det är ju lite grand som med färger, enskilt upplever vi anläggningen på ett sätt men när vi placerar den intill andra och jämför så kan resultatet bli helt annorlunda. Var går det att lyssna i t.ex. göteborgstrakten?


Hej Mittiprick,

Vad har du för system hemma? Stage primära konkurrenter är ett avsevärt dyrare system än 10tkr. Eftersom STAGE elektronikenhet blev stulen på fredagskvällen, visades inte systemets fulla kapacitet.

Om du inte tror att din anläggning är passande att testa mot, kan jag ordna ett bra system från någon ÅF. Du kan välja en avsevärt dyrare anläggning. Jag personligen tycker alltid att det är bäst att testa hemma i ett rum som man känner till.
M.V.H
Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.

#26

Postad 22 februari 2013 - 14:11

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0
Kommer även kunna ha möjlighet att testa mot Dali Sensor 5 med en Cambridge Audio 651A

http://www.hifiklubb...e_svart-ask.htm

http://www.hifiklubb...rkare_svart.htm

Exakt samma prislapp, 9500.- men med ett par rejäla golvare.

#27

Postad 22 februari 2013 - 14:21

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

  • 1 174 inlägg
  • 0
Om jag inte minns fel var elementen tillverkade av KEF.

#28

Postad 22 februari 2013 - 14:25

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Om jag inte minns fel var elementen tillverkade av KEF.


Jag läste det på ett annat forum också. Fast rykten är ju rykten, och de skall man akta sig för.

Redigerat av e-lite, 22 februari 2013 - 14:27.


#29

Postad 22 februari 2013 - 14:45

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

  • 1 174 inlägg
  • 0

Jag läste det på ett annat forum också. Fast rykten är ju rykten, och de skall man akta sig för.

Han som demade på mässan sa det. Är det möjligen Göran som deltar i tråden?

#30

Postad 22 februari 2013 - 15:00

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Det finns ju rätt många riktig bra stativare kring 5000 kr så det är allt en skräll om HRTs lite märkliga högtalrskapelse skulle kunna matcha högtalare från t.ex. Audiovector, MA och Dynaudio för att ta några. Dessutom kan man ju vid lösa delar t.ex. välja just de högtalare som passar ens ljudideal (stort plus naturligtvis).

Är detta HRTs första högtalarbygge och har de gjort dem i sina egna faciliteter eller är det oem?



Hej Mittiprick,

Stage är designat och tillverkat i USA av Kevin Halverson (HRT) som har utvecklat allt från grunden. Alla delar är tillverkade av HRT även diskant och baselementet (20 Ohm).

När det gäller OEM tillverkning så är det tvärt om. Kevin har utvecklat mängder av elektronik och högtalare åt andra High-End företag under 30 års tid. Samtidigt arbetade han för grammofon industrin. Bland annat skrev han DVD Audio standarden.
Den enda högtalaren innan Stage som Kevin har tillverkat i sitt eget namn var Muse Model 18 från 1991. Den fick högsta betyg i den då kända amerikanska tidningen Stereophile. http://www.stereophi...el-18-subwoofer
” If you're in the market for a subwoofer, audition the Muse Model 18—but be prepared to be dissatisfied with anything less.” By Robert Harley Corey Greenberg Larry Greenhill Thomas J. Norton • Posted: Nov 2, 2011 • Published: Jul 1, 1991

Många av hans OEM kunder blev irriterade över hans framgång med Model 18, och krävde att han höll en låg profil med Muse.
M.V.H
Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.

#31

Postad 22 februari 2013 - 15:16

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Vad har du för system hemma? Stage primära konkurrenter är ett avsevärt dyrare system än 10tkr. Eftersom STAGE elektronikenhet blev stulen på fredagskvällen, visades inte systemets fulla kapacitet.

Om du inte tror att din anläggning är passande att testa mot, kan jag ordna ett bra system från någon ÅF. Du kan välja en avsevärt dyrare anläggning. Jag personligen tycker alltid att det är bäst att testa hemma i ett rum som man känner till.

