Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55PFS8109

30 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 September 2014 - 11:52

bestrafe
  • bestrafe
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Precis köpt den här leksaken, någon annan här som har en? Vad tycker ni?

Postad 26 September 2014 - 17:06

Unregistereddd6da189
  • Unregistereddd6da189
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har sneglat på 48-tummaren men läst en massa negativt om buggar och dylikt. Så det skulle vara kul att läsa om andras intryck innan man slår till.

Postad 26 September 2014 - 21:44

bestrafe
  • bestrafe
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har sneglat på 48-tummaren men läst en massa negativt om buggar och dylikt. Så det skulle vara kul att läsa om andras intryck innan man slår till.

Japp, verkar ha funnit en hel del buggar men det känns som Philips arbetar hårt på att få löst ut problemen, bara den här månaden har man släppt 3 nya versioner av mjukvaran.

Köpte min igår så jag har inte hunnit testa så mycket, enda problemet jag har just nu är att styra volymen på soundbaren via HDMI och fjärrkontrollen till TVn. Jag är inte heller van vid en blank skärm, väldigt fin bild på kvällen men på dagen är det mycket reflektioner.

Postad 01 November 2014 - 11:33

mange39
  • mange39
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
hej undrar om du fått i ordning på buggarna är lite sugen på köpa 8809an står väldigt lite info om problem å så när man googlar den men den verkar ha samma mjukvarubugg som dom övriga annars är du nöjd med tvn förutom mjukvaran?

mvh

Postad 01 November 2014 - 13:25

bestrafe
  • bestrafe
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

hej undrar om du fått i ordning på buggarna är lite sugen på köpa 8809an står väldigt lite info om problem å så när man googlar den men den verkar ha samma mjukvarubugg som dom övriga annars är du nöjd med tvn förutom mjukvaran?

mvh

TVn i sig var jag nöjd med utom att mjukvaran var så buggig, klarade ungefär en vecka med TVn, när den hänger sig så man får dra ut strömmen blir man måttligt glad. Som tur var köpte jag TVn på Netonnet med 14 dagars öppet köp, den fick åka tillbaka och köpte en Samsung UE55H7005, är mycket nöjd den TVn bara fungerar.

Postad 01 November 2014 - 16:53

mange39
  • mange39
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
ok tack för svar

Postad 26 December 2014 - 20:55

Unregisteredc6ce9d6c
  • Unregisteredc6ce9d6c
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
har också köpt en för typ en månad sen.. helt underbar tv förutom en sak..
Det är helt oduglig till det jag gör med den 95% av tiden den är på.. Det vill säga köra den som datorskärm.. Film och allt sånt från datorn är klockrent även 3D men att andvända mus och spela spel på den är total katastrof..

Hade inte köpt den om jag visste om det och nu orkar jag inte byta och gillar ändå att se på film på den.

Är det någon som har tips på va det kan vara för trubbel med att det är sån input delay?

Kör idag en burk med amd X2 3.5ghz och radeon HD5670
kopplad till tv via HDMI 1.5m lång
har laborerat med alla inställningar på tv som behandlar bilden (återförsäljaren sa att det skulle bli bättre om man slog av allt) men det är fortfarande sjukt segt
oavsett inställning på tvn så¨är det fortfarande input delay

Ni som kopplar in lite nyare data prylar till tvn upplever ni också input delay?

Postad 29 January 2015 - 13:03

jannebos
  • jannebos
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag köpte min 55PFS8109 den 6/11 2014 från Electroworld. TV-n har visat sig ha mängder av buggar i mjukvaran. Vilket gör att TV-n hänger sig eller visar felmeddelanden att tex kanalen är kodad fast jag betalt för kanalen (Boxer). Jag har provat med två olika kort i CA modulen, men med samma resultat. Felen uppträder slumpmässigt. Det händer även att text-TV sida läggs upp och visas ca 30 sekunder. Jag har haft minst 10 kontakter med Philips kundtjänst som inte hjälpt mig det minsta utan hänvisar att ärendet är "eskalerat" till teknikavdelningen. Electroworld hänvisar till Philips så jag som kund vår sitta i kläm. Jag har begärt att få den åtgärdad av något serviceföretag, vilket Philips nekar till innan teknikerna fastställt orsaken till felen. Jag har varit i kontakt med andra köpare av denna "skit" TV som har samma fel som jag. Nu har jag börjat filma alla fel när de uppstår och lagt upp dem på Youtube samt skickat länkarna till Philips och Electroworld.

