Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Old, but Slow av DrSlow73

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 mars 2016 - 09:10

DrSlow73
  • DrSlow73
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Kommentarer till Old, but Slow av DrSlow73

#2

Postad 14 mars 2016 - 09:10

stefunge
  • stefunge
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Fint!
Sitter med mobilen och ser inte riktigt vad har du klätt väggarna med? Snyggt med fronttyget! Hur det ser ut innanför spelar ju mindre roll ;)
Tänker att dina dali borde kunnat fylla rummet? Jag har ej hört din modell men jag hade ett par 8008 för längesedan och även om det var budget modell så kunde dom fylla ett rum iallafall!
Förmodar att du provat att flytta ut dina dali mer från bakvägg och även provat vinkla dem?
Hoppas du är nöjd med jamo ist?
Mvh

Redigerat av stefunge, 14 mars 2016 - 09:15.


#3

Postad 14 mars 2016 - 17:14

Unregistereda04bdf9c
  • Unregistereda04bdf9c
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Trevligt rum, men du har inte funderat på en större duk?:-?

#4

Postad 14 mars 2016 - 20:04

DrSlow73
  • DrSlow73
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
"Trevligt rum, men du har inte funderat på en större duk?:-?"

Tack! Duken är 104" och det passer bra tycker jag. Utrymmet på siden av duken har jag fyllt med rockwool i den tro att det ska bli bättre ljud. Det är då från gulv till tak och drygt 30 cm djupt som är proppat med rockwool. Om det gör något på ljudet vet jag inte :)

Stefunge
Väggarna är klätt med scenmolton. Dali fyllde rummet utan problem, men det var reflexer från vägger och tak den gång. Jag använder rummet endast for film och spel och hadde lest mycket bra om THX högtalarna....nu är jag lite osäker på om det var ett bra val eftersom det fattas en del i mellanregisteret...får inte någon "pondus" i djupa röster till exempel (intron på transformers t.ex.). Men snyggt blev det :)

#5

Postad 15 mars 2016 - 03:50

stefunge
  • stefunge
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Okej jag förstår ang dali, synd.
Ja mindre högtalare kan låta mycket bra men har sina fysiska begränsningar. Som du själv är inne på så kanske en sub som klarar att leverera i de högre registerna kan vara lösningen till att fylla ut gapet i frekvenserna som du saknar. Finns gott om folk här inne som kan om detta bättre än mig, kanske även du själv, annars släng ut en fråga i subwoofer forumet.

Mvh

#6

Postad 21 april 2016 - 14:33

stefunge
  • stefunge
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Hoppas D600 fyller ut ljudet mer i din smak!?

#7

Postad 23 april 2016 - 13:38

DrSlow73
  • DrSlow73
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
D600 har ett något fylligare och klarare ljud jfm D500. Fortfarande saknas det något. Jag tror det kommer bli bättre med bättre subbar, men jag skulle gärna provat med någon bättre förstärkare också. Pioneeren er ju ganska neutral också, så ett nad eller liknande slutsteg kanske skulle liva upp lite mer.

#8

Postad 04 augusti 2016 - 23:54

Unregistered5e347b4c
  • Unregistered5e347b4c
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Fan va snyggt, vart det någon skillnad med ljudet i.om baffelväggen.
Jag har själv Jamo D600 och minivee 8" och är nöjd med ljudet från D600 men vill ha större bas doc så har jag XTZ 99 2.2-system som front wide som har bra tyck.
Jag vill också bygga Baffelvägg :)))

#9

Postad 05 augusti 2016 - 06:47

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Spännande projekt, baffelväggen ser ju jättefin ut

#10

Postad 05 augusti 2016 - 08:56

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Snyggt bygge 10p , gillar verkligen baffelväggen

#11

Postad 05 augusti 2016 - 19:45

kongo_fw
  • kongo_fw
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt!

#12

Postad 05 augusti 2016 - 22:42

DrSlow73
  • DrSlow73
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Fan va snyggt, vart det någon skillnad med ljudet i.om baffelväggen.
Jag har själv Jamo D600 och minivee 8" och är nöjd med ljudet från D600 men vill ha större bas doc så har jag XTZ 99 2.2-system som front wide som har bra tyck.
Jag vill också bygga Baffelvägg :)))


Tack! Jag har inte haft möjlighet att köra ny rum-kalibrering ännu, och jag ska göra några absorbenter innan dess, men jag hör redan att det har blivit en bättre akustik i rummet. Kan inte säga direkt att det har blivit mer bas i mellanregisteret, men allt är mer kontrollerat. Kan nu vrida på riktigt högt volym utan att det blir jobbigt på något sett. Får återkomma när allt är klart.

#13

Postad 28 augusti 2016 - 17:53

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 957 inlägg
  • 0
Ang diffusor för hela väggen.
Om du inte vill bygga så har du bla Optifuser som är en Svensk produkt.
Dac83 använder ett helt gäng av dessa.
https://www.emusic.s...holm-Optiffuser


Ska du bygga eget så har du lite jobb framför dig ;)
Jag snickrade ihop 3st för en massa år sedan efter QRD receptet som finns hos http://www.mh-audio.nl
Vill minnas jag hade en lägstafrekvens på 300hz.
Inne i var fack satte jag in mindre varianter för att få det att gå så högt som möjligt frekvens.
Det blev stort som fa-n o jag lade nada energi på att det skulle bli snyggt då allt var dolt.
Du hittar några pix i mitt galleria över gamla grejer.

#14

Postad 05 september 2016 - 17:09

DrSlow73
  • DrSlow73
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tack för tipset! Nu har jag påbörjat ett diffusor projekt av typ "low budget", men det blir såklart inte like bra eller snyggt. Sannolikt blir det optifuser när ekonomin tillåter det.
Mvh Robert

Ang diffusor för hela väggen.
Om du inte vill bygga så har du bla Optifuser som är en Svensk produkt.
Dac83 använder ett helt gäng av dessa.
https://www.emusic.s...holm-Optiffuser


Ska du bygga eget så har du lite jobb framför dig ;)
Jag snickrade ihop 3st för en massa år sedan efter QRD receptet som finns hos http://www.mh-audio.nl
Vill minnas jag hade en lägstafrekvens på 300hz.
Inne i var fack satte jag in mindre varianter för att få det att gå så högt som möjligt frekvens.
Det blev stort som fa-n o jag lade nada energi på att det skulle bli snyggt då allt var dolt.
Du hittar några pix i mitt galleria över gamla grejer.



#15

Postad 05 september 2016 - 18:35

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 957 inlägg
  • 0

Tack för tipset! Nu har jag påbörjat ett diffusor projekt av typ "low budget", men det blir såklart inte like bra eller snyggt. Sannolikt blir det optifuser när ekonomin tillåter det.
Mvh Robert

Optifusern är ganska billig mot vad man får, fast det är ju pengar det med.

 

Lycka till :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.