Klipsch RF-7 II. Bra eller Anus? :)
40 svar till detta ämne
Postad 21 October 2015 - 21:04
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Tjena,
Jag skulle vilja veta vad ni tycker? som (har lyssnat) på denna magnifika högtalare?
Gärna lite lyssningsintryck Tack!
Har ni någon kul historia om dessa så kan ni slänga med den med 
http://www.klipsch.c...tanding-speaker

Redigerat av Unregistered2294, 21 October 2015 - 21:07.
Postad 21 October 2015 - 21:21
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Har lyssnat på dessa på en lokal hemmabio butik och kan säga att ljudet är maffigt som attans.
Bra tryck i basen och hornet inte vasst alls om man jämför med RF82MKII.
Riktigt stor ljudbild och då pratar jag ändå i ett rum på 35 kvadratmeter. Blev imponerad och till fim så gör dom sig riktigt bra med.
Märktes tydligt att det var som natt och dag mot lillebror.
Postad 21 October 2015 - 21:23
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3032 inlägg
Jag kan bara stämma in, de är brutalt kapabla men utan att bli jobbiga.
Postad 21 October 2015 - 22:02
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Ok, låter som en bra högtalare det 
Frågan är hur dom gör sig i ett litet rum. Men det fixar väl en stärkare med basvred kan tänkas. Har ju haft ett flertal jättelika högtalare innan dess och det har funkat prima.
Mina senaste Klipsch på bild för att nämna några 

Postad 22 October 2015 - 09:49
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4154 inlägg
Perra.... fasen mannen. Skratt. Inte i bytartankar igen?!?!? Säker på detta? 
Postad 22 October 2015 - 19:45
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Postad 22 October 2015 - 23:50
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Hade jag pengar så skulle det stå ett par av dessa hos mig.
Postad 22 October 2015 - 23:52
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Finns nog inte någon mycket brutalare högtalare för pengarna. Möjligtvis The New Statement. Men den har jag ej lyssnat på tyvärr 
Postad 22 October 2015 - 23:56
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Kan tänka mig att många har denna högtalare som sin favvo när det handlar om bastryck och bio 
Postad 23 October 2015 - 07:52
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4154 inlägg
Finns nog inte någon mycket brutalare högtalare för pengarna. Möjligtvis The New Statement. Men den har jag ej lyssnat på tyvärr 
The New Statement, menar du Heco? Jag tycker nog att dessa Heco låter ruskigt tunt och livfattigt. Storleken till trots. Givit dem tid och flera chanser. 
Postad 23 October 2015 - 08:12
magnusson_85
-
magnusson_85
-
Beroende
-
-
1219 inlägg
Jag tycker att den gamla varianten bara "The Statement" låter bättre än den nya.
Postad 24 October 2015 - 10:56
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
The New Statement, menar du Heco? Jag tycker nog att dessa Heco låter ruskigt tunt och livfattigt. Storleken till trots. Givit dem tid och flera chanser. 
Jupp.
Här är ett klipp med säkert 15 låtar i en mix. Där ser man lite hur basarna jobbar även om det är ett Youtube klipp. Men hyffsad kvalle ändå på klippet 
Gillar man inte första låten är det bara att ta till nästa 
https://www.youtube.com/watch?v=ZWswsZU6sEM
Postad 24 October 2015 - 11:05
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Lät nästan som att han höll på att spräcka micken en aning 3.30 in i klippet ca.
Postad 24 October 2015 - 14:35
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Test med RF-7 II i Ljudochbild 
http://www.ljudochbi...klipsch-rf-7-ii
Tänkte beställa denna modell tidigare idag men jag kunde aldrig bestämma mig. Var lite sugen på Heco Celan också 
Edit: Kanske inte världens bästa klipp ovan men hittade inget som lät mer verkligt än det 
Redigerat av Unregistered2294, 24 October 2015 - 17:05.
Postad 24 October 2015 - 20:47
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4154 inlägg
Perra,
nu ska jag inte säga vad du ska välja eller så. Men Heco är nog så långt ifrån spelglädje du kan komma denna sida om Klipsch. Jag vet också att Klipsch kräver en del av invänjningen hos lyssnaren. Men skulle jag byta från RC.L, torde det snarare bli Klipsch än Elac, Dali, XTZ, Monitor Audio dvs mf.fl. Alldeles för många tillverkare siktar på reptilsnabb imupls men glömmer glädjen hos lyssnaren. 
