Kommentarer till Super Mario Bros. Arcade av zomis
Startad av
zomis
, Sep 30 2014 00:23
9 svar till detta ämne
Postad 30 September 2014 - 00:23
Vilken snygg arkad kabinett. Berätta gärna mera om vad du kommer att använda för programvara? PCB? Mm
Postad 30 September 2014 - 09:17
Tack för komplimangen. Just nu så använder jag RetroPi, men det är bara att sätta i ett annat minneskort om man tex vill köra PiPlay. Det finns gott om plats om man skulle vilja sätta in ett JAMMA kort istället.Vilken snygg arkad kabinett. Berätta gärna mera om vad du kommer att använda för programvara? PCB? Mm
Redigerat av zomis, 30 September 2014 - 09:38.
Postad 01 October 2014 - 06:51
Inte lika snygg som mitt bygge ! Kör du vanlig dator i som mig ? med emulator eller vad kör du för mjukvara ?
Min arckde maskin har tyvärr ståt nu i ett halvår utan att jag programera den klart! Hittar ingen bra hemsida för emulator spel osv!
Min arckde maskin har tyvärr ståt nu i ett halvår utan att jag programera den klart! Hittar ingen bra hemsida för emulator spel osv!
Postad 01 October 2014 - 06:54
PS: jävligt snyggt bygge ser att jag missa skriva det i förra inlägget!
Postad 01 October 2014 - 08:56
Jag använder en Raspberry Pi med RetroPi installerat. "Modern fildelningsteknik" är nog det lättaste sättet att hitta spel utan att säga för mycket.Inte lika snygg som mitt bygge ! Kör du vanlig dator i som mig ? med emulator eller vad kör du för mjukvara ?
Postad 05 October 2014 - 17:25
Snyggt bygge zomis, ser fram emot att få se det live!
Jag är alltså kompisen!
MorganL - det jag tycker du ska titta på om du använder en PC är Hyperspin
Jag vet inte hur det är med att lägga ut länkar till sidor som jag inte är helt säker på hur det är upphovsrätt osv. Men det finns sidor där man registrerar sig, ev. betalar för medlemsskap och där det arbetas hårt för att bevara och göra arkadspel m.m. tillgängliga.
JAg har mer information vi PM om det är någon som undrar något.
Jag är alltså kompisen!
MorganL - det jag tycker du ska titta på om du använder en PC är Hyperspin
Jag vet inte hur det är med att lägga ut länkar till sidor som jag inte är helt säker på hur det är upphovsrätt osv. Men det finns sidor där man registrerar sig, ev. betalar för medlemsskap och där det arbetas hårt för att bevara och göra arkadspel m.m. tillgängliga.
JAg har mer information vi PM om det är någon som undrar något.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
35 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?