Jag har en Yamha RX-V 1900 med AE-högtalare + Xtz sub (4.1). Känns väl lite mer relevant med att jämföra med mindre anläggningar av den typ som e-lite lyfter fram känns det som. Inte illa om man får låna hem två anläggningar från en ÅF att testa hemma i lugn och ro... Brukar ju oftast vara svårt om det så gäller enbart en enstaka förstärkare eller ett par högtalare. :D

Sparar ditt generösa erbjudande tills vidare och hoppas det passar bättre lite längre fram. En seriös jämförelse kräver gott om tid och helst inget familjeliv. Det är tusan så mycket lättare med hörlurar...

Edit: Tack för infon om högtalarna även om försäljartugget är hyfsat tröttsamt... Stämde det alltså inte att Kef (eller annan tillverkare) står för delar av högtalarna? Finns det några mätningar att visa upp för högtalarna btw?

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 22 februari 2013 - 16:08.


#32

Postad 22 februari 2013 - 15:33

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0
Kudos till Göran på Runt Ljud som visar sånt engagemang kring sin produkt. Hur många distributörer är såhär engagerade på den här nivån? :rolleyes:

#33

Postad 22 februari 2013 - 15:46

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Han som demade på mässan sa det. Är det möjligen Göran som deltar i tråden?


Hej Walle,
Det stämmer att det var jag som demade på mässan. Jag måste ha pratat för snabbt.
Det jag sa var att Kevin har utvecklat alla element m.m. Det måste ha låtit som KEF, men jag sa Kevin.

M.V.H
Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.


#34

Postad 22 februari 2013 - 17:25

doo
  • doo
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Det blev en väldigt intensiv tråd detta !
Allt för att jag delade med mig av mitt intryck av Stage ;-)
Har haft med Göran att göra en hel del, och mig veterligen så har han aldrig pushat eller för den delen sålt något dåligt eller något som inte håller måttet.
Jag gillar Göran för att han går mot strömmen. Inte dyrast vinner. Utan mest för minst pengar.
Vem gör detta idag ???
Allt handlar bara om pengar och knappt någon kvalitet :-(
Nå ja bara min lilla åsikt mellan bastun och drinkarna !
Trevlig Helg.
Följer tråden med spänning.

#35

Postad 22 februari 2013 - 21:29

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Kudos till Göran på Runt Ljud som visar sånt engagemang kring sin produkt. Hur många distributörer är såhär engagerade på den här nivån? :rolleyes:

Menar du att du sällan stött på engagerade säljare? Menar du att Olle och co på Fyndbörsen eller Hasse på Audioactiv för att ta ett par inte är engagerade?

#36

Postad 23 februari 2013 - 16:48

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Hej tompenrompen,
Jag ordnar en VIP demo/test hos HBB i Göteborg till dig.
Jag skickar PM om tid.
M.V.H
Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.

#37

Postad 23 februari 2013 - 21:53

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

  • 1 174 inlägg
  • 1

Kudos till Göran på Runt Ljud som visar sånt engagemang kring sin produkt. Hur många distributörer är såhär engagerade på den här nivån? :rolleyes:


WTF! Varför vill du så gärna höja upp allt runt detta? Har du något att tjäna på det eller är det bara rent och skärt rö*******ri?

Klart som fan försäljare visar engagemang runt sina egna produkter.



Ganska säker på att det sades att KEF tillverkat elementen också, men det har tydligen dragits tillbaka nu som det låter.

Citat:
"Extremt lång slaglängd, tillverkade av KEF"

Varför skulle man säga "tillverkade av Kevin."? Kevin who?

Hursomhelst så har jag inget intresse av produkten men intresserade köpare vill förmodligen ha sanningen och inte en massa försäljartugg som hyllas av enskilda forummedlemmar.