Postad 25 October 2015 - 15:27
Unregisterede44ab590
-
Unregisterede44ab590
-
Forumräv
-
-
561 inlägg
Jag har ägt mina RF-7MKII i ganska så exakt en månad nu, och kan säga att det är inte mycket som kan jämföras med klipsch mindre modeller. Jag gick från RF-82mkI till RF-7MKII.
Rakt ur kartongen var reaktionen mer "Det här låter ju inte alls kul" (till skillnad ifrån RF82 som lät kanon rakt ur kartong), avsaknad av midbas och påträngande övre register (detta upplevde jag aldrig med mina RF82, men då får vi också ta i beaktning att det är en helt annan diskantdriver i RF7) och väldigt mycket botten. Men efter ca två veckor så började allt hamna på plats, högtalaren fick mer kropp och midbasen började växa fram allt eftersom speltimmarna gick, detta resulterade givetvis i att övre registret inte alls stack ut som tidigare och allt blev mer homogent. I dagsläget låter de riktigt riktigt bra, vad gäller SPL nivån så kan dessa spela ohälsosamt högt utan att svettas det minsta, musiken har lätt för att bli fysisk.
Redigerat av Unregisterede44ab590, 25 October 2015 - 15:27.
Postad 27 October 2015 - 19:04
Unregistered9f8a92d6
-
Unregistered9f8a92d6
-
Rookie
-
6 inlägg
Intressant tråd, precis beställt mig ett par RF-7MKII som ska ta över efter mina RF-82MKII
Enligt vad man läst sig till innan på olika forum/tester, så känns det än en gång när jag hittade denna så "färska" tråd att de är nog ganska bra i hemmet
I butik har de ju oftast ljudrum som gör det lite svårare att jämföra ljud mot i ett "standard" vardagsrum som eventuelle köparen kanske har (Där inga ljud dämpande väggar/golv finns, inte lika dyr elektronik,kablar heller finns)
Så det ska bli kul att få hem dem på torsdag el fredag för inkoppling 
Postad 02 November 2015 - 03:55
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Gött PrylBirger! 
Lägg gärna upp lite info samt bilder senare i denna tråden om du känner för när du har fått hem dom. Kan va skoj att höra vad du har att säga om dessa. Ju mer ni fyller på med info desto bättre och det gäller alla som har nåt att säga om dessa talare men givetvis roligast om det är positiv info så det inte enbart blir en negativ tråd alltså 
PML det var ju synd att du inte gillar Heco. Jag tycker dom ser rätt coola ut The New Statement mfl och om man skulle kunna tyda hur ett Youtube klipp låter så verkar dom passa mig rent ljudmässigt också. Däremot är RF-7 II på Youtube inte så lyckat ännu enligt min smak. Inget klipp ännu som har övertygat nåt vidare. Det jag postade var mer för att se hur basen jobbar. Musiken var inte min smak men så är det ju. Har man dom inte själv så kan man ju inte välja disco-dänga om man säger så 
Postad 02 November 2015 - 04:06
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Fanatic: Det låter som en högtalare i min smak. Ska bli intressant att få lyssna på dessa hemmavid för det är väl där dom gör sig bäst kan jag tänka mig med den musiken man själv är van vid och inte enbart disco musiken som spelas i hifi-butikerna, Chris Jones, Allan Taylor mfl eller vad det nu kan vara 
Edit: Det är ingen här som tycker att jag ska skaffa Palladium stativaren istället? Exakt samma priser på dessa båda, (RF-7 II och P-17b). Lika vacker den kan jag tycka. RF-7 II ser ståtligare ut men P-17b är riktigt fräckt designad. Jag gillar den som har några slags Zebra ränder. I så fall skulle det givetvis bli den färgen framför den där Mörka. Man vill ju att det ska se nåt ut. Annars hade man ju lika gärna kunnat köpa ett par Dynaudio istället med sin tidlösa design eller nåt i den stilen 
Redigerat av Unregistered2294, 02 November 2015 - 04:19.
Postad 04 November 2015 - 05:29
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Jag har ändrat mig. Kommer förmodligen inte köpa dessa Klipsch efter mina tester med RP. Kikar på annat istället. Dyker kanske upp lite bilder på det så småningom. Eventuellt senare i veckan eller veckan som kommer 
Men tack för alla tipsen iaf 
Postad 04 November 2015 - 16:22
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
Postad 14 November 2015 - 00:50
Unregistered9f8a92d6
-
Unregistered9f8a92d6
-
Rookie
-
6 inlägg
DSC01866.JPG 57.79K
3 Antal nerladdningar
Nu haft högtalarna ett tag dock inte helt inspelade än, sen var man ju väldigt nöjd med RF82 II man körde innan, men WOW säger jag vilken skillnad på ljud (Självklart ska det vara det med sån prisskillnad)
Hornets storlek och spridning av ljudet är mäktigt värre för ändå vara i en skapligt vettig prisklass, såna detaljer man hör i gitarrer,röster mm.
