Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ställa tumlare på tvättmaskin

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 juni 2013 - 15:04

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Hej!

Tänkte spara lite plats i tvättstugan genom att ställa torktumlaren ovanpå tvättmaskinen. Tvättmaskinen är en miele och tumlaren är en elektrolux. Ska man ha något emellan maskinerna? Finns det några speciella stag eller liknande man ska ha?

Men det borde väl gå utan eller? Tror kanske inte att tumlaren huxflux flyger av. Man ser väl om tumlaren börjar gå mot kanten...

/Magnus

#2

Postad 02 juni 2013 - 21:57

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
Har kör med tumlare ovanpå tvättmaskin i flera år utan problem. Går säkert att knyta tillsammans men provkör och se först. Brukar räcka med att ställa in fötterna på tvättmaskinen så de står plant.

#3

Postad 02 juni 2013 - 22:00

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Samma här, inga problem alls, men det finns universalprylar (typ underlägg) som man lägger mellan tvättmaskinen och torktumlaren som har som en kant uppe och nere som förhindrar att torktumlaren flyttar på sig, om man nu skulle ha en tvättmaskin som inte centrifugerar helt jämnt alla gånger. Finns säkert andra lösningar också om man vill vara säker.

#4

Postad 03 juni 2013 - 21:53

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Jag köpte en typ av mycket kraftig, självhäftande, kardborrekudde för att sätta fast grenkontakter i tv-bänken. Den produkten var tänkt att sättas under fötterna på torktumlaren när man ställde den på en tvättmaskin. Vill minnas att jag köpte mina kuddar hos Elon men det kan ha varit någon annan fackhandlare också. Kanske finns det hos varuhusen också?

#5

Postad 03 augusti 2013 - 12:41

Unregistered242b20f0
  • Unregistered242b20f0
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0

Hej!

Tänkte spara lite plats i tvättstugan genom att ställa torktumlaren ovanpå tvättmaskinen. Tvättmaskinen är en miele och tumlaren är en elektrolux. Ska man ha något emellan maskinerna? Finns det några speciella stag eller liknande man ska ha?

Men det borde väl gå utan eller? Tror kanske inte att tumlaren huxflux flyger av. Man ser väl om tumlaren börjar gå mot kanten...

/Magnus


Du har ju en Miele tvättmaskin och dom rör sig inte,jag hade samma märke både och på varan och det var aldrig några problem...hur är det med Elektrolux torktumlare vet inte..men den Elektrolux tvättmaskin som jag hade i början ville vandra bort från badrumet när den centrifugerade :(

#6

Postad 05 augusti 2013 - 11:45

falkn
  • falkn
  • Beroende

  • 1 032 inlägg
  • 0
om du t.ex. söker på biltema eller clas ohlson så har de flera olika sorters gummifötter som bör gå att montera mer eller mindre enkelt med t.ex. dubbelhäftande tejp.

#7

Postad 10 augusti 2013 - 23:24

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

om du t.ex. söker på biltema eller clas ohlson så har de flera olika sorters gummifötter som bör gå att montera mer eller mindre enkelt med t.ex. dubbelhäftande tejp.

Det är väl ändå att göra det svårare än nödvändigt då det faktiskt finns självhäftande kardborrekuddar gjord för ändamålet. Till en kostnad av ca 50 kr... :)

#8

Postad 05 september 2013 - 18:30

falkn
  • falkn
  • Beroende

  • 1 032 inlägg
  • 0

Det är väl ändå att göra det svårare än nödvändigt då det faktiskt finns självhäftande kardborrekuddar gjord för ändamålet. Till en kostnad av ca 50 kr... :)


Om han nu inte skulle hitta sådana. Som sagt, det finns mängder av lösningar på detta högst triviala problem.

#9

Postad 21 mars 2014 - 11:14

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
En sådan här använder jag, den funkar bra. Torktumlaren står stabilt.

http://www.elgigante...kin-torktumlare

#10

Postad 24 mars 2014 - 13:23

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Känns dessutom som att en modern kondenstumlare knappt rör sig över huvudtaget så var inte rädda för att använda vad som står till buds avseende vidhäftning.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.