Boxen i fråga är den Comhem skickar ut till deras IPTV-kunder. Mer information om Motorola VIP1903
https://www.comhem.s...-tv+LAN+box.pdf
Min TV-modell är UE32F6515SBXXE, men jag tänker att alla 2013 års modeller från Samsung för den svenska marknaden borde ha samma system så valde jag att hålla rubriken generell. Mjukvaran är den senaste (uppdateras igår).
I guiden trycker man in riktnummer och väljer sen tjänsteleverantör från en lista. Jag valde alltså Comhem där. Då får jag möjlighet att trycka på byta kanal (upp eller ner) för att se om TV:n lyckas skicka ut en IR-signal till IPTV-boxen som den förstår. Guiden bad mig prova 10 olika inställningar. Eftersom ingen fungerade valde jag att själv mata in tillverkaren av IPTV-boxen "Motorola", eller modellen "VIP1903", eller båda, för att se om det gick att hitta rätt box via sökning istället utifrån min tjänsteleverantör. Det fungerade inte, men jag provade att skriva t.ex. Telia, Tele2, Bredbandsbolaget, Serverado, Sky, Dish osv, och då returnerade guiden olika modeller - tyvärr inte den modellen jag sökte. Min fundering är att det kanske finns stöd för min IPTV-box, men att den ligger registrerad under någon annan tjänsteleverantör?
Har varit i kontakt med Samsungs svenska support efter att fyllt i deras kontaktformulär med fält som serienummer, modell osv. Lustigt att deras 2013-års modeller inte ens går att välja..? Hur som helst. Svaret jag fick var: uppdatera mjukvaran och hoppas det fungerar, och vill du kontakta oss igen, så fyll i det omständiga formuläret igen. Suck.
Så nu provar jag lyckan här. Någon som har erfarenhet av det jag beskriver?