Postad 29 January 2015 - 13:37

bestrafe
  • bestrafe
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag köpte min 55PFS8109 den 6/11 2014 från Electroworld. TV-n har visat sig ha mängder av buggar i mjukvaran. Vilket gör att TV-n hänger sig eller visar felmeddelanden att tex kanalen är kodad fast jag betalt för kanalen (Boxer). Jag har provat med två olika kort i CA modulen, men med samma resultat. Felen uppträder slumpmässigt. Det händer även att text-TV sida läggs upp och visas ca 30 sekunder. Jag har haft minst 10 kontakter med Philips kundtjänst som inte hjälpt mig det minsta utan hänvisar att ärendet är "eskalerat" till teknikavdelningen. Electroworld hänvisar till Philips så jag som kund vår sitta i kläm. Jag har begärt att få den åtgärdad av något serviceföretag, vilket Philips nekar till innan teknikerna fastställt orsaken till felen. Jag har varit i kontakt med andra köpare av denna "skit" TV som har samma fel som jag. Nu har jag börjat filma alla fel när de uppstår och lagt upp dem på Youtube samt skickat länkarna till Philips och Electroworld.

Känner igen det där, jag är så glad att jag orkade utnyttja mina 14-dagars öppet köp på Netonnet. Dom tog tillbaka TVn utan minsta problem, blev en Samsung istället.

Postad 10 February 2015 - 16:38

Snalen
  • Snalen
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Vad jag har läst så är PHILIPS väl medvetna om problemen och ska tydligen släppa en stor uppdatering nu under februari. Har själv många problem med TV:n. Allt från ca 30 audiodrops i minuten via HDMI till att den blir tokseg. Om inte denna uppdatering fixar till det så ska jag reklamera den. 

Vi får hålla ut.

Postad 26 February 2015 - 16:15

Snalen
  • Snalen
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

En uppdatering har kommit. Nu funkar TV:n klockrent. Snabb i menyerna överla och inga audio dropouts. Var noga med att uppdatera enligt anvisningarna på Philips hemsida. Uppdatera först, stäng av tv:n (där bak) i 1 minut tills ni hör klicket och runda av med att dra upp kontakten i 2 minuter efter det. 

Skriva gärna era erfarenheter efter uppdateringen.  

Postad 26 February 2015 - 16:39

joppeperkele
  • joppeperkele
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

intressant att det är likadant fortfarande, även med modeller ur de högre serierna. Har provat både boxer och canal digital i min 47pfs6008, denna har ju ändå nåt år på nacken nu. och det är/var idel besvär med båda. till slut verkade det som philips bara gav upp. jag var i kontakt med supporten säkert 20ggr på ett halvår men sen orkade man ju inte mer. att det även i nya modeller är samma brister gör en lite misstänksam. jag köper ej någon philips igen pga detta. 

Postad 26 February 2015 - 20:32

Scar69
  • Scar69
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

En uppdatering har kommit. Nu funkar TV:n klockrent. Snabb i menyerna överla och inga audio dropouts. Var noga med att uppdatera enligt anvisningarna på Philips hemsida. Uppdatera först, stäng av tv:n (där bak) i 1 minut tills ni hör klicket och runda av med att dra upp kontakten i 2 minuter efter det. 

Skriva gärna era erfarenheter efter uppdateringen.  

Hej!

Vilken TV har du??

Jag kollade på Philips supportsida och den senaste uppdateringen till 55PFS8109 kom den 18/12-14.

Min undran är därför att jag ligger i startgroparna för att köpa deras 55PUS9109 men har blivit jäkligt osäker när man läser om alla problem Philips verkar ha.

Jag såg att det hade kommit en uppdatering till bl a PUS9109 den 15/2-15, den har kanske kommit till fler modeller då problemet verkar ha varit utbrett. Är det den uppdateringen du har installerat??

Med vänlig hälsning Conny

Postad 27 February 2015 - 09:14

Snalen
  • Snalen
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Kolla länken för uppdatering.

http://www.philips.s...l-hd/kundtjanst

Den ska vara från 19/2-2015. Jag har 8109. 

