Kommentarer till v1.3: Marantz M-CR502 & Elac BS 403 av Fredrik_A
Postad 05 July 2013 - 07:35
Redigerat av tonpaa, 05 July 2013 - 07:36.
Postad 07 July 2013 - 20:39
Cool möblering av prylarna! Snygga och härliga BS 403 jag ser
Hur låter JET 5 jämfört med JET III tycker du?
Ska jag vara ärlig tycker jag att det är marginell skillnad på JET III och JET 5. Kan i och för sig bero på min förstärkare som med mina BS 403 nu uppenbart är den svaga länken i anläggningen trots att jag sällan spelar på någon högre volym. Nästa uppgradering lär därför bli en ny förstärkare, lutar just nu åt en Primare.
Den största förbättringen i 400-serien jämfört med 240-serien och 250-serien, som jag har erfarenhet av, är i basen och till viss del i mellanregistret. Basen i 400-serien är betydligt stramare och rappare än i 240-serien. Jag upplever ibland mina 247:or som något lite slöa och "blöta" i basen. Detta är helt borta i mina 403:or.
Postad 31 July 2013 - 20:51
Haha lagom bokhyllehögtalare det där
10p bara för det!
Ja, man lever ju bara en gång...
Postad 01 August 2013 - 10:45
För mycket idér hehe
Trevlig anläggning du har! Låter garanterat toppen :-) Elac är bra grejer!
Ska försöka få upp lite bilder på vad som faktiskt finns i vardagsrummet idag :-)
Postad 14 August 2013 - 08:29
Häftigt med sånt ljud i den bokhyllan!
10p
Tackar! Nu väntar jag bara på att Avenged Sevenfold, Dream Theater och Freak Kitchen ska släppa sin nya plattor höst...
Postad 13 September 2013 - 14:25
Ja, mer och mer faktiskt. Ibland kan jag tycka att diskanten låter syntetiskt (i brist på bättre beskrivning) men jag tror att Class-D förstärkaren i Marantzen är boven i dramat.Med dom högtalarna måste du vara nöjd:) snygt?
Postad 23 November 2013 - 07:55
Postad 26 November 2013 - 16:05
Postad 26 November 2013 - 20:02
Angående förstärkare så kolla in TEAC:s olika maskiner... (Grattis till BS 403 som är ett par riktigt bra stativare, dock kan det inte fungera alls bra med din Marantz)
Tack för tipset! Har faktiskt tittat lite på just Teac eftersom de gör halvbredds apparater. Nu har vi dock beställt en ny hylla som gör att halvbredd inte är ett krav. Jag har också ändrat mig om att behålla min Marantz som CD/Radio och just FM-radio är ett krav på den nya anläggningen. Dessutom vill jag helst ha allt-i-ett så därför tittar jag just nu på någon av Naims Uniti modeller, har svårt att bestämma mig för vilken jag vill ha bara. Ska givetvis provlyssna innan jag bestämmer mig.
Vad gäller Marantzen tycker jag att den gör ett hyfsat bra jobb på de volymer jag lyssnar på. Som jag har skrivit tidigare kan jag ibland tycka att diskanten (läs cymbaler) ibland låter lite syntetiska, vilket jag tror kan bero på Marantzen.
Redigerat av Fredrik_A, 26 November 2013 - 20:47.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
42 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?