Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HRT Head Streamer (Music Streamer) eller Nuforce uDAC2 det är frågan?

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 januari 2012 - 17:42

Real Steel
  • Real Steel
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Min feta anläggning behöver en usb DAC och frågan är vilken? HRT Head Streamer eller
Nuforce uDAC 2? Nu är HRT 500 kr dyrare så jag undrar om någon har testat båda? Eftersom HRT Head Streamer bara har 3.5mm tele ut så tänker jag ha 3.5mm tele till RCA när jag kör direkt till förstärkaren om jag köper HRT. Min andra fråga är om ljudet blir sämre med 3.5mm tele till RCA jämfört med RCA till RCA?
Anläggning: Högtalare Monitor Audio RX-6 , Förstärkare Rotel RA-06SE & Mac mini.

Tacksam för svar.

Postad 25 januari 2012 - 23:54

ÅkeÖstersund1
  • ÅkeÖstersund1
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Så länge som du har en bra kabel så blir ljudet inte sämre med mini tele till RCA. Tyvärr verkar kvalitets kontrollen inte vara 100% en del användare har problem med uDac 2 "distar och har kanalobalans". Jag har inte upplevt det problemet. uDac är o.k men HRT HeadStreamer låter mycket bättre hos mig. Du har en analog volym kontroll på Head Streamer som du kan styra digitalt från datorn och det är ovanligt. Alla HRT går också att mjukvaru uppdatera.

Postad 26 januari 2012 - 00:32

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Jag la precis upp min dac-uppsättning till försäljning som definitivt är ett alternativ till det ovannämnda. Den består av en MF VDAC + V-PSU (extern strömförsörjning).

Postad 26 januari 2012 - 04:35

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2 573 inlägg
  • 0
Säkert inget fel på HRTs produkter men om du söker i forumet och läser alla enormt positiva inlägg om HRT så skall du ta dem med en nypa salt. Det finns ett stort antal medlemmar med endast ett fåtal inlägg som endast avhandlar HRT. Brukar börja med en fråga och, om de inte redan nämnt det sluta med hur fantastiskt bra det låter. Helt klart imo att någon eller några använder flera medlemskonton för att hypa produkterna. Olika användare använder dessutom mycket likartat språk och skrivsätt. Kolla t.ex. länkad tråd och jag tror att alla inser vad det handlar om om man analyserar lite... Bara ett tips. :)

https://www.minhembi...howtopic=281719

Första gången jag skriver i ett forum men nu var jag tvungen.
Har lånat hem flera dacar och kommit fram till att HRT Music Streamer är bäst för mig och har ett bra pris.

Jag är Music Streamer 2011 ägare nu och har slängt ut CD spelaren.
Det låter redan nu väldigt bra men jag vill optimera systemet till 100%.

Har köpt en Music Streamer II 2011 till mitt ljudsystem och är mycket nöjd med den

Det låter bättre och bättre hela tiden.

Väldigt nöjd än så länge!

Har du dyrare högtalare så är Music Streamer II+ den man ska ha.

Det låter såååå bra.

We love it!

I mitt tycke är Music Streamer bäst för mig med ett behagligt varmt och luftigt ljud samt att den är gratis uppgraderingsbar.
Jag ser inte vad ditt inlägg tillför oss Music Streamer ägare. (andra åsikter är inte välkomna alltså...)

Music Streamer är bäst!

Den är bra från början och blir ändå bättre efter en gratis uppgradering

Det blev bättre efter uppgraderingen.
Jag är imponerad

Mycket nöjd med ljudet

Tveka inte-köp Streamern!

Min egen HRT Music Streamer låter ändå bättre nu

Vi är några som har jämfört olika DACár och kommit fram till att HRT Music Streamer II+ 2011 Edition är överlägsen

Jag förstår att HRT Music Streamer II (2011) ligger på etta på prisjakt
Vilket ljud!

osv,osv,....

Postad 26 januari 2012 - 07:41

Real Steel
  • Real Steel
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack för infon det verkar vara så att HeadStreamer är bästa valet efter alla positiva inlägg av HRT ägare.
Det blir att testa :)

Postad 26 januari 2012 - 08:47

ÅkeÖstersund1
  • ÅkeÖstersund1
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Här kommer ett positivt inlägg för HRT Head Streamer & Music Streamer...