Även basen blir ju en helt ny upplevelse mot de "gamla" högtalarna
Skulle kunna skriva väldigt mycket plus om dem mot mycket annat jag lyssnat på, varit på både Hifi-klubben & HiFi-Punkten och hört på diverse märken och modeller.
Sen är ju uppfattningen om vilket ljud man vill åt SÅ olika, finns väl nån högtalare som KANSKE låter aningen bättre i högre registren i detalj mot dessa, MEN då finns inte resten av ljudbilden som jag vill åt alla fall. Utan dessa är de jag fastnade för.Skriver här nedan lite låtar jag rekommenderar att lyssna på vid testning av olika högtalare, FLAC såklart 
Phil Carmen - Crying
Mariah Carey - My All
Lillian Axe - The Promised Land
Koto - Plain
Infected Mushroom - Becoming Insane
Toto - I Will Remember
Hoppas förövrigt du får tag i nåt som passar dig i högtalarväg 
Postad 15 November 2015 - 22:41
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
Infected låten där måste ju vara smått erotisk på de där talarna 
Postad 17 November 2015 - 13:40
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
DSC01866.JPG
Nu haft högtalarna ett tag dock inte helt inspelade än, sen var man ju väldigt nöjd med RF82 II man körde innan, men WOW säger jag vilken skillnad på ljud (Självklart ska det vara det med sån prisskillnad)
Hornets storlek och spridning av ljudet är mäktigt värre för ändå vara i en skapligt vettig prisklass, såna detaljer man hör i gitarrer,röster mm.
Även basen blir ju en helt ny upplevelse mot de "gamla" högtalarna
Skulle kunna skriva väldigt mycket plus om dem mot mycket annat jag lyssnat på, varit på både Hifi-klubben & HiFi-Punkten och hört på diverse märken och modeller.
Sen är ju uppfattningen om vilket ljud man vill åt SÅ olika, finns väl nån högtalare som KANSKE låter aningen bättre i högre registren i detalj mot dessa, MEN då finns inte resten av ljudbilden som jag vill åt alla fall. Utan dessa är de jag fastnade för.Skriver här nedan lite låtar jag rekommenderar att lyssna på vid testning av olika högtalare, FLAC såklart 
Phil Carmen - Crying
Mariah Carey - My All
Lillian Axe - The Promised Land
Koto - Plain
Infected Mushroom - Becoming Insane
Toto - I Will Remember
Hoppas förövrigt du får tag i nåt som passar dig i högtalarväg 
Vad driver du dina RF-7MKII med??
Postad 17 November 2015 - 19:07
Unregistered9f8a92d6
-
Unregistered9f8a92d6
-
Rookie
-
6 inlägg
robert293: Jo lite smått kan man väl säga 
Kylspray: Än så länge en äldre trotjänare (Pioneer LX72) Kommer uppgraderas med ett eller flera steg nu efter högtalarbytet, förr har den dugit, men nu behövs mer kraft och renare signal. Kikat lite på Hegel & Vincent men inget är bestämt än 
Postad 01 January 2016 - 22:51
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
robert293: Jo lite smått kan man väl säga 
Kylspray: Än så länge en äldre trotjänare (Pioneer LX72) Kommer uppgraderas med ett eller flera steg nu efter högtalarbytet, förr har den dugit, men nu behövs mer kraft och renare signal. Kikat lite på Hegel & Vincent men inget är bestämt än 
Köp ett Bladelius Balder steg annars om du ska köra 2 kanal. Alt ett 2 eller 5 kanals Bladelius Grendel steg. Finns för rätt hyffsade pengar på hifimagasinet har jag sett. Riktigt bra grejor! Har själv haft flera av Bladelius produkter genom åren och det är alltid ett märke som man har respekt för och återkommer till. Kan verkligen rekommendera dessa! Stegen tror jag riktigt mycket på. Kör man den jag har som enbart steg vilket går så blir det en Balder Mk2. Otrolig kraft och kontroll. Den viker sig inte ens med dom mest tungdrivna högtalarna. Enligt han i hifi-butiken där jag köpte den ska man kunna spela på alla jordens högtalare utan att behöva oroa sig det minsta att den inte ska klara jobbet. Min är en Thor Mk3 N. Den har en rykte om sig att när andra förstärkare ger upp neråt 1ohm så fortsätter denna att spela. Har haft förstärkare som har gett upp när jag har krämat på men Thor och Tyr har aldrig gett upp hur man än har försökt även om det är lite svårt då öronen gör det långt innan 
Mvh
Redigerat av Unregistered2294, 01 January 2016 - 22:57.
