Man lär väl inte ens få dela mellan två burkar hemma.
http://computerswede...knacka-betal-tv
Jag hävdar envist fortfarande att vad de (bolagen) strålar ner på min tomt har jag rätt att göra precis vad jag vill med

Brottsligt att knäcka betal-tv
Startad av
Unregistered220d6a49
, feb 05 2014 13:23
18 svar till detta ämne
Postad 05 februari 2014 - 13:23
Nu jäklar böjer sig regeringen för programbolagen.
Man lär väl inte ens få dela mellan två burkar hemma. http://computerswede...knacka-betal-tv Jag hävdar envist fortfarande att vad de (bolagen) strålar ner på min tomt har jag rätt att göra precis vad jag vill med ![]() Postad 05 februari 2014 - 16:02 Postad 06 februari 2014 - 09:45
I ett hem är man knappast 'många användare' på det viset som avses i lagtexten. Postad 12 mars 2014 - 10:09 Blir det även förbjudet att installera en parabol som ger signal till den fruktansvärt kriminella apparaten utrustad med ett originalkort? Det är faktiskt inte alls alla som har en Dreambox eller liknande bara för att kunna nyttja cardsharing. Många har dessa satellitmottagare bara för att de, till skillnad från de ”snikna” operatörsboxarna, är stabila, snabba och användarvänliga. Förutom massor av finesser och plugins kan de dessutom ta emot och lagra tusentals kanaler från en uppsjö av olika satelliter. Själv har jag en VU+ kopplad till en parabol med 7 LNB vilket ger ca. 6500 TV-kanaler. I mottagaren sitter det ett original Canal digitalkort. Postad 12 mars 2014 - 21:03 Det står inte exakt så, men det står "sälja eller installera den olovliga utrustningen" Som jag ser det så är inte en Dreambox olaglig, men vad byråkraterna kommer fram till är en helt annan sak. Men personligen så skiter jag i vilket, mitt jobb är att montera antenner och fixa bra signal - that's it! Under alla år så har det hänt att jag har sett en hel del olagliga saker hemma hos folk, som hembrännare mm. Men det skulle väl aldrig falla mig in att berätta det för någon. Postad 13 mars 2014 - 07:00 Redigerat av Berkan, 13 mars 2014 - 07:01. Postad 13 mars 2014 - 08:47 Du kan olovligt titta på kanaler på samma sätt där som vilken Lihnuxbox som helst. Går för den delen på i princip vilken digitalbox som helst då de finns cardsplitters som kan ta emot koder över nätverket för vanlig CI plats. Det senare funkar dessutom för pairade kanaler då det i det fallet är digitalboxen som som avkodar kanalerna. Postad 13 mars 2014 - 08:55 Postad 13 mars 2014 - 10:53 Sen kan man ju köra den lösningen för privat bruk för kort man betalar själv inom hushållet som majoriteten av dom som har den typen av boxar. Redigerat av Leatherface, 13 mars 2014 - 10:53. Postad 13 mars 2014 - 20:43 Att Dreambox mm skulle bli olagliga är ju för att man kan strema till dator (alltså till fler skärmar/TV) eller dela med sig av sina inspelningar helt okrypterade till vem som hellst. Vi lever i en kapitalistisk demokrati och folket bestämmer dvs vi alla tillsammans. Men helt okej att vi har våra åsikter och delar med oss av dem här utan att uppmana till lagbrott ![]() Tvillingkort? Är det endast i Sverige det systemet tillämpas. Kollade lite löst på SKY och ser inget om krypteringsavgifter och betala dubbelt för fler TV-apparter. http://www.skytv.co.nz/prices.aspx Redigerat av ruva, 13 mars 2014 - 20:51. Postad 13 mars 2014 - 21:41 Det där är SKY i Nya Zeeland och inte i England om det var dom du ville kolla hos. Sen tror jag att bara för att dom inte nämner något om nån krypteringsavgift så innebär ju inte det att den inte redan är inkluderad i priset. Canal Digital Sverige har fortfarande tvilling eller +99kr per Rum/TV. Men hos CD i Danmark och Norge ser det lite annorlunda ut. Norge
Danmark
Postad 14 mars 2014 - 07:25
Absolut INTE! Däremot så TVINGAS folk betala för de flesta inte vet att det finns alternativ såsom Cardsplitters.
I t ex England finns det ju mängder av helt fria (Reklam-) HD-kanaler i luften, därav att deras version av Humax-boxen saknar Kortläsare. Varför kan inte vi ha det likadant, men nu har vi låst in oss i ett betalsystem för även Reklamkanaler, och det lär vi få dras med lääänge än ... Bedrövligt att man ska behöva betala för att se REKLAM! Postad 14 mars 2014 - 08:33 Tror du har helt fel, det är snarare så att kunderna inte har något val (förutom cardsplitters o dyl, men sånt har inte alla koll på). Du har rätt i att företagen får en stor inkomst för minimal kostnad på tvilllingkortshanteringen, men det är nog inte kunderna som jublar mest över detta. Jag betalar över 700sek för mitt CanalDigital-abonnemang, jag måste säga att jag tycker det borde räcka för att få se det på mer än en TV, nu har jag tvillingkort lik förbannat, och det är inte för att jag vill. Det blir intressant de närmaste åren att se hur hur "Play"-funktionerna kommer att behandlas, de ingår i dagsläget (t.ex. Viaplay/Cmore play), dessa kan i många lägen ersätta tvillingkort, jag är lite rädd för att programbolagen kommer att börja ta betalt för dessa på samma sätt när kunderna blivit "beroende" av dem. Avgiftsbelagda tvillingabonnemang är en styggelse och ENBART till för generera extra inkomster för leverantörerna. Postad 15 mars 2014 - 09:30 Postad 15 mars 2014 - 18:16 Så om en person som bor själv har två TV's/mottagare i exempelvis vardagsrum och sovrum, så betalar man bara för en. Jag ska ta ett TV program som exempel som jag dock inte tittar på men har hört talas om, nämligen Familjen Annorlunda, det handlar om familjer med 8,9,10+ barn i familjen som kanske har 1, 2, kanske 3 TV's ska dom då betala mycket mer pga att dom har många barn. Det låter ju väldigt korkat och verkligen inte bättre eller billigare om man jämför med hur det funkar idag. Svaret för den personen är ett tvilling abb, dock så räcker det att ta med sig kortet mellan rummen och inte hela boxen om man har två boxar eller TV's med inbyggd mottagare. Postad 16 mars 2014 - 10:39 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |