Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

trådlösa hörlurar permanent inkopplade

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 juli 2013 - 00:01

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Hej,

Det är så att jag har en receiver: Yamaha RX-A1020
( https://www.prisjakt...t.php?p=1343621 )

Jag har även ett par trådlösa hörlurar: Sennheiser RS180 ( https://www.prisjakt...kt.php?p=498827 )

Nu är det så att jag vill ha dom ständigt inkopplade till min receiver utan att behöva trycka i dom i hörlursuttaget varje gång jag vill använda dom. Jag har testat att koppla in dom till ett "audio out" RCA (vit och röd kabel) på baksidan. Men Det verkar inte som att ljudet passerar där när jag använder mina HDMI källor.
Går det att på något sätt ställa in så att analogt ljud passerar genom en analog utgång på baksidan trots att jag använder HDMI ingångar för bild och ljud?

Tack

Postad 13 juli 2013 - 09:44

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5 149 inlägg
  • 0
Jag har kopplat min trådlösa hörlurar till en zone för att kunna slå på och stänga av den då radiovågorna jobbar på ett fritt frekvensband där alla andra är.

Fick in grannens sändare vid två olika tillfällen när det tittades på en P-rulle och de gjorde att jag satte de trådlösa hörlurarana på en zone där de går att stänga av att den sänder då det kan spridas till grannarna.

Man måste också kolla hur signaler hanteras och i de flesta förstärkare så konverteras inte HDMI ljudet till något annat då HDMI kan ha ljud som inte de andra utgångerna klarar av som HD ljuden DTS Master Audio och Dolby Digital Plus.

Man måste då koppla analogt från apparaterna till förstärkaren för att kunna höra något i de trådlösa hörlurarna.

Har AKG HEARO777 lurar med Dolby Surround köpta för åtskilliga år sedan på en rea med halva nypriset och de var kul i början men nu använder jag dem sparsamt.

Så titta i manualen till Yamaha RX-A1020 hur den konverterar signaler och koppla sedan efter det.

Postad 27 oktober 2013 - 08:41

Moraklocka
  • Moraklocka
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag passar på att kapa tråden då jag har en liknande frågeställning. Jag har ett par RS180 på ingång och vad jag kan förstå sitter det redan en hörlursförstärkare i basenheten och man kan således koppla in ljudet från förstärkarens "line out"-utgång.
Jag har en Proson RV-4200 och givetvis har den ett dedikerat hörlursuttag, men eftersom jag vill ha lurarna permanent inkopplade blir detta inget alternativ. Bekymret är att förstärkaren inte har någon line out, endast en rec out. Är det någon väsentlig skillnad mellan dessa eller kan jag använda rec out? Förstärkaren har i övrigt endast analoga ingångar, inga digitala om det spelar någon roll. Zone-inställningar finnes inte heller.

Redigerat av Moraklocka, 27 oktober 2013 - 08:41.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.