Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dawn of War III

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 maj 2016 - 15:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 684 inlägg
  • 1

 

 

Lite bilder.



#2

Postad 04 maj 2016 - 13:22

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Nice, har ju sagt att de borde göra en DoW-uppföljare också sedan de gör så många andra Warhammer-spel nu ^^ Har ju inte släppts något nytt stort RTS-spel på åratal så det är på tiden!



#3

Postad 04 maj 2016 - 23:02

Alltidxx
  • Alltidxx
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Grey Goo! :)



#4

Postad 07 juli 2016 - 09:15

thompsonbjorn
  • thompsonbjorn
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

 

E3 mission walkthrough :-)



#5

Postad 19 juli 2016 - 07:44

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

  • 4 311 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om DoW III. Magkänslan säger att man försöker för mycket att göra spelet tillgängligt för den breda massan.



#6

Postad 19 juli 2016 - 09:38

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 948 inlägg
  • 0

Hur har Blizzard kommit undan med hur likt Warcraft är Warhammer och Starcraft är Warhammer 40k?

 

Eller är de inte så lika som jag tror och det snarare är Games Workshop som snott av Blizzard?


Redigerat av MdaG, 19 juli 2016 - 09:39.


#7

Postad 20 juli 2016 - 09:06

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

  • 4 311 inlägg
  • 0

Warhammer har funnits sedan 1983.  :)

 

Och ja det finns stora likheter, mest för att Blizzard försökte få licensen: http://kotaku.com/59...-that-saved-wow



#8

Postad 20 juli 2016 - 20:31

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 948 inlägg
  • 0
Med det andra stycket menade jag spelen. Dawn of War 3 påminner en hel del om Star Craft 2

Redigerat av MdaG, 21 juli 2016 - 08:59.


#9

Postad 21 juli 2016 - 07:24

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

  • 4 311 inlägg
  • 0

Med det andra stycket menade jag spelen. Dawn of War 3 påminner en hel del om Star Craft 3

Ja det har du rätt i spelet ser väldigt mycket ut som Starcraft.



#10

Postad 17 februari 2017 - 16:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 684 inlägg
  • 0

 

ZA92WtQ.gif

 

Daaamn.



#11

Postad 18 februari 2017 - 19:17

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

  • 4 311 inlägg
  • 0

Står på högt upp på att spela lista i år. 



#12

Postad 15 maj 2017 - 15:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 684 inlägg
  • 0

MHB:s recension



#13

Postad 16 maj 2017 - 06:23

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 251 inlägg
  • 0

körde betan men bestämde mig redan där att det var ett icke-köp. Har bara gått utför efter DoW1 enligt mig. För mycket moba/dlcplaner :( Synd för jag gillar också wh40k universumet riktigt mycket.. men men! 



#14

Postad 16 maj 2017 - 12:36

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

körde betan men bestämde mig redan där att det var ett icke-köp. Har bara gått utför efter DoW1 enligt mig. För mycket moba/dlcplaner :( Synd för jag gillar också wh40k universumet riktigt mycket.. men men! 

Relic har verkligen splittrat sin egen fanbase med denna inriktningen och jag kan förstå det, men samtidigt förstår jag den andra sidan av myntet. MOBA säljer som smör och engagerar, och Dawn of War 2 var bra, men inte fantastiskt jämfört med föregångaren. Detta är ännu ett snäpp nedåt skulle jag säga, i alla fall i sin nuvarande form.

Frågan är dock varför man inte förblivit konservativ då DoW 1 och Company of Heroes är några av de bästa RTS-titlarna som finns.


Redigerat av Filip_M, 16 maj 2017 - 12:37.


#15

Postad 16 maj 2017 - 13:09

Liljagare
  • Liljagare
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

De ville ju slå sig in på E-sport med Dow2, tror detta var ett nytt försök.

 

Neh, blir bargain bin.



