Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Nytt album av patternmaster

26 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 November 2013 - 18:32

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Kommentarer till Nytt album av patternmaster

Postad 30 November 2013 - 18:32

dildoe
  • dildoe
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Avis på RP6an men kul att se lite diy puckar! Jag har gjort 3 olika modeller varav den som jag gillar bäst samtidigt är fulast tyvärr =)

Postad 30 November 2013 - 23:14

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Tack för kommentaren Dildoe, kan garantera att RP 6 är ett bra köp. Verkligen rent o klart ljud, det är bara det att nu börjar man undra vad 8:an el 10:an kan prestera! Det är ett sant nöje att jaga välljud på vinyl , ännu roligare om man kan göra lite tillbehör själv!

Postad 01 December 2013 - 01:45

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Fina högtalare.

Postad 01 December 2013 - 07:21

bass45cm
  • bass45cm
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Fina bilder men vad har 12 volts batteriet för uppgift ?

Postad 01 December 2013 - 11:59

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Bass 45: Batteriet ger 12 volt ren likström till grammofonsteget. Man slipper eventuella störningar från nätet och den switchande väggbulan som följer med, säger de som begriper sig på de....CirkusC tack för omdömet om ht, inte pianolack precis men det blev rätt så prydligt. Ht-tyg från Biltema monterat på en ram av kvartsstav, sitter på ht med små bitar kardborreband.

Postad 01 December 2013 - 14:08

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Väldigt trevlig vinylrigg här! Imponerande DIY byggen och moddar, den där skivtvätten går ju inte av för hackor :)

Postad 03 December 2013 - 22:58

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Draj, kul att du gillar min enkla rigg! Vad beträffar tvätten så har jag sett "Moth"-byggsatsen och tänkt att det där betalar jag inte 4000 spänn för! Min gds funkar på samma sätt, alldeles utmärkt, ser lite "rå" ut förstås men kostade bara 150 spänn! Dammsugaren hade jag ju redan.
Nu kan jag ju lägga den sparade slanten på en ny subplatter istället! Det är ju snart jul!

Postad 05 December 2013 - 22:58

Ahla77
  • Ahla77
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Riktigt schysst!!! Vinyl kommer till mig inom kort;) snyggt med vita högtalare!!

Postad 06 December 2013 - 19:01

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Ahla, tack för en positiv reaktion! Jag tycker också att det är snyggt med vita ht,särskilt om man gjort dem själv, missarna syns inte så mycket då, haha!
Vi väntar med spänning på vad i vinylväg som ska komma till Dig!

Postad 07 December 2013 - 20:46

sirius227
  • sirius227
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Flott! Jag blev väldigt nyfiken på din DIY Nålrengörare. Detaljer? Fina prylar och plattor :-)

Postad 07 December 2013 - 22:29

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Sirius, jag såg att du har en ganska fräsig anläggning själv! Nålrengöraren är en bit av ICA:s "Fläcksuddare" (se bild) som jag stoppat ner i ett hål i en alu bit. Man doppar helt enkelt nålen några gånger i suddaren då och då så blir det rent. Man slipper hålla på med vätskor o penslar. Det finns ju en liknande variant med någon slags siliconplupp, "Onzow" nånting. Vad beträffar plattorna har jag faktiskt själv inhandlat dem när de gavs ut, inga nutida auktionsfynd alltså. Så nu kan alla räkna ut hur gammal jag är ungefär.....

Postad 09 December 2013 - 22:08

Unregistered15624691
  • Unregistered15624691
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Riktigt fina tavlor!

Postad 09 December 2013 - 22:53

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Tack Alex77! Utbytbart innehåll efter sinnesstämning mycket praktiskt!

Postad 22 December 2013 - 21:52

Schonning
  • Schonning
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Random access memories - så otroligt bra

Postad 23 December 2013 - 00:37

Unregistered25e72bf2
  • Unregistered25e72bf2
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Kul att se dina SQ50L, jag har likadana och är väldigt nöjd med dem. Kör dem ihop med en Bladelius förstärkare. Bladelius visar verkligen högtalarnas verkliga potential. Dock har jag fått viss hjälp med att bygga om delningsfiltret och dämpa diskanten något. Vad tycker du om högtalarna?

Postad 23 December 2013 - 22:10

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hej Cahl,
Jag gillar dem skarpt! Jag har inte så mycket att jämföra med, hade hemmabyggen från 70 talet innan, så det blev ju ett jättelyft på alla sätt!
Alla som kommer o lyssnar blir iaf hänförda över att så enkla o billiga saker kan låta så bra! Spelar vackert med min Brio R men ibland skulle man vilja vrida lite på tonkontrollerna som inte finns! Men det har ju inte direkt med ht att göra. Nä, jag är helnöjd! Funderar på att bygga varianten med dubbla basar, bara för att pröva nåt nytt! Roligt att höra att de duger till så fina grejer som du har! Då blir man ju ännu nöjdare med sitt val! Har du möjl stagat insidan på dina något ? Ha en trevlig jul förresten!

