Kommentarer till Mitt blivande biorum av Christopher88
Postad 02 January 2015 - 23:44
Postad 02 January 2015 - 23:55
Ja det är litet men idag kör jag en 16:9 duk på 90 tum och jag kan utan tvekan gå upp ett par tum.
Tanken är att det ska installeras en Epson TW9200 projektor och en 2.35:1 duk på 98 tum när plånboken tillåter.
Jag har 2 tv apparater på övervåningen och vad vore ett riktigt biorum utan projektor?
Postad 03 January 2015 - 00:08
Postad 03 January 2015 - 09:56
Fördelen med inbyggda högtalare hade ju varit att du kan ha större duk.
Redigerat av SKIBBE, 03 January 2015 - 10:15.
Postad 03 January 2015 - 11:09
Du har ju alla Nintendos konsoler? Förstår ej quizet :-P
Nej det saknas faktiskt en nintendo konsol i min samling. Den är dock ganska okänd då den aldrig slog igenom. Är garanterat någon som vet.
Fördelen med inbyggda högtalare hade ju varit att du kan ha större duk.
Absolut det håller jag med om, men då jag tycker att högtalare är väldigt fina att titta på så gick valet till mindre duk och golvhögtalare som syns
Postad 03 January 2015 - 11:09
Rummet börjar ta sig
Så vitt jag kan se så har du alla Nintendo konsoler...
Postad 03 January 2015 - 11:15
MEn annars så finns det en hel del hand hållna oxå
Postad 03 January 2015 - 11:15
Absolut det håller jag med om, men då jag tycker att högtalare är väldigt fina att titta på så gick valet till mindre duk och golvhögtalare som syns
Ja det finns ju en som bara släptes i japan, så är ju förståligt. Color game eller nåt heter den tror jag,men kändes fel då du inte har något famicon eller superfamicon i samlingen :-) samt att det var ett spel i varje så du hade behövt köpa flera ;-)
Redigerat av SKIBBE, 03 January 2015 - 11:17.
Postad 03 January 2015 - 11:24
Välkommen till MHB!
Rummet börjar ta sigen matta är ett måste
(ljudet slipper studsa hej vilt)
Så vitt jag kan se så har du alla Nintendo konsoler...
Tackar så hjärtligt
Ja nu känns det som ett rätt trevligt rum men det är mycket kvar. Om allt går väl så åker det mesta ut under nästa vecka för byggande av vägg.
Givetvis blir det matta
Efter lite Googlande så gissar ja på Virtual Boy!
MEn annars så finns det en hel del hand hållna oxå
Handhållna konsoler räknar jag inte trots att jag har ett par. Annars helt rätt gissat, Virtual Boy är konsolen jag saknar.
En vacker dag ska den inhandlas och få plats i samlingen.
Postad 03 January 2015 - 11:28
Ja det finns ju en som bara släptes i japan, så är ju förståligt. Color game eller nåt heter den tror jag,men kändes fel då du inte har något famicon eller superfamicon i samlingen :-) samt att det var ett spel i varje så du hade behövt köpa flera ;-)
Inte den jag hade i åtanke och precis som du säger så har jag ju inget famicom eller super famicom (ännu). Däremot så räknas Virtual Boy till Nintendos konsoler och från början var det meningen att den skulle lanseras i Europa. Kom dock bara till Japan och USA.
Postad 03 January 2015 - 11:30
Inte den jag hade i åtanke och precis som du säger så har jag ju inget famicom eller super famicom (ännu). Däremot så räknas Virtual Boy till Nintendos konsoler och från början var det meningen att den skulle lanseras i Europa. Kom dock bara till Japan och USA.
Den räknade jag som handheld då den heter boy och i te kopplas till en skärm ;-)
Redigerat av SKIBBE, 03 January 2015 - 11:34.
Postad 03 January 2015 - 11:40
Den räknade jag som handheld då den heter boy och i te kopplas till en skärm ;-)
Förstår det
Postad 06 January 2015 - 09:59
En fast duk känns som en bra investering där, har du inte duken väl högt förresten?
Sen skulle inte jag ha höjt upp LR högtalarna utan strävat efter så liten skillnad i höjd som möjligt mellan LCR högtalarna.
Helst en AT duk så du kan ha centern bakom i exakt samma höjd som LR högtalarna
Postad 06 January 2015 - 11:24
Som andra sagt, ditt rum behöver nog få lite textiler till sig. Ser ut som det är rätt kalt i rummet och mycket ytor för ljudet att studsa runt på.
