Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon annan vägghängd vinklad högtalare, som tex Dynavoice FX-4 EX

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 January 2014 - 23:05

Jaagar
  • Jaagar
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej på er!
Jag har högtalarpaketet Dynavoice Magic FX serien i vitt högblankt.
Nu när jag byter förstärkaren till en Marantz SR 5008 är jag också sugen på att uppgradra högtalarna.
En stor anledning till denna uppgradering är att det vita högblanka på högtalarna har börjat gulna rejält. Jag vet inte om detta endast har att göra med att detta är ett billigt märke eller om det är ett vanlig problem när man väljer vitt högblankt?

Nu till huvudfrågan =)

Finns här någon som vet om det finns liknande design på vägghängda vinklade högtalare som dessa från Dynavoice? Jag förstår att ljudet inte är det samma i denna konstruktion men eftersom soffan står in mot väggen samt att de är sjukt snygga så är jag ändå sugen på liknande konstruktion.

http://www.ljudfokus...-tygfront/3828/

Kanske kan tyckas vara fel ände att börja i men jag lägger som sagt stor vikt vid att ha vinklade högtalare som inte sticker ut så mycket som bakre surround högtalare. Vore grymt tacksam för tips då jag ska kolla golvhögtalare, center och sub när hittat ett märke som har denna stilen på bakre högtalar som jag eftersöker.

Hälsningar// Jaagar

Bifogad fil(er)

Redigerat av Jaagar, 05 January 2014 - 14:42.

Postad 04 January 2014 - 00:24

Jaagar
  • Jaagar
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ett litet tilläg till ovanstående text.

Kanske kan en vägghängd högtalare som inte är djup också vara ett alternativ!?!
Frågan är bara om det funkar att högtalaren inte är vinklad mot soffan utan går rakt fram? Blir ljudet okey eller är det bättre att ha högtalarna vinklade mot soffan?

Tänker tex på en högtalare som Canton GLE 416:
http://www.ljudfokus...ra-farger/5331/

Avståndet mellan de båda bakre högtalarna är 4,5 meter och soffan står som sagt helt kloss mot väggen mellan högtalarna.

Hälsningar // Jaagar

Redigerat av Jaagar, 04 January 2014 - 06:52.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.