#16

Postad 16 maj 2017 - 13:32

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Jag glömde nämna i recensionen att de dessutom har låst key bindings, i ett RTS, så lycka till om du nu har preferenser från t.ex. SC2 eller liknande och vill ändra. Nej, du måste lära dig Relics ologiska system för att kunna bli effektiv i micro. Hoppas de låser upp det i en framtida patch.



#17

Postad 18 maj 2017 - 15:15

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

  • 4 311 inlägg
  • 0

Dawn of War III är inget jag kommer gå tillbaka till inom en snar framtid. Var inte alls nöjd med det spel jag fick. Varken kampanjen eller multiplayer var särskilt bra. 



#18

Postad 14 juni 2017 - 10:00

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

  • 4 311 inlägg
  • 0

Stora förändringar på gång: http://www.eurogamer...-and-free-skins



#19

Postad 14 juni 2017 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 684 inlägg
  • 0

Det är alltid lika förvånande för mig när utvecklare inte verkar fatta saker som är helt uppenbara för fansen av serien. Har de inga testare som är fans och förstår serien? Borde de själv inte förstå serien eftersom de faktiskt är spelets utvecklare?

 

När jag sitter och recenserar spel och ser uppenbara idiotbeslut som jag hade kunnat påpeka för dem om jag satt och testade spelet under utvecklingen, så blir jag bara förundrad över hur utvecklingsprocessen egentligen går till och hur de själva inte har kunnat inse det.



#20

Postad 26 juni 2017 - 08:22

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 948 inlägg
  • 0

Det är alltid lika förvånande för mig när utvecklare inte verkar fatta saker som är helt uppenbara för fansen av serien. Har de inga testare som är fans och förstår serien? Borde de själv inte förstå serien eftersom de faktiskt är spelets utvecklare?

 

När jag sitter och recenserar spel och ser uppenbara idiotbeslut som jag hade kunnat påpeka för dem om jag satt och testade spelet under utvecklingen, så blir jag bara förundrad över hur utvecklingsprocessen egentligen går till och hur de själva inte har kunnat inse det.

Risken är att utvecklarna inte fått bestämma i den utsträckning som hade behövt. Jag har ofta fått böja mig för mindre kunniga styrgrupper helt enkelt därför att de bestämmer. Det finns alltid ett affärsbeslut i botten och kombinerat med kommunikationsmissar och hur projektet bedrivs kan resultatet bli mindre gynnsamt.

 

Feifei gav ett bra svar på Quora om sånt här. https://www.quora.co...ang-6?srid=3ul9

 

Fler svar: https://www.quora.co...player-feedback



#21

Postad 26 juni 2017 - 10:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 684 inlägg
  • 0

Feifei gav ett bra svar på Quora om sånt här. https://www.quora.co...ang-6?srid=3ul9

 

Du menar att svaret är bra för att det är ett exempel på hur en mindre kunnig styrgrupp resonerar? Nedanstående låter ju t.ex. inte klokt.

 

Everything gamers think about we had thought about. We reached the conclusion after careful consideration. More than anything, we're creating a game for everyone, not just for one kind of player who favors one kind of weapon or one kind of game play. But gamers often don't see the bigger picture

 

As for design, trust me, there is nothing you can come up with that we haven’t thought about.

 



#22

Postad 26 juni 2017 - 12:59

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 948 inlägg
  • 0

Du menar att svaret är bra för att det är ett exempel på hur en mindre kunnig styrgrupp resonerar?


Nej, att det utvecklarna tagit fram är fullt medvetet. Det om styrgruppen är en alternativ gissning.

#23

Postad 26 juni 2017 - 13:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 684 inlägg
  • 0

Jo det förstår jag att det är medvetet. Men jag förstår inte hur det är medvetet.



#24

Postad 27 juni 2017 - 11:16

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 948 inlägg
  • 0

Jo det förstår jag att det är medvetet. Men jag förstår inte hur det är medvetet.

Nä, utvecklare tillåts sällan vara transparenta med designbeslut så det bidrar.

 

Mike Prinke skriver en del om branchen: https://www.quora.co...ile/Mike-Prinke





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.