Kommentarer till Byggtråd hembio Mk II av stone
Postad 21 August 2013 - 12:58
Postad 21 August 2013 - 13:46
Hoppas att det blir intressant att följa trots att bygget inte blir hälften så omfattande som ditt!Vad roligt att du får bygga dig ett biorum. Jag kommer följa ditt albumet med spänning.
Postad 21 August 2013 - 18:52
Postad 21 August 2013 - 20:12
Postad 21 August 2013 - 22:06
Kul att höra, det sporrar till ansträngningar!ska följas!
Tittade in i ditt gamla album och det är ju inte helt olikt tanken med mitt rum!Spännande projekt. Inte helt olikt mitt förra bioprojekt i vår gamla villa
kommer följas
Än så länge har jag inte hittat något, men jag tänker mig en 3-sits soffa i tyg. Alternativt 3 recliners som inte är alltför feta. Synd att man inte bor i Staterna, där har de ju väldigt stort utbud på sånt...Detta skall bli extra kul att följa då storleken är ungefär som mitt framtida projekt. Vad har du tänkt för möbler att sitta i.
Postad 21 August 2013 - 23:27
Postad 23 August 2013 - 05:40
Här är ett tips på stolar dessa använder jag.
Mått på 3st i bredd är 230cm.
http://www.ljudfokus...ffa-svart/2425/
Postad 23 August 2013 - 06:50
Hej jag läste svaret ang vilka möbler som ska vara i rummet. Jag har själv Reckliner biostolar och om du vill så kan jag mäta mina, jag upplever inte att de är så breda. Skicka mig ett PM om du vill.
Tack för tipset, du får gärna mäta bredden!
Postad 23 August 2013 - 06:55
Ser riktigt fint ut.. Detta ska följas.
Här är ett tips på stolar dessa använder jag.
Mått på 3st i bredd är 230cm.
http://www.ljudfokus...ffa-svart/2425/
Välkommen och tack för uppmuntran! Slutresultatet blir nog bra, men inte riktigt lika coolt som ett eget biohus!
De stolarna ser sköna ut. Kanske är de i bredaste laget för mig. Med 3 stycken blir det endast 27 cm kvar på sidan.
Tål att funderas på, dock. Svårt det här med sittplatser i smalt rum...
Postad 23 August 2013 - 14:28
Postad 23 August 2013 - 21:19
Då har vi lite av samma utmaning vad gäller bredden!Mycket lovande, lycka till! Lite extra spännande eftersom måtten liknar dem som vi har i vår källare/framtida biorum. Vår bredd är ca 2m75cm men då måste man tyvärr kunna passera (på sidan av) soffgrupp, bioduk etc för att gå igenom rummet till ett badrum/tvättrum. Och 2m bredd är inte mycket att hänga i granen...
Vi får se om jag kan lyckas inspirera dig...
Postad 26 August 2013 - 18:58
Postad 21 November 2013 - 15:17
Postad 22 November 2013 - 12:21
Det verkar som om du har lite bredare rum än jag, med tanke på antalet stolar du fått plats med.Spännande, mitt biorum är ungefär lika stort (litet). Avståndet från min bakre rad till duk är c:a 3.5m (kör 92 tums duk) och jag tycker det fungerar utmärkt. Lycka till!
Mycket fint biorum du har!
Ser fram emot den dagen då jag kan avnjuta filmer i mitt rum...
Postad 08 January 2014 - 12:53
2 st Audiovector K3 Signature, 1 st Audiovector KC Signature (center) och 4 st Audiovector KXX (surround)
Postad 02 February 2014 - 12:40
Postad 03 February 2014 - 16:01
Jag har själv 3x5m att leka med till biorum så snart jag rivit ut allt befintligt, har bara haft 5 år på mig hittills, men snart börjar det bli dags att ta tag i källarvåningen.
Postad 06 February 2014 - 08:36
Det känns som om det inte är så långt kvar nu...
Det som återstår är att fixa kabellister (ska målas i väggens färg), få nya soffan på plats (är beställd),
sätta upp ett draperi för dörren och få till en 2:35:1 maskning på duken.
Men redan nu känns det verkligen som en bio och jag har redan haft ett par smygpremiärer.
Vad som imponerar mest är faktiskt den egenhändigt tillverkade duken, hd material är helt makalöst bra!
Postad 20 February 2014 - 15:24
Postad 24 February 2014 - 09:57
Hur tycker du soffan fungerar? Inget att ha som enda sovplats? Mitt enda rum är ungefär i storlek med ditt biorum och har tröttnat att sitta i sängen när jag får besök
Postad 24 February 2014 - 10:12
Soffan fungerar bra, men skulle kunna ha lite högre kuddar för nacken.
Åtminstone rent praktiskt skulle den kunna fungera som enda sovplats, det går extremt fort att "fälla ut" den, skulle tippa på 5-10 sekunder.
Jag har endast testat att sova där 1 gång och det var helt ok, men det går ju inte riktigt att jämföra med en normal säng, som man provat ut...
Postad 04 May 2014 - 08:04
Postad 05 May 2014 - 08:10
I och med att rummet är så litet är det svårt att få till bra bilder över hur det faktiskt ser ut och att jag inte har något riktig kamera bidrar tyvärr inte till att visa rummet rättvist.
Men det är effektivt utnyttjande av ytan iallafall. :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
43 bilder
216 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?