Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Dold Hemmabio 2015 av Allebusig

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 maj 2015 - 17:23

Allebusig
  • Allebusig
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Kommentarer till Dold Hemmabio 2015 av Allebusig

#2

Postad 04 maj 2015 - 17:23

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Det här var väldigt snyggt, rent och smart måste jag säga!
Inte den lättaste utmaningen i ett sådant läge men du har fixat det najs!

De där B&W ser ut att vara kapabla högtalare!

Och NAD M27 ser ut att funka bra i denna installation! M17 väntar runt hörnet...?

#3

Postad 04 maj 2015 - 17:33

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Väldigt fin anläggning du har i ett fint rum. Snygga lösningar helt i min smak.

#4

Postad 04 maj 2015 - 18:22

vinballe
  • vinballe
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Fantastiskt smarta lösningar! Och grymma grejer!

#5

Postad 04 maj 2015 - 18:29

komoriman
  • komoriman
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Snyggt jobbat!

#6

Postad 04 maj 2015 - 18:32

Veldojar
  • Veldojar
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
hur kan du använda fjärrkontrollen till t ex boxe boxen om du har dörrar?

#7

Postad 04 maj 2015 - 18:37

Allebusig
  • Allebusig
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Just boxeen är RF styd och har en liten special fjärrkontroll som har ett inbyggt tangentbord så den använder jag orginal fjärren till. Men övrig utrustning styrs med logitech harmony fjärren. Det fungerar så att man sätter en IR blaster i "racket" som är kopplad till wifi som i sin tur komunicerar med en trådlös fjärrkontroll både genom wifi samt RF. Man kan också använda deras APP som finns till både iphone/andriod. Once u go multifjärr u never go back :P Saknar inte tiden när man hade 5-6 fjärrar på bordet. 



#8

Postad 04 maj 2015 - 18:44

Allebusig
  • Allebusig
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Det här var väldigt snyggt, rent och smart måste jag säga!
Inte den lättaste utmaningen i ett sådant läge men du har fixat det najs!

De där B&W ser ut att vara kapabla högtalare!

Och NAD M27 ser ut att funka bra i denna installation! M17 väntar runt hörnet...?

Man får jobba med vad man har =) Jag använder troligtvis inte en bråkdel av deras potential i nuvarande rum men jag ser fram emot husköp längre fram och ett lite större rum att möblera i. Jag har under min hemmabioresa alltid velat ha ett dedikerat biorum men sedan insett att ha ett dedikerat biorum kräver att man utnyttjar det hela tiden speciellt när man lägger så mycket pengar på det. Och oftast så har man ändå någon hyfsad anläggning i vardagsrummet som man hamnar vid när man slötittar. Varför inte ha den "feta" anläggningen i vardagsrummet alltid istället? :P Så säger jag kanske bara för att jag inte kan ha ett dedikerat rum just nu men min anläggning används flera timmar om dagen =)

 

Ja jag ska testa en M17 till hösten är tanken.  



#9

Postad 04 maj 2015 - 23:30

Veldojar
  • Veldojar
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
vad är rf?
det jag menar är hur du får fjärren att gå igenom luckan?

#10

Postad 05 maj 2015 - 07:25

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

vad är rf?
det jag menar är hur du får fjärren att gå igenom luckan?

 

IR = Infraröd signal

RFRadiofrekvens signal

 

Det är med hjälp av RF man kan kontrollera en apparat som står "gömd", och det göres på det sättet som beskrevs ovan. Fjärrkontrollen och dess tillbehör (från Logitech, t ex) kommunicerar med RF men omvandlar till IR via en dosa och IR-ögon som dina "gömda" apparater sedan kan tolka. På så sätt kan du ändå styra dina prylar om de står bakom luckor eller dörrar, eller t o m i ett annat rum. RF är alltså inte lika begränsande som IR. Playstation 4 kan du dock kontrollera med Bluetooth från joysticken, om jag inte minns fel. 

 
Här har du en liten bild på hur det kan se ut...
 
28jgw41.jpg
(Logitech Harmony 900 med RF > IR kit)


#11

Postad 05 maj 2015 - 07:32

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Man får jobba med vad man har =) Jag använder troligtvis inte en bråkdel av deras potential i nuvarande rum men jag ser fram emot husköp längre fram och ett lite större rum att möblera i. Jag har under min hemmabioresa alltid velat ha ett dedikerat biorum men sedan insett att ha ett dedikerat biorum kräver att man utnyttjar det hela tiden speciellt när man lägger så mycket pengar på det. Och oftast så har man ändå någon hyfsad anläggning i vardagsrummet som man hamnar vid när man slötittar. Varför inte ha den "feta" anläggningen i vardagsrummet alltid istället? :P Så säger jag kanske bara för att jag inte kan ha ett dedikerat rum just nu men min anläggning används flera timmar om dagen =)

 

Ja jag ska testa en M17 till hösten är tanken.  

 

Håller med dig! Man får jobba med vad man har, helt klart!  :) Du ser ut att ha lyckats bra! 

 

Själv har jag ett ganska svårt lyssningsrum som dubblerar som vardagsrum - många fönster som orsakar blänk och reflexer men som också är dåligt för akustiken. Jag tror de flesta "normala" rum består av mängder med kompromisser men man kan ju ändå få ljudet väldigt njutbart och imponerande. Dock är det väl först i ett 'perfekt' akustikbehandlat rum man kan uppleva vad ens utrustning verkligen kan prestera. Men inte många har ett sådant misstänker jag, inte ens dem med dedikerade rum. Jag vill dock, precis som du, helst ha ett dedikerat rum oavsett. Man lär inte vara lika begränsad i ett sådant.

 

Ser fram emot din feedback om du kan testa M17 i höst! 



#12

Postad 05 maj 2015 - 16:26

Veldojar
  • Veldojar
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
tack för ditt svar ricky!

#13

Postad 07 maj 2015 - 17:38

Veldojar
  • Veldojar
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Just boxeen är RF styd och har en liten special fjärrkontroll som har ett inbyggt tangentbord så den använder jag orginal fjärren till. Men övrig utrustning styrs med logitech harmony fjärren. Det fungerar så att man sätter en IR blaster i "racket" som är kopplad till wifi som i sin tur komunicerar med en trådlös fjärrkontroll både genom wifi samt RF. Man kan också använda deras APP som finns till både iphone/andriod. Once u go multifjärr u never go back :P Saknar inte tiden när man hade 5-6 fjärrar på bordet. 

klarar fjärren alla funktionerna som original-fjärrarna gör?

jag har provat multi-fjärrkontroller förut och med dom kunde man bara slå på och stänga av apparaterna, dom andra funktionerna gick inte att kontrollera med multi-fjärrarna



#14

Postad 08 maj 2015 - 08:24

Allebusig
  • Allebusig
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

klarar fjärren alla funktionerna som original-fjärrarna gör?

jag har provat multi-fjärrkontroller förut och med dom kunde man bara slå på och stänga av apparaterna, dom andra funktionerna gick inte att kontrollera med multi-fjärrarna

Ja majoriteten av funktionerna finns där. Och finns dom inte så är det bara till att lägga till dom. Men jag kan utan problem hoppa in på min reciever (x4000) och gå in i setup och göra alla inställningar. När jag väljer "TV" aktiviteten så finns det en guide knapp för att se tablån även text tv. Jag behöver aldrig ta fram en orginal fjärr igen. Givetvis om man gör mycket komplexa inställningar så går det fortare med orginal fjärren men oftast så gör man en "grundinställning" och sedan är det bra =)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.