Själv uppdaterade jag via TV:n direkt. Sök efter uppdateringar så ska det komma upp. 

Postad 27 February 2015 - 15:06

Scar69
  • Scar69
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Kolla länken för uppdatering.

http://www.philips.s...l-hd/kundtjanst

Den ska vara från 19/2-2015. Jag har 8109. 

Själv uppdaterade jag via TV:n direkt. Sök efter uppdateringar så ska det komma upp. 

Det stämmer. Jag kollade nog fel tidigare :)

Jag snackade med Philips support idag och fick betättat för mig att den uppdateringen gällde alla modeller innehållande Android. Dvs att den passar även till PUS9109 som jag är intresserad av. Jag har som sagt inte köpt TV.n ännu då det verkade ha varit mkt stul.

Kollade även på 8109 idag och nu tvekar jag på vilken TV som är att föredra mellan modellerna 8109 och 9109. Det skiljer ju en slant i inköp :)

Bara för att vara på säkra sidan innan jag slår till så måste jag höra med dig om du blev av med alla problem med den senaste updateringen?

Blev du det så är det inget snack om saken. Då köper jag någon av dessa modeller, men vilken det blir får jag ruva på lite till :)

Postad 27 February 2015 - 15:55

bestrafe
  • bestrafe
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag snackade med Philips support idag och fick betättat för mig att den uppdateringen gällde alla modeller innehållande Android. Dvs att den passar även till PUS9109 som jag är intresserad av. Jag har som sagt inte köpt TV.n ännu då det verkade ha varit mkt stul.

Kollade även på 8109 idag och nu tvekar jag på vilken TV som är att föredra mellan modellerna 8109 och 9109. Det skiljer ju en slant i inköp :)

Bara för att vara på säkra sidan innan jag slår till så måste jag höra med dig om du blev av med alla problem med den senaste updateringen?

Blev du det så är det inget snack om saken. Då köper jag någon av dessa modeller, men vilken det blir får jag ruva på lite till :)

Köp TVn på Netonnet och testa den, öppet köp i 14 dagar. Räddade mig när jag köpte den här s k i t-tvn

Postad 27 February 2015 - 16:22

Scar69
  • Scar69
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Köp TVn på Netonnet och testa den, öppet köp i 14 dagar. Räddade mig när jag köpte den här s k i t-tvn

Hehe, det är ett bra alternativ :)

Jag har en förkärlek till Philips och vill gärna att det ska funka problemfritt. I värsta fall så för den nuvarande TV:n hänga med ett tag till då den gör vad den ska utan att bråka :)

Postad 28 February 2015 - 12:48

Snalen
  • Snalen
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Nu efter uppdateringen känner jag mig för första gången nöjd med TV:n. De felen jag hade är åtgärdade med ljudet och segheten. Sen finns det säker andra fel men inget jag stött på. 

Följ länken till Philips hemsida där de vill höra åsikterna om den nya uppdateringen. Läs igenom och bilda dig en egen uppfattning om felen och det som är bra. Jag tror att alla nyare smart TV med Android och dyl. bär på sina brister. Finns ingen som funkar till 100 procent tyvärr. Köper man en Samsung så har den sina problem som Philips inte har. Sen kan jag säga att jag inte kommer att köpa en TV utan ambilight igen. Finns inget bättre.  :)

http://www.supportfo...xx9-series-2014

Postad 01 March 2015 - 00:33

Scar69
  • Scar69
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Nu efter uppdateringen känner jag mig för första gången nöjd med TV:n. De felen jag hade är åtgärdade med ljudet och segheten. Sen finns det säker andra fel men inget jag stött på. 

Följ länken till Philips hemsida där de vill höra åsikterna om den nya uppdateringen. Läs igenom och bilda dig en egen uppfattning om felen och det som är bra. Jag tror att alla nyare smart TV med Android och dyl. bär på sina brister. Finns ingen som funkar till 100 procent tyvärr. Köper man en Samsung så har den sina problem som Philips inte har. Sen kan jag säga att jag inte kommer att köpa en TV utan ambilight igen. Finns inget bättre.  :)

http://www.supportfo...xx9-series-2014

Kul att dom värsta felen verkar vara avhjälpta och att du är nöjd. Det känns genast bättre och ett köp kommer allt närmare. Var ute idag igen och kollade. Har lite svårt att bestämma mig men det blir antingen 9109 eller 8809.