Den ger mest valuta för pengarna!

Den gör konkurrenter sura och den stora massan av ägare glada :wub:
Det är lätt att tycka både positivt och negativt om man är anonym!

Postad 26 januari 2012 - 11:34

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Min feta anläggning behöver en usb DAC och frågan är vilken? HRT Head Streamer eller
Nuforce uDAC 2? Nu är HRT 500 kr dyrare så jag undrar om någon har testat båda? Eftersom HRT Head Streamer bara har 3.5mm tele ut så tänker jag ha 3.5mm tele till RCA när jag kör direkt till förstärkaren om jag köper HRT. Min andra fråga är om ljudet blir sämre med 3.5mm tele till RCA jämfört med RCA till RCA?
Anläggning: Högtalare Monitor Audio RX-6 , Förstärkare Rotel RA-06SE & Mac mini.

Tacksam för svar.

Varför vill du köpa hörlurs dac om du ska koppla den till förstärkaren ? Är det inte bättre med modellen som har rca utgång ?

Postad 26 januari 2012 - 16:39

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2 573 inlägg
  • 0

Varför vill du köpa hörlurs dac om du ska koppla den till förstärkaren ? Är det inte bättre med modellen som har rca utgång ?

För att den redan säljer tillräckligt bra...? :rolleyes:

Tack för infon det verkar vara så att HeadStreamer är bästa valet efter alla positiva inlägg av HRT ägare.

:D Noterar att du inte ens beaktade min "varning" gällande alla minst sagt lyriska inlägg... Du återkommer med lysande omdömen när du testat antar jag?

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 26 januari 2012 - 16:43.

Postad 26 januari 2012 - 18:39

palletheking
  • palletheking
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Undrar också varför en hörlursdac. Har själv testat MS II + 2011 och kan bara stämma in i hyllningskören. Den ger ett mycket bra resultat. Men headstreamer har jag fätt för mig är en enklare variant mer i nivå med vanlig Music streamer, dvs den som saknar + i beteckningen. Inte säker dock, kan ha fel här. vad gäller RCA kontra 3,5 mm så antar jag att man blir mer begränsad med 3,5 mm. Finns väl inte lika mycket att välja på, och svårare att uppgradera sig kabelvägen så att säga. Sen så finns ju en uppsjö Dac:ar i motsvarande prisklass som dessutom ger möjlighet att ljudförsörja flera källor. vem vet en dag kanske trådskaparen vill köra dac mellan bluray o förstärkare.

För egen del går MS bort pga att den endast har en usb-utgång.

Postad 26 januari 2012 - 18:45

Real Steel
  • Real Steel
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag använder hörlurar ibland till min bärbara och RCA modellen har inte hörlurs utgång.

Postad 26 januari 2012 - 18:50

Real Steel
  • Real Steel
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

För att den redan säljer tillräckligt bra...? :rolleyes:
:D Noterar att du inte ens beaktade min "varning" gällande alla minst sagt lyriska inlägg... Du återkommer med lysande omdömen när du testat antar jag?

Tack för välkomnandet till forumet :)
Det verkar som att det finns en del som lägger ner mycket tid för att undersöka samband mellan medlemmar som skriver om en populär produkt.

Varför lägger någon ner så mycket tid?

Konkurerande butik eller sur på grannen?

Jag ser fram emot att prova HRT HeadStreamer och om den är bra så köper jag två :)

Postad 26 januari 2012 - 20:55

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2 573 inlägg
  • 0

Det verkar som att det finns en del som lägger ner mycket tid för att undersöka samband mellan medlemmar som skriver om en populär produkt.

Sambandet var så tydligt så det gick inte att undgå om man läser tråden jag länkade till. Intressant reaktion btw... Inte minsta lilla funderande på om det jag pekar på kan stämma utan endast kritik för att upplysningen presenterades dig. Detta av en undrande nyregistrerad medlem... Minst sagt ovanlig reaktion. B)

Postad 26 januari 2012 - 22:17

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Jag använder hörlurar ibland till min bärbara och RCA modellen har inte hörlurs utgång.

