Kommentarer till Klipsch Delicious! 7.2.4 setup av Crille99
Postad 06 September 2016 - 19:11
LÀr ju va ett jÀvligt medryckande och underhÄllande ljud hos dig.
Riktigt lÀckert.
Postad 06 September 2016 - 19:22
HĂ€ftigt.
Postad 06 September 2016 - 20:01
LĂ€cker setup vilket som
Postad 06 September 2016 - 20:32
Johan B-Lund: Jag har i stort sett bara hunnit jÀmföra en live dvd som var min referens innan. (Roger waters - the wall) . Den har ett atmos spÄr men tycker att det blir lite mycket ljud fokus bak och inte riktigt sÄ homogent o lugnt som jag skulle vilja ha D! Men ska tillÀgga att jag inte hinner testa mycket musik dÄ jag Àr en upptagen smÄbarns förÀlder. Jag tvivlar inte pÄ att de kan prestera till musik med rÀtt instÀllning och drivning.
Postad 06 September 2016 - 21:11
RonnyL: Ja, Àntligen! Mannen vann! Inget WAF trams hÀr inte
Johan B-Lund: Jag har i stort sett bara hunnit jÀmföra en live dvd som var min referens innan. (Roger waters - the wall) . Den har ett atmos spÄr men tycker att det blir lite mycket ljud fokus bak och inte riktigt sÄ homogent o lugnt som jag skulle vilja ha D! Men ska tillÀgga att jag inte hinner testa mycket musik dÄ jag Àr en upptagen smÄbarns förÀlder. Jag tvivlar inte pÄ att de kan prestera till musik med rÀtt instÀllning och drivning.
NÀmner just den skivan i konserttrÄden att pÄ 5.1Àr bakkanalerna helkonstigt mixade.
Muse live i Barcelona Àr super dock Àr lfe spÄret lite ÄterhÄllsamt.
Normalt fÄr man ett jÀkla drag i basen pÄ konsertfilm men hÀr Àr det som pÄ vanlig musikskiva.
En skiva som jag betvivlar finns pÄ blu ray Àr Billybidol storyteller, mix av akustiskt och elektriskt och med ett sanslöst svÀng.
Kvittar om man ogillar han för man vill bara dansa med.
Blue man group, the complex Àr bra den med, lite ojÀmn bild dock.
Postad 07 September 2016 - 00:24
Nu lÀngtar man tills man fÄr hem sina egna
Postad 07 September 2016 - 07:53
Postad 07 September 2016 - 18:54
Tack ska du ha!HÀrligt o snyggt rum, grymma högtalare.
Nu lÀngtar man tills man fÄr hem sina egna...
Vilken/vilka modeller blev det för dig?
Blev ju inspirerad nĂ€r jag sĂ„g ditt system! Men nu med facit i hand, du som hade dubbla svs ocksĂ„. Vad blev bĂ€ttre med Klipsch sw15? Ăr lite sugen pĂ„ dubbla sĂ„danaDetta blev ju riktigt lĂ€ckert!!! Kul att du Ă€r nöjd med svs basarna
Det var som tusan med Roger waters! Ska testa nÄgot annat om du sÀger sÄ, har inte hunnit allt för mycket som sagt.NÀmner just den skivan i konserttrÄden att pÄ 5.1Àr bakkanalerna helkonstigt mixade.
Muse live i Barcelona Àr super dock Àr lfe spÄret lite ÄterhÄllsamt.
Normalt fÄr man ett jÀkla drag i basen pÄ konsertfilm men hÀr Àr det som pÄ vanlig musikskiva.
En skiva som jag betvivlar finns pÄ blu ray Àr Billybidol storyteller, mix av akustiskt och elektriskt och med ett sanslöst svÀng.
Kvittar om man ogillar han för man vill bara dansa med.
Blue man group, the complex Àr bra den med, lite ojÀmn bild dock.
Postad 07 September 2016 - 19:40
Man undrar verkligen vad dom tÀnkte för det Àr som en fördröjd spegling av frontarna.
Frontmixen i sig kÀnns mer som en stereopmix Àn flerkanals ![]()
Annars brukar man