Kommentarer till Philips Hue av whityoustone
Startad av
whityoustone
, Dec 22 2015 19:43
12 svar till detta ämne
Postad 22 December 2015 - 21:02
Surroundljus 
Det är rätt häftigt med hue. Fungerar bra gör det också!
Det är rätt häftigt med hue. Fungerar bra gör det också!
Postad 23 December 2015 - 10:27
Tack gubbs, lite flummiga saker faktiskt, det är farligt om man sätts fel färger ser det sjukt taky ut
skickat en e27 till en elektriker som ska försöka modds den till E14 vi får se hur det går
Postad 25 December 2015 - 01:45
Kul med flera som kör Hue, jag ordnat så att med en Hue Tap så tända i stort sett alla lampor hemma vilket uppskattas av både frun och barnen.
Postad 02 February 2016 - 00:16
Beställt ett gäng nya hue grejer nu, Philips boyond bordslampa samt taklampan i samma serien, samt lite mer lightstrips samt några andra lampor som tex Bloom .
Postad 21 March 2016 - 21:14
Snygg setup.
Hur funkar det att spela "competetive" med en TV som har AmbiLight? Tänker på att det måste vara en del inputlag
Hur funkar det att spela "competetive" med en TV som har AmbiLight? Tänker på att det måste vara en del inputlag
Postad 24 March 2016 - 19:48
Nej faktiskt inte jag har på Game mode, upplever det inte värre än någon annan tv.
Postad 25 April 2016 - 13:46
Wow, gillar ditt rum skarp! Läääängtar till jag köper Philips 7601 tv, blir startskottet på Hue. 
Lightstrips, hur ljusstarka är de?
Tänker om de skulle fungera i köket som belysning under skåpen över diskbänken...
Lightstrips, hur ljusstarka är de?
Tänker om de skulle fungera i köket som belysning under skåpen över diskbänken...
Postad 01 May 2016 - 09:01
Ac1976, skrev lite om lightstrips på prisjakt, vad man bör tänka på mm , kolla där 😜😉
Postad 25 June 2016 - 15:45
Monterade in Hue lightstrips i ett vitrinskåp, blev riktigt bra!
Väljer jag "antik" läge blir det stämningsfullt värre.
En irriterande sak, när jag slår till strömmen så lyser de med vitt ljus i max läge, det blir alltså förbaskat ljust.
Verkar vara svårt att få fix på då Philips hänvisar till amerikansk lag där lampor måste lysa bra när man slår på dem. Är nånn säkerhetsgrej om ambulans personal måste tända upp ett rum.
Har kopplat dem till en fjärrströmbrytare, Tellstick. Nu måste jag även ta fram mobilen och dimma ner ljuset varje gång jag tänder dem.
Väljer jag "antik" läge blir det stämningsfullt värre.
En irriterande sak, när jag slår till strömmen så lyser de med vitt ljus i max läge, det blir alltså förbaskat ljust.
Verkar vara svårt att få fix på då Philips hänvisar till amerikansk lag där lampor måste lysa bra när man slår på dem. Är nånn säkerhetsgrej om ambulans personal måste tända upp ett rum.
Har kopplat dem till en fjärrströmbrytare, Tellstick. Nu måste jag även ta fram mobilen och dimma ner ljuset varje gång jag tänder dem.
Postad 25 June 2016 - 21:27
Bara tillägga att jag även köpte en Bloom, och den minns vilket läge den var i när strömmen bryts. Så Philips verkar inte vara helt konsekventa....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
97 bilder
51 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?