Hej,
Jag har samma uppsättning dvs en Samsung UE55JS8005 med Harman Kardon SB26 ljudlimpa/subbas. Jag kopplade ihop tv'n och ljudsystemet via optiska kabeln. Då fungerade det att höja och sänka volymen via smart-fjärren (Samsung TM1580A), men jag kunde inte slå av och på systemet. Efter att ha läst här så testade jag att köra via HDMI ARC utgången. Då fungerade inte det att höja och sänka volymen, men systemet slogs av då jag slog av tv'n.
Eftersom man även kan programmera SB26 att hanteras från annan fjärrkontroll tog jag den vanliga fjärrkontrollen till tvn (Samsung TM1240A) och programmerade den för volym (höj/sänk) samt slå av/på. Efter det kunde jag hantera SB26 med fjärren (volym samt av/på) samtidigt som tv'n.
Som en sista test, kopplade jag tillbaka den optiska kabeln mellan SB26 och tv'n - och då fungerade volymen och av/på tillsammans med tv'n.
Så kontentan av det hela är att om man programmerar den vanliga fjärrkontrollen att hantera SB26:an får man även Smart-fjärren att fungera tillsammans med SB26:an.... tror jag
. Mitt system lirar iallfall med smart-fjärren nu.
Tack för övriga inputs i denna tråd!
P.s jag har för övrigt inte uppdaterat firmware på SB26:an, eftersom det verkar dåligt med information om hur man gör. Jag hämtade ut SB26:an den 6:e januari 2016, så den kanske är laddad med senaste. TV'n är dock uppdaterad med senaste firmware!
Redigerat av steffanyeh, 09 January 2016 - 22:12.