Väntar med spänning på slutresultatet.
Postad 06 January 2015 - 12:14
Blir nog bra det där
En fast duk känns som en bra investering där, har du inte duken väl högt förresten?
Sen skulle inte jag ha höjt upp LR högtalarna utan strävat efter så liten skillnad i höjd som möjligt mellan LCR högtalarna.
Helst en AT duk så du kan ha centern bakom i exakt samma höjd som LR högtalarna
Jag hoppas på att det blir bra
Det kommer att bli en ramspänd duk så fort plånboken tillåter, jo du har helt rätt duken hänger alldeles för högt för tillfället.
Förstår din tanke angående höjden men då jag är allergisk mot kablar så får det bli så här. Från början så fanns det fundering på en AT duk men då jag tycker om att se högtalarna så uteslöt jag det ganska så snabbt.
Tack för input, alltid kul
Kul med en annan som kör med Triangle högtalare, ett bra märke i mitt tycke som lämpar sig väl till hemmabion.
Som andra sagt, ditt rum behöver nog få lite textiler till sig. Ser ut som det är rätt kalt i rummet och mycket ytor för ljudet att studsa runt på.
Väntar med spänning på slutresultatet.
Jag fastnade något oerhört för Triangle när jag lyssnade på dom och sen tycker jag också att utseendet är tilltalande. Textilier kommer snart att dyka upp
Om någon råkar ha en ramspänd duk 2:35,1 ca 98" eller svart akustiktak med bärverk Ca 12 kvadrat så släng iväg ett PM.
Redigerat av Christopher88, 06 January 2015 - 12:18.
Postad 18 January 2015 - 21:25
mitt bygge står lite still, för mkt klagomål av grannar,
tycker med om att se högtalarna ska synas, men måla framväggen och ramspänd så blir de toppen
Postad 18 January 2015 - 21:31
Ser kanon bra ut! Precis i min smak,
mitt bygge står lite still, för mkt klagomål av grannar,
tycker med om att se högtalarna ska synas, men måla framväggen och ramspänd så blir de toppen
Tackar
Haha jag struntar i mina grannar
När väggen är helt klar så ska hela rummet målas om och sen blir det en ramspänd duk.
Får greja när jag hinner och plånboken tillåter
Postad 21 January 2015 - 10:58
Postad 11 November 2015 - 16:40
Postad 11 November 2015 - 19:34
Man avundas alla som har möjlighet att bygga sig ett dedikerat biorum. Det ser riktigt fint ut. Jag har även en fråga. Under lång tid har jag försökt att hitta exakt sådana skyltar som du verkar ha beställt. Jag skulle verkligen vara tacksam om du kan tipsa mig om en leverantör eller om du får någon över som du kan tänka dig att sälja.
Tjenare, jag hade själv den känslan förut när alla andra kunde bygga. Tack så mycket. Ja det är inte det enklaste att få tag på och inte heller det billigaste. Det är ett företag som gör skyltar som ska göra mina 7 skyltar. Jag har tyvärr ingen över och jag får återkomma senare med vilken firma. Får fråga om det är okej att omnämna dom här först.
Postad 14 November 2015 - 20:01
Postad 17 November 2015 - 21:09
Härligt, kommer bli bra det där.
Kul att höra
Jag har också en bra känsla om att det kommer att bli bra.
Postad 18 November 2015 - 20:35
Valfri datoranimerad från Pixar eller Dreamworks. Åsså tyckte jag Mad Max Fury road var cool i 3d.
/r
Postad 18 November 2015 - 21:13
Postad 18 November 2015 - 21:30
Bra 3d?
Valfri datoranimerad från Pixar eller Dreamworks. Åsså tyckte jag Mad Max Fury road var cool i 3d.
/r
Tack för tipsen ska ta mig en kik på lite sådana filmer då ![]()
Bästa 3d-effekterna jag sett på BD är "300: Rise of an Empire 3D". Kom ihåg att jag inte rekommenderade själva filmen dock
Jag får väl häpna av effekterna och strunta i filmen då. Tack så mycket ![]()
Postad 06 December 2015 - 12:23
Fint rum! Avatar i 3d är riktigt bra..
Tack så mycket
Jag tittade faktiskt på den häromdagen. Börjar kännas som en liten bio det här nu.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
124 bilder
116 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?