Då kanske du skulle ha en modell med både rca ut samt hörlurs förstärkare. Känns lite konstigt att hålla på med adaptrar å grejer och eftersom du har så gott om pengar kan du lika gärna köpa en modell med lite flera möjligheter ;) kanske nya dac magic + http://www.hifiklubb...dlare_svart.htm

Postad 26 januari 2012 - 22:46

palletheking
  • palletheking
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Sen så finns ju den topptestade Lead Audio som har en hyffsad hörlursutgång. Tror det är en bättre Dac än HRT

Postad 27 januari 2012 - 08:10

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Sen så finns ju den topptestade Lead Audio som har en hyffsad hörlursutgång. Tror det är en bättre Dac än HRT

Den ska tydligen vara väldigt bra synd att den är så ful bara ;)

Postad 27 januari 2012 - 11:21

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0
uDAC verkar inte vara riktigt konstruerad.

http://nwavguy.blogs...ac-2-drama.html

http://www.head-fi.o...ed-measurements

Postad 27 januari 2012 - 18:24

palletheking
  • palletheking
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Den ska tydligen vara väldigt bra synd att den är så ful bara ;)

Håller med om att den ser anskrämlig ut. Min MF M1 är klart snyggare

Postad 28 januari 2012 - 11:47

Real Steel
  • Real Steel
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack för alla förslag.
Jag reser mycket med jobbet och därför blir det många hotellnätter. Jag vill inte störa mina grannar när jag avnjuter en bra film med passande volym. Hemma vill jag också kunna koppla den till stereon för att lyssna på musik.
Läste att HRT Head Streamer fick högsta betyg i engelska tidningen What HiFi´s senaste nummer.

Postad 28 januari 2012 - 22:26

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2 573 inlägg
  • 0
Nedan länk till en annan tråd om Head Streamer. Upplägget är åter igen en frågeställning från en nyreggad med snabba och mycket positiva svar från till synes olika personer. Jag är övertygad om att de flesta inte är seriösa (notera t.ex. särskrivningen i första inlägget) men det kanske inte stör dig...?

https://www.minhembi...howtopic=288191

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 28 januari 2012 - 22:28.

Postad 29 januari 2012 - 10:46

Real Steel
  • Real Steel
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag tänker testa Nuforce & HRT om någon vecka.
Mittiprick du kommer att få ett PM :)

HRT får högsta betyg i tidningen Bild & Ljud.
Test med andra DAC i prisklassen 2000-20000 kr.
Positive-feedback ger Writer choice award 2011 Best of the best till HRT.

Postad 29 januari 2012 - 10:49

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Real Steel, är det inte dags att du skriver ut din företagslogga i din profil snart?

Postad 29 januari 2012 - 12:24

Real Steel
  • Real Steel
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Real Steel, är det inte dags att du skriver ut din företagslogga i din profil snart?

Jag är en privat användare som blev mycket irriterad på Mittiprick`s välkomnande till forumet.
Därför skrev jag några inlägg om HRT tester m.m.

Postad 29 januari 2012 - 12:28

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Exakt samma text som du klippt in i andra tråden.....

Tycker ändå det börjar bli dags att du lägger upp din företagslogga i profilen.

Du har gjort 11 inlägg som ALLA handlar om hur fantastisk HRT är, resten kan vi andra lista ut själva.

Postad 29 januari 2012 - 12:50

Real Steel
  • Real Steel
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Exakt samma text som du klippt in i andra tråden.....

Tycker ändå det börjar bli dags att du lägger upp din företagslogga i profilen.

Du har gjort 11 inlägg som ALLA handlar om hur fantastisk HRT är, resten kan vi andra lista ut själva.

Det stämmer inte. Första inlägget var i första hand en teknisk fråga och jag tolkade citaten som positiva.
Jag blev irriterad när Mittiprick skrev följande.

"Noterar att du inte ens beaktade min "varning" gällande alla minst sagt lyriska inlägg... Du återkommer med lysande omdömen när du testat antar jag? "

Postad 29 januari 2012 - 13:09

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Ekar det här?

Postad 29 januari 2012 - 13:51

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2 573 inlägg
  • 0

Jag är en privat användare som blev mycket irriterad på Mittiprick`s välkomnande till forumet.
Därför skrev jag några inlägg om HRT tester m.m.

