Lösningen det närmaste för mig är att köpa ett trevligt stereoslusteg (eller två monoblock) inom min budget, kikar lite på Rotel eller Vincent, men har inte lyssnat än så den resan blir tidigast till hösten.
Men oron är att jag kanske ändå efter det saknar en del från vad jag varit van med i flera år, då genom att jag inte vet hur bra försteget i min receiver kommer kännas. Så vill veta om det finns alternativ där? Så jag lugnt kan "fixa" det i ett senare skede isf. Syftar då på ett stereoförsteg med en HT bypass ingång så man slipper bråka med dubbla volymkontroller osv. Vet att flera integrerade tvåkanalare har den funktionen, som ju är skitsmart, men jag vill inte köpa en integrerad, då jag känner att jag troligen får lägga ännu mer pengar på en gång då, och jag vill börja med slusteg oavsett, och känna hur det funkar under en tid.
Har försökt leta på nätet om stereoförsteg med HT bypass, bara sett amerikanska forum som pratat om produkter jag aldrig hört talas om, och flera av dessa har varit så vidrigt fula att jag inte ens skulle vilja fundera på att skaffa dem.
Det har dock nämnts Cambridge och lite annat, men deras dedikerade försteg är lite väl dyrt. Skulle gärna se ett vettigt försteg en bit under 10k iaf. Gärna i området 5-8k.
Verkar vara svårt att hitta info på tillverkarnas hemsidor....om flera har det så verkar dom inte skylta med det i specarna...
Någon som vet mer om detta? Exempel på bra produkter som har det, eller om det finns andra uttryck för det jag menar som kan stå angivet på specar? Råkar det finnas en lista någonstans på webben där försteg med den funktionen listas löpande så skulle det vara optimalt...men sån tur lär man inte ha.
Kikade avancerade sökningar på prisjakt, och det finns ett val av HT bypass för stereoförstärkare, men inte för försteg. Trots att jag vet att det existerar iaf...
Hjälp?