Fel och brister har väl dom flesta tillverkarna men Philips har ambilight och det är en funktion som jag väger otroligt tungt. Har det idag och det måste jag ha på nästa TV också :)

Tack för länken. Den ska jag genast lusläsa :)

Postad 06 March 2015 - 07:27

th69
  • th69
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej 

Jag undrar om man kan ladda ner tex TV3 Play, Kanal5 Play osv. Dvs dom vanligaste play kanalerna ifrån Playstore till TV,n.

Har beställt en men inte fått den levererad än så jag är lite nyfiken. Ingen på MM kunde demonstrera detta då dom inte ville koppla ett Google konto till Apparaterna.

Har dålig erfarenhet ifrån min nuvarande Samsung att köra dessa kanaler via Webbläsaren, då brukar det funka till första reklampausen.

Postad 24 March 2015 - 16:30

Snalen
  • Snalen
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

De som finns vad jag vet är SVTplay, tv4play, viasat och netflix. Finns säkert fler. Vet inte om TV3 eller kanal 5 tyvärr.

Postad 17 April 2015 - 17:28

Ebbisen
  • Ebbisen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Även jag har köpt denna TV. Inte heller jag har några problem med det som beskrivits i tråden. Allt är klockrent och bilden är fantastisk. Philips verkar ha löst alla buggar med den senaste uppgraderingen.

Postad 07 July 2015 - 16:07

Juilt
  • Juilt
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag har nyligen köpt denna TV och kan bara sätta betyg på min erfarenhet med mitt exemplar av denna TV. (För åsikterna går minst sagt isär i olika betyg). Min levererades med senaste FW så jag har inte behövt genomgå uppdateringar som plågat andra ägare. Läste någonstans att Philips lovade/(hotade) med ny uppdatering inom kort, men är inte säker på att jag uppdaterar om den kommer...

+ Snygg TV, frun håller med.
+ Bildkvalitet (VA-panel)
+ Twin-Tuner
+ Fjärren inte IR eller nåt pek-trams
+ Ambilight (om man gillar sånt)

- Klarar inte återkommande schemalagda inspelningar, vilken miss!
- Tveksam livslängd på OS, inte Lollipop (5.x)
- Trots tunn design gick den inte att få så tätt monterad mot vägg som jag hoppats pga. utformningen på baksidan, Var tvungen att använda 1 cm distanser.
- Ljudbilden, var inställd på att komplettera med något externt.

Jag använder inte de inbyggda apparna då jag har andra smartare och lätthanterliga enheter som löser dom sakerna åt mig, och antagligen på ett bättre sätt. Kanske är det därför som jag klarar mig från de problem som andra upplever. 

Så klart är det inte världens bästa TV, den har inte ens 4K/UHD, HDMI-/HDCP2.x, HEVC,VP9, blablah, men i TV-branschen så ser jag ingen anledning att ligga i framkant och ploga med plånboken med förhoppning om s.k. "framtidssäkra" egenskaper. Då får man ju köpa färre saker. :-)

Om jag kan överkomma avsaknaden av att kunna schemalägga återkommande inspelningar så tror jag att TV:n får stanna i 3-4 år.
Mitt betyg sätts mot bakgrund av att den i juli 2015 kostade mig 7990 av lokala elgiganten med generösa villkor.

Postad 12 July 2015 - 12:24

Juilt
  • Juilt
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ny mjukvara har kommit och jag uppdaterade iaf. Nu kan BT/WiFi stängas av + "fixar" enligt:

www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?19951-Technical-feedback-FW-v0-9-225-0-for-79x9-8xx9-9xx9-series-2014

Den har nu hängt sig 2 ggr senaste veckan så att strömmen fått brytas. Bilden har överlag blivit mörkare efter nya mjukvaran och jag upplever att jag har förlorad detaljer i mörka scener, får inte ordning på det i inställningarna. Inspelningar misslyckas ... Jag börjar bli tveksam till denna TV

Har även funnit att 2 av hörnen är mörka, (bilder kommer). Jag vet att det är svårt att hitta en problemfri TV ... Är detta något man får leva med?

Postad 12 July 2015 - 13:13

Juilt
  • Juilt
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Så där, fick fram det ganska tydligt. Råd mottages gärna.