Mitt "välkomnande till forumet" var inte det inlägg du refererar till, det var:

Säkert inget fel på HRTs produkter men om du söker i forumet och läser alla enormt positiva inlägg om HRT så skall du ta dem med en nypa salt. Det finns ett stort antal medlemmar med endast ett fåtal inlägg som endast avhandlar HRT. Brukar börja med en fråga och, om de inte redan nämnt det sluta med hur fantastiskt bra det låter. Helt klart imo att någon eller några använder flera medlemskonton för att hypa produkterna. Olika användare använder dessutom mycket likartat språk och skrivsätt. Kolla t.ex. länkad tråd och jag tror att alla inser vad det handlar om om man analyserar lite... Bara ett tips. :)

Din märkliga reaktion på detta var att fullständigt ignorera det. Hade avsikten med frågeställningen varit seriös så hade du som nybliven medlem i 99,9 fall av 100 undrat och kommenterat. Ditt nästa inlägg var helt enkelt: "Tack för infon det verkar vara så att HeadStreamer är bästa valet efter alla positiva inlägg av HRT ägare."

Du kan sluta tramsa, det är ingen (eller ytterst få iaf) som inte förstår vad det här handlar om.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 januari 2012 - 13:52.

Postad 29 januari 2012 - 15:56

Real Steel
  • Real Steel
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Mitt "välkomnande till forumet" var inte det inlägg du refererar till, det var:

Din märkliga reaktion på detta var att fullständigt ignorera det. Hade avsikten med frågeställningen varit seriös så hade du som nybliven medlem i 99,9 fall av 100 undrat och kommenterat. Ditt nästa inlägg var helt enkelt: "Tack för infon det verkar vara så att HeadStreamer är bästa valet efter alla positiva inlägg av HRT ägare."

Du kan sluta tramsa, det är ingen (eller ytterst få iaf) som inte förstår vad det här handlar om.

Jag syftar inte på ditt första inlägg när jag skriver "Välkommen till forumet". Det jag blev mycket irriterad över är fortfarande samma. Du tolkar allt på ditt egna sätt.

Postad 30 januari 2012 - 13:25

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Lägg ner med tjafset, eller sköt det via PM. Tack.

Postad 30 januari 2012 - 20:31

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Tänkte åka iväg och införskaffa mig en Udac 2 imorgon! Idagsläget så kör jag musiken från spotify via en liten acer netbook. Ljudet leder jag med en rca kabel med 3,5 kontakt från datorn! Tror ni jag kommer uppleva någon skillnad på ljudet tro? Kan jag använda samma kabel med samma resultat som med en rca kabel?

Postad 31 januari 2012 - 10:58

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4 189 inlägg
  • 0

Tänkte åka iväg och införskaffa mig en Udac 2 imorgon! Idagsläget så kör jag musiken från spotify via en liten acer netbook. Ljudet leder jag med en rca kabel med 3,5 kontakt från datorn! Tror ni jag kommer uppleva någon skillnad på ljudet tro? Kan jag använda samma kabel med samma resultat som med en rca kabel?

Hej PappaHårding,
Har inte hört UDac men en extern Dac ger oftast ett rejält lyft mot det integrerade ljudkortet i en laptop. Men köp inte utan att testa först. Och testa gärna mer än en, det finns skillnader i ljudkaraktär mellan olika Dacar.
Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar med kablarna. 3,5-rca-spittern går ju bort i och med den externa dacen. Från dator till dac sker med usb eller optisk och sedan vanlig rca mellan dac-förstärkare.

Postad 02 februari 2012 - 10:50

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Hej PappaHårding,
Har inte hört UDac men en extern Dac ger oftast ett rejält lyft mot det integrerade ljudkortet i en laptop. Men köp inte utan att testa först. Och testa gärna mer än en, det finns skillnader i ljudkaraktär mellan olika Dacar.
Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar med kablarna. 3,5-rca-spittern går ju bort i och med den externa dacen. Från dator till dac sker med usb eller optisk och sedan vanlig rca mellan dac-förstärkare.

Ok, får köpa en hyffsad rca kabel då också! Att jag inte köpt den än beror på att fynda inte hade den hemma i butik! Jo det hade dom, men de ville ha 200 spänn extra för att den var lila! Mycket märkligt!

Postad 02 februari 2012 - 16:17

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2 573 inlägg
  • 0

Ok, får köpa en hyffsad rca kabel då också!

Kolla in Clicktronic på Kjell&Co. Har haft många olika genom åren och alltid väl fungerande med bra byggkvalitet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.