Postad 02 January 2016 - 01:36
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
sugen på RF-7 MK2 fast jag inte hört dom.. riktigt brutala.
frågan är bara funkar dom i ett vanligt vardagsrum som är på ca 20kvm ?
sedan vilken förstärkare skall man satsa på prisklass runt 35.000
kan tänka mig Primare, Bladelius eller Hegel
Postad 02 January 2016 - 07:58
Unregistered1893
-
Unregistered1893
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Själv är jag inne på ännu ett par Klipsch, fast då Cornwal. Har lyssnat på RF-7 MK II med Hegel först, men tyckte inte det var så roligt, men när vi bytte till Heed och rör vart det kanon.
Som många sagt tidigare så är ju Klipsch- soundet lite speciellt, men det är ju hur kul som helst att testa runt lite.
Postad 02 January 2016 - 12:24
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
sugen på RF-7 MK2 fast jag inte hört dom.. riktigt brutala.
frågan är bara funkar dom i ett vanligt vardagsrum som är på ca 20kvm ?
sedan vilken förstärkare skall man satsa på prisklass runt 35.000
kan tänka mig Primare, Bladelius eller Hegel
Köp den Thor Mk3 N som finns på Balance ljud och bilds beg lista. Riktigt brutal förstärkare. Brukar köra mina RP med just en sådan  Dom skall ha 29.9k för den, har kostat 40k 
Kan tänka mig att det är prutbart nu när Thor Evo finns 
Postad 02 January 2016 - 15:27
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Köp den Thor Mk3 N som finns på Balance ljud och bilds beg lista. Riktigt brutal förstärkare. Brukar köra mina RP med just en sådan 
Dom skall ha 29.9k för den, har kostat 40k 
Kan tänka mig att det är prutbart nu när Thor Evo finns 
tack får kolla upp det. men just nu är jag även sugen på att låna hem Lyngdorf TDAI 2170 för att testa roomperfect 
Postad 02 January 2016 - 20:17
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
tack får kolla upp det. men just nu är jag även sugen på att låna hem Lyngdorf TDAI 2170 för att testa roomperfect 
Ok. Ja, den är säkert bra den med! Lägg gärna upp nån bild sen när du har hittat vad du sökte 
Postad 05 January 2016 - 23:46
Phonophilos
-
Phonophilos
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Jag hade RF7-II i ungefär 3.5 år . Kan inte säga något annat än att det är ett par fantastiska högtalare. Skillnaden mot RF82-II är enorm. Klipsch är inte bäst på något men den spelar allt underbart. Man kan lyssna i timmar utan att bli trött! tyvärr har jag sålt den setupen och ersatt med nya högtalare som jag blev förälskad i.
Men som sagt, vill du ha mycket ljud för pengarna och en högtalare som du kan mata med precis vilken musik som helst.. är ett par RF7or ett utmärkt val !