9gwop5.jpg

1qiujn.jpg

27yzkg9.jpg

Postad 12 July 2015 - 17:23

Terry Fox
  • Terry Fox
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Så där, fick fram det ganska tydligt. Råd mottages gärna.

9gwop5.jpg

1qiujn.jpg

27yzkg9.jpg

Jag köpte en 8909C och är sjukt nöjd med TV:n. Har dock, precis som du lite småmörka hörn på alla fyra hörn.

Svårt att veta vad man ska leva med.

Postad 18 July 2015 - 16:26

Juilt
  • Juilt
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nu har jag återlämnat denna TV efter 2 veckor. Den var en snygg "skärm" med bra bildkvalitet ... men enligt mig ett ruckel och förstörd av sin buggiga mjukvara.

Postad 10 August 2015 - 13:53

astaldo
  • astaldo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Köpte denna i somras och mjukvaran som var med TVn var ingen höjdare. Uppdaterade den direkt och nu i augusti kom ytterligare en nyare version.

Mycket nöjd med TVn och ambient fungerar perfekt.

Postad 29 January 2016 - 11:43

apfelstrodel
  • apfelstrodel
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Hej, 

Står nu i valet och kvalet mellan denna Philips 8009 och en Sony X85C. Tycker att den tunna designen på Philipsen är grym och gillar verkligen Ambilight. På ett sätt känns det dock helt hjärndött att välja en tv från 2014 utan UHD och med fler buggar än någon annan tv. Det är dock svårt att skapa sig en uppfattning om hur bugglistan ser ut i detta nu? Vissa skriver att den är grym medans andra skriver att den är helt oanvändbar. Skulle var väldigt glad om ni som har tv:n skulle kunna svara på nedanstående? 

1. Finns det kvar några buggar om man bara använder en extern källa via HDMI och struntar i Android som är inbyggt? Funkar externt ljud via receiver då jag aldrig kommer använda dom interna högtalarna? 

2. Är Android så pass buggigt att det inte går att använda alls?

3. Funkar inbyggda Google Cast eller buggar det också?

4. Funkar vanliga TV sändningar som vanligt? 

5. Hur är kvaliten på svärta, färger och kontrast? Står de sig mot t.ex. en Sony X85C? 

Mvh
Peter

Postad 12 February 2016 - 21:50

Tuomas
  • Tuomas
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Varsågod, mina kalibreringsvärden för dem som vill testa.

1. Återställ TV till fabriksinställningar fär att säkerställa att inga förinprogramerade värden är aktiva. Kanallistor osv berörs ej.

2. Markera "ISF Dag" under "Bildstil" och knappa in 473 473 med fjärren. Låsikonen ska nu försvinna och professionella inställningar blir nu tillgängliga!

3. Navigera sedan till "Konfiguration", välj "Bild" och justera enligt nedanstående värden:

Färg: 50
Kontrast: 80
Skärpa: Enligt tycke och smak.

Avancerat>

OBS! Använd ej läget "Dator" med nedanstående värden. Välj antingen "AV" eller "Spel" innan du fortsätter.

Färg>

Färgtemperatur: Varm

Färgkontroll>

Hue: Röd= 15, Gul= -1, Grön= -5, Cyan= 2, Blå= -6, Magenta= 6.

Mättnad: Röd= 9, Gul= 0, Grön= -15, Cyan= -15, Blå= 6, Magenta= 5

Kontrast>

Kontrastläge: Av
Perfekt kontrast: Av
Ljusstyrka: 50
Videokontrast: 100
Ljussensor: Av
Gamma: 0

Skärpa>

Super Resolution: Av
Brusreducering: Av
MPEG-artefaktreducering (?) Av

Du kan med fördel knappa in ovannämnd kod för Abilight och få tillgång till ISF-läge även där.

Mycket nöje!

Postad 19 February 2016 - 14:04

Bwee
  • Bwee
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag har en philips 55" 3d smart 55PFS7509

Ville inte ha den senaste 8000-serien pga 4k etc. så nöjde mig med denna. Jag är supernöjd med ambilighten och att den ger en väldigt bra bild. Lite minus för supersega menyer emellanåt och att den kalkylerar bilden lite väl (ibland) även fast jag stängt av ljussensorer och miljöinställningar. Vet inte om andra av dagens tv-apparater beter sig så?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.