Postad 23 December 2013 - 22:58

Unregistered25e72bf2
  • Unregistered25e72bf2
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej igen Patternmaster, nej ingen stagning, men jag byggde med 22mm spånskiva istället för 16 och det gör nog sin nytta. De känns väldigt styva o solida. Fick räkna om lite så att innervolymen blev den samma. Men jag är också sugen på att bygga med två basar! Han ska visst ha en annan diskant att erbjuda också, den ska vara lite "snällare". Fast jag vill inte ha de bredare, i så fall djupare o lite högre. Man kan labba med måtten själv, bara totala innervolymen är den samma. Jag är också sugen på Ino pi60 men det är osäkert om de är typ 40 000 kr bättre?

Postad 25 December 2013 - 20:43

Unregistered45f3f4a3
  • Unregistered45f3f4a3
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Knepigt, det är ju relativt simpel och stilren design på de där högtalarna, men jag fastna ordentligt för dom! as feta:P

Postad 23 January 2014 - 16:28

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Är du nöjd med ditt batteridrivna riaa steg? Själv kör jag med det inbyggda i min förstärkare men undrar om detta skulle ge ett lyft eller om man måste punga ut flera tusen på ett riaa steg som en del hävdar?

Postad 25 January 2014 - 11:44

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hej Tomlund!
Ja, jag är nöjd med mitt Riaa arrangemang, låter minst lika bra som det inbyggda i Brio R. men ingen jätteskillnad. Skaffade det mest som ett billigt experiment för att kolla om det blev skillnad med ett diskret uppbyggt steg vs ett med IC. Batteridriften gav sig själv
liksom, bara att plugga in, så slipper man nätanslutn som många tycker stör. Måste tillägga att jag aldrig lyssnat på vare sig ett dyrt phonosteg eller en MC pu! Kör man mc pu blir det nog lite allvarligare med förstärkningen. Men det känns bra att ha gjort vad man kan med rimlig insats. Där hade vi det där med känslan igen, haha! Jag har som du lite svårt för att lägga tusenlappar på riaa iaf i det stadiet jag är i, däremot har jag inga problem med att smälla snuskigt mycket på en GT subplatta till RP6:an för det vet jag funkar! Sen när ekonomin hämtat sig ska jag fundera på MC och fint riaa! Men testa gärna själv med ett fritt steg du får kanske en stor förbättring! Vilken förstärkare har du? TCC riaa kan du läsa om på Phonopreamps.com och dom är billigast på NetonNet c:a 475 tror jag o dyrast hos svalander! Samma grejor!

Postad 26 January 2014 - 16:53

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Hej patternmaster
Hade en exact tidigare ( på em. P7a - alusub som orig. Men med 2 vita drivremmar)
Lät kanon, men en mc lyfter rejält.
I mitt fall Benz Ace SL och riaasteget ASR mini basis 2
Rekommenderas - väl spenderade kronor!!

Postad 26 January 2014 - 22:33

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hej Jörgen,
jo det lutar nog åt MC så småningom, nu när man börjar få ordning på drivningen! Det finns ju mer att göra där om man vill men just nu är jag väldigt nöjd. Vilken skillnad lite precision kan åstadkomma!

Postad 27 January 2014 - 16:33

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Ja, skönt att sitta nöjd en stund!!
Jag körde med rega exact i två år, lät ju så bra -varför byta!?
efter viss övertalning av gyroSE( här på forumet) köptes en MC
Det lät faktiskt betydligt bättre... skumt när man redan trodde det lät så bra det kunde!
Mc kräver dock ett riaasteg med bra inställningsmöjligheter - så man har chansen att forma ljudet som man vill!

Redigerat av Jörgen A., 27 January 2014 - 20:45.

Postad 02 October 2015 - 20:05

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Ahhhh, men hur låter då Rega RP10? Den är kanske inte gratis, därför har jag inte sett många i forumet. Dyk gärna upp i "Vinyltillbehörstråden" och berätta lite :)

Postad 15 November 2015 - 14:45

bass45cm
  • bass45cm
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Varför har ni ett 12 volts likströms motorcykel batteri alltså vore det inte bättre med ett bra strömfilter och en 12 volts likströms transformator eller så antar jag att det kommer en minimal mängd växel ströms brus från en växelströms transformator med likriktare och jag har inte hundra koll så bärätta kan man med likriktare och kondensatorer kan filtrera bort växelströms brus tillräkligt effektivt eller är detta anledningen till att ni har ett 12 volts likströms motorcykel batteri alltså berätta och specifiera lite åt en okunnig...:)

Postad 16 November 2015 - 19:13

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jo, ett fint nätaggregat är ju minst lika bra , för min del var det en kvick lösning bara för att prova likspänningsdrift istället för väggbulan! Den lilla gram förstärkaren drar så lite ström att man bara behöver ladda ett par gånger om året.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.