Postad 07 January 2016 - 23:40
Unregistered9f8a92d6
-
Unregistered9f8a92d6
-
Rookie
-
6 inlägg
Köp ett Bladelius Balder steg annars om du ska köra 2 kanal. Alt ett 2 eller 5 kanals Bladelius Grendel steg. Finns för rätt hyffsade pengar på hifimagasinet har jag sett. Riktigt bra grejor! Har själv haft flera av Bladelius produkter genom åren och det är alltid ett märke som man har respekt för och återkommer till. Kan verkligen rekommendera dessa! Stegen tror jag riktigt mycket på. Kör man den jag har som enbart steg vilket går så blir det en Balder Mk2. Otrolig kraft och kontroll. Den viker sig inte ens med dom mest tungdrivna högtalarna. Enligt han i hifi-butiken där jag köpte den ska man kunna spela på alla jordens högtalare utan att behöva oroa sig det minsta att den inte ska klara jobbet. Min är en Thor Mk3 N. Den har en rykte om sig att när andra förstärkare ger upp neråt 1ohm så fortsätter denna att spela. Har haft förstärkare som har gett upp när jag har krämat på men Thor och Tyr har aldrig gett upp hur man än har försökt även om det är lite svårt då öronen gör det långt innan 
Mvh
Kikat lite smått på Bladelius men inte lyssnat ihop med RF7-II, får väl fara till Hifi-Punkten här och se vad de har hemma så man kanske kan få låna hem. Höra om man kan få låna flera olika och testa sig fram här hemma, så svårt att lyssna i butik och jämföra mot sitt egna rum. Men Bladelius låter ju klart intressant om det är såppas med ork, samt att ljudet är bra/blir bra 
Postad 09 January 2016 - 14:22
lappen69
-
lappen69
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Fanatic: Det låter som en högtalare i min smak. Ska bli intressant att få lyssna på dessa hemmavid för det är väl där dom gör sig bäst kan jag tänka mig med den musiken man själv är van vid och inte enbart disco musiken som spelas i hifi-butikerna, Chris Jones, Allan Taylor mfl eller vad det nu kan vara 
Edit: Det är ingen här som tycker att jag ska skaffa Palladium stativaren istället? Exakt samma priser på dessa båda, (RF-7 II och P-17b). Lika vacker den kan jag tycka. RF-7 II ser ståtligare ut men P-17b är riktigt fräckt designad. Jag gillar den som har några slags Zebra ränder. I så fall skulle det givetvis bli den färgen framför den där Mörka. Man vill ju att det ska se nåt ut. Annars hade man ju lika gärna kunnat köpa ett par Dynaudio istället med sin tidlösa design eller nåt i den stilen 
Zebra ränder?? Finns väl bara ett par sånna? Jag var å lyssna på dessa tidigare i veckan med Hegel H80. Blev riktigt imponerad! Fick ett pris på 13 tusen. Hegel måste ju gjort något med H80 för jag har aldrig tyckt Hegel och Klipsch spelat bra ihop..
Postad 05 February 2016 - 15:22
Unregistered77a0b0a3
-
Unregistered77a0b0a3
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Är på g att kränga av mina i stockholmsområdet ifall någon är intresserad, de är fantastiska men en säker död för småbarn om de lyckas välta dem.... 
Postad 05 February 2016 - 19:35
Unregisterede44ab590
-
Unregisterede44ab590
-
Forumräv
-
-
561 inlägg
Är på g att kränga av mina i stockholmsområdet ifall någon är intresserad, de är fantastiska men en säker död för småbarn om de lyckas välta dem.... 
Har svårt att tänka mig att ens en stark 4+-åring skulle välta dessa pjäser, och på tok för höga för att lyckas klättra på.
Postad 10 March 2016 - 20:46
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Säg detta lite sent men komplett säljer dessa nu ikväll för 24990kr..
https://www.komplett...vstaaende1-par#
Postad 10 March 2016 - 21:41
Unregistered39f3573c
-
Unregistered39f3573c
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Fy fan nu sög det till i köp tarmmen
Postad 11 March 2016 - 02:46
Klonkyo
-
Klonkyo
-
Rookie
-
7 inlägg
Postad 14 July 2016 - 19:52
Unregistered77a7e886
-
Unregistered77a7e886
-
Veteran
-
-
1880 inlägg
Efter en spontan, kortare lyssning blir betyget anus. Tyvärr. Hade högre förhoppningar. Förstärkare som användes var en rörhybrid, Vincent SV-227. Musik var vad butiken kunde erbjuda av rock och elektroniskt. Något hårdare som jag också hade velat testa fanns ej. Det jag gillade minst var diskanten. Nästan så man undrar om något är paj/defekt. Ska det verkligen låta så här för det priset är det andra man frågar sig, för resten av registret lät rätt billigt det med. Kunde gärna ha gått något djupare i basen också. J*vla bra tryck är ju lätt att åstadkomma med dessa men någon njutning var det knappast. Ska se om det kan bli ett nytt försök med annat förstärkeri och eget lyssningsmaterial vid ett annat tillfälle. Kanske kan få testa dem i ett annat rum också.
Postad 16 July 2016 - 15:37
lobustlo
-
lobustlo
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Röstar för anus. Passerat mitt lyssningsrum men oavsett konfiguration kunde jag aldrig förstå mig på dem, Varken ljud eller finish håller måttet för de pengarna, tyvärr. Party kan de dock men för 35k.... :/
Redigerat av lobustlo, 16 July 2016 - 15:41.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|