Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TV och Receiver (F9005 & NR727)

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 april 2014 - 10:25

Unregisteredb9b2632b
  • Unregisteredb9b2632b
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej!

Har precis införskaffat mig en ny tv, receiver och golvfrontare. Rättare sagt en UE55F9005 (4k), Onkyo TX-NR727 och Canton Chrono DC509.

Har aldrig ägt en receiver och riktiga frontare innan så har lite "mindre" problem och frågor som jag gärna hade fått svar på. Har letat runt i flera timmar men inte fått något vettigt svar.

Först kopplade jag bara in allt i receivern som är rekommenderat. Digitalbox, pc, ps3 och så ut till TV:n. Funkade någorlunda förutom digitalboxen. Var halvnöjd med bilden med fel upplösningar mm men det största problemet var att receiverns "menu" knapp och allt annat utom volym och power inte ville reagera när cbl/sat (digitalboxen) var vald. Ibland funkade det dock efter en omstart av receivern och sen inte alls. Största problemet uppstod dock när jag skulle fixa remote ID till digitalboxen. Fick fram en kod men när jag skulle klicka på "cbl/sat + display" händer ingenting och skärmen börjar blinka mellan svart och bild helt random. Efter det slutade kontrollern fungera och jag var tvungen att navigera från receivern.. Gjorde tillslut en factory reset och efter det började onkyo dosan funka igen. Remote ID gör jag inte igen.

Efter att ha gått igenom den pärsen valde jag att koppla in digitalboxen i One connect och sedan ha en toshlink från one connect till receivern. Hur mycket sämre ljud får man om man går omvägen genom One Connect boxen?

Upplösningen på cab/sat visas som 3840 x 2160 i 25 eller 30 fps på skärmen när jag kör genom receivern och bara 720p när jag har den direkt i TV:n?

Förutom detta så har jag som sagt haft problem med upplösning från PC. Har en 15m lång Deltaco aktiv kabel som funkar felfritt i 1080p genom receivern. Kan dock inte få 4k upplösning om jag inte kopplar direkt till TV:n, även om receivern ska stödja 4k? Hjälper inte om man väljer 4k på video output settings i receivern. Dessutom blir det betydligt bättre bild om jag viljer Bypass, varför är det så?


Förlåt mig för den långa och troligtvis röriga texten. Försöker lära mig hantera mina nya prylar men det blev lite väl mycket nytt på en och samma gång tror jag haha.

Tack på förhand!

Redigerat av Unregisteredb9b2632b, 30 april 2014 - 10:30.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.