#38

Postad 23 februari 2013 - 22:35

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Hursomhelst så har jag inget intresse av produkten men intresserade köpare vill förmodligen ha sanningen och inte en massa försäljartugg som hyllas av enskilda forummedlemmar.

Har tidigare noterat att speciellt HRT verkar marknadsföras med hjälp av mer eller mindre seriösa forumsinlägg. Säkerligen fler som gör på det här sättet men ingen annan har nog utnyttjat Mhb för så uppenbar marknadsföring.
https://www.minhembi...howtopic=288191
https://www.minhembi...howtopic=306049
https://www.minhembi...howtopic=283137
https://www.minhembi...howtopic=294344

#39

Postad 24 februari 2013 - 07:22

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0
Nu håller vi tummarna att Stage även kan demas i Skåne.
PM:a mig Göran, så skall du få tips på bra butiker. :)

#40

Postad 24 februari 2013 - 10:22

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Hej Walle,
Det stämmer att det var jag som demade på mässan. Jag måste ha pratat för snabbt.
Det jag sa var att Kevin har utvecklat alla element m.m. Det måste ha låtit som KEF, men jag sa Kevin.

M.V.H
Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.

WTF! Varför vill du så gärna höja upp allt runt detta? Har du något att tjäna på det eller är det bara rent och skärt rö*******ri?

Klart som fan försäljare visar engagemang runt sina egna produkter.



Ganska säker på att det sades att KEF tillverkat elementen också, men det har tydligen dragits tillbaka nu som det låter.

Citat:
"Extremt lång slaglängd, tillverkade av KEF"

Varför skulle man säga "tillverkade av Kevin."? Kevin who?

Hursomhelst så har jag inget intresse av produkten men intresserade köpare vill förmodligen ha sanningen och inte en massa försäljartugg som hyllas av enskilda forummedlemmar.




Hej Walle_1,
Jag har aldrig sagt att KEF tillverkar/utvecklar HRT´s högtalar element.
Kevin Halverson är ägare till HRT och är den som utvecklar/uppfinner alla HRT´s produkter.

Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.

Redigerat av G Chatall, 24 februari 2013 - 10:24.


#41

Postad 25 februari 2013 - 10:31

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

WTF! Varför vill du så gärna höja upp allt runt detta? Har du något att tjäna på det eller är det bara rent och skärt rö*******ri?


Så du kallar min entusiasm kring ett fabrikat och produkt för rö*******ri? :huh: Det får står för dig då. Bättre argument från din sida hade varit bättre för din egen argumentations skull, annars riskerar det bara att bli sandlåda.

Citat:
"Extremt lång slaglängd, tillverkade av KEF"

Varför skulle man säga "tillverkade av Kevin."? Kevin who?


Varför fortsätta spekulera? Distributören har ju klargjort hur det ligger till. Kev kan ju för övrigt vara en förkortning för Kevin. :rolleyes:

Har tidigare noterat att speciellt HRT verkar marknadsföras med hjälp av mer eller mindre seriösa forumsinlägg. Säkerligen fler som gör på det här sättet men ingen annan har nog utnyttjat Mhb för så uppenbar marknadsföring.
https://www.minhembi...howtopic=288191
https://www.minhembi...howtopic=306049
https://www.minhembi...howtopic=283137
https://www.minhembi...howtopic=294344


Åter igen. Får man inte lov att vara entusiast på detta forum? :huh:

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 25 februari 2013 - 10:32.


#42

Postad 25 februari 2013 - 11:02

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Åter igen. Får man inte lov att vara entusiast på detta forum? :huh:

Har du kollat länkarna och menar du då alltså att det är mest "entusiaster" som postat alla enormt "hrt-positiva" inlägg i dem?

#43

Postad 25 februari 2013 - 11:26

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0
Var har du underlag som visar att och hur dessa skulle vara knutna till tillverkaren/distributören, och därmed icke-trovärdiga i sin input enligt din mening?

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 25 februari 2013 - 11:26.


#44

Postad 25 februari 2013 - 11:39

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Var har du underlag som visar att och hur dessa skulle vara knutna till tillverkaren/distributören, och därmed icke-trovärdiga i sin input enligt din mening?

Underlag i all ära, men vissa saker brukar ha en tendens att se rätt "misstänksamma" ut om man lyfter blicken lite och använder sin slutledningsförmåga.

Nu säger jag inte att det alltid stämmer, men är övertygad om att man har rätt allt för ofta när man ser dessa mönster. Speciellt i dessa specifika trådar som länkats där det känns rätt uppenbart vad som utspelar sig.

Redigerat av masse70, 25 februari 2013 - 11:43.


#45

Postad 25 februari 2013 - 12:13

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0
OK, bra då att det finns de som har ett inbyggt filter som känner av när sånt pågår.

#46

Postad 25 februari 2013 - 12:17

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

  • 1 174 inlägg
  • 0





Hej Walle_1,
Jag har aldrig sagt att KEF tillverkar/utvecklar HRT´s högtalar element.
Kevin Halverson är ägare till HRT och är den som utvecklar/uppfinner alla HRT´s produkter.

Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.

Ok, då måste jag helt enkelt hört fel. Tyckte det var märkligt dock att samma info hade kommit upp i nåt annat forum.

Så du kallar min entusiasm kring ett fabrikat och produkt för rö*******ri? :huh: Det får står för dig då. Bättre argument från din sida hade varit bättre för din egen argumentations skull, annars riskerar det bara att bli sandlåda.



Varför fortsätta spekulera? Distributören har ju klargjort hur det ligger till. Kev kan ju för övrigt vara en förkortning för Kevin. :rolleyes:



Åter igen. Får man inte lov att vara entusiast på detta forum? :huh:


Okej, det var väl lite onödigt ordval, ber om ursäkt för det.
Ett gäng öl i systemet och jag blev helt enkelt förbannad på denna "hype" som jag skulle vilja kalla det.
Och som de andra sa, när det kommer massa nya medlemmar och tokgillar nya produkter på marknaden då ringer varningsklockorna. Syftar inte på dig nu utan de andra trådarna.



Som jag sa innan så var jag inte överdrivet imponerad av vad det presterade, även om det nu var bara 80% av max. Jag tror det finns flera system i prisklassen som kan ge en match och även passa vissa personer bättre, men det är vad jag tror det.

#47

Postad 25 februari 2013 - 12:25

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

OK, bra då att det finns de som har ett inbyggt filter som känner av när sånt pågår.

Skulle snarare kalla det för sunt förnuft istället för filter.

#48

Postad 25 februari 2013 - 12:40

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Var har du underlag som visar att och hur dessa skulle vara knutna till tillverkaren/distributören, och därmed icke-trovärdiga i sin input enligt din mening?

Om de är knutna till någon har inte gått att bevisa enligt admins (de som de kollat iaf). Tyvärr är ju det inte svårt att dölja ip har jag förstått. Att det handlar om mycket konstiga och skumma inlägg är väl ändå ganska självklart för de flesta? Du tycker det ser helt normalt ut antar jag...?

#49

Postad 25 februari 2013 - 12:40

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Dubbelpost tydligen...

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 25 februari 2013 - 12:40.


#50

Postad 25 februari 2013 - 12:55

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Om de är knutna till någon har inte gått att bevisa enligt admins (de som de kollat iaf). Tyvärr är ju det inte svårt att dölja ip har jag förstått. Att det handlar om mycket konstiga och skumma inlägg är väl ändå ganska självklart för de flesta? Du tycker det ser helt normalt ut antar jag...?


Jag tror på det jag tror på tills motsatsen är bevisad eller jag övertygas till något annat, eller jag helt enkelt tvivlar själv. Om du tvivlar på inläggen och deras objektivitet, så är det givetvis upp till dig, inte detsamma som att det är så defakto, såvida inte det finns klart underlag för det.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.