Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uppgradering från Canton GLE 409, Klipsch RF82?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 december 2014 - 19:14

Unregisteredf8c3744e
  • Unregisteredf8c3744e
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hallå!
Har under några år kört på ett helt kitt (5.0) med Cantons omtyckta GLE-serie men börjar bli sugen på att prova något nytt, mycket för att jag är lite likgiltigt inställd till ljudet. Det är inget jag kan sätta fingret på men sedan jag hjälpte far att jaga rätt på en finare stereo vilket slutade i KEF R700 så har jag inte fastnat för några andra högtalare. Även om det är dessa jag skulle vilja köpa är det svårmotiverat, men då vet ni vart jag vill.
Som många andra uppmärksammat verkar RF82 vara ett fynd just nu, men blir det en uppgradering från mina nuvarande GLE? Vad jag vet finns tyvärr inga att lyssna på i Linköping.

Spelas i ett rum på knappa 30m2 med en Pioneer LX76.

Mvh



#2

Postad 04 januari 2015 - 07:16

Frodo Bagger
  • Frodo Bagger
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
skulle dock gå upp ett steg och välja canton chrono serien. tillsammans med pioneer lx 56( som jag har) är det en grymm kombo

ursäkta , jag har ju pioneer lx 58'

#3

Postad 04 januari 2015 - 07:25

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Kör på dom du har lyssnat på eller om du tycker det är värt att chansa så gör det. Mitt tips är att gå efter dom egna öronen och inte efter någon annans då det du hör är unikt för just dig så låt inte någon annan avgöra alltså även om tips kan vara nyttigt det också givetvis :)

Hallå!
Har under några år kört på ett helt kitt (5.0) med Cantons omtyckta GLE-serie men börjar bli sugen på att prova något nytt, mycket för att jag är lite likgiltigt inställd till ljudet. Det är inget jag kan sätta fingret på men sedan jag hjälpte far att jaga rätt på en finare stereo vilket slutade i KEF R700 så har jag inte fastnat för några andra högtalare. Även om det är dessa jag skulle vilja köpa är det svårmotiverat, men då vet ni vart jag vill.
Som många andra uppmärksammat verkar RF82 vara ett fynd just nu, men blir det en uppgradering från mina nuvarande GLE? Vad jag vet finns tyvärr inga att lyssna på i Linköping.

Spelas i ett rum på knappa 30m2 med en Pioneer LX76.

Mvh



#4

Postad 08 januari 2015 - 18:44

Unregisteredf8c3744e
  • Unregisteredf8c3744e
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej, kul med svar till slut.
Jag lyssnade på någon Chrono i samma veva sist (drygt 2 år sedan) men minns att jag tyckte det var något ljust/vasst så fastnade inte riktigt för dom. Annars verkar det vara en mycket välbyggd och fin högtalare.

Jo, visst är det så. Men när priset blir tillräckligt lågt kan det vara läge för en chansning :)

Förhoppningsvis blir jag nöjd nu då jag klickade hem ett par R700 idag. Hoppas på ett ordentligt lyft från mina GLE så jag kan intala mig själv att priset är motiverat...

#5

Postad 15 januari 2015 - 13:59

Unregisteredf8c3744e
  • Unregisteredf8c3744e
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Fick hem högtalarna idag. Är som ett barn på julafton :)

Var lite skeptisk till en början om det var ett bra köp då det inte var någon större skillnad på första låten. Dock var nog Kygo - Firestone inte rätt helt enkelt, för efter ett gäng akustiska låtar och lite Celine Dion är jag nöjd. Största skillnaderna enligt mig är framförallt närvaron av artisten som lika gärna kunde stå mellan högtalarna och en mycket bättre bas. Överlag är ljudbilden mörkare, vilket initialt kändes negativt, men som sagt så ändrade jag åsikt snabbt efter några låtar. Dock är GLE ljusa så vet inte riktigt var R700 placeras på den objektiva skalan.

Hur jag in en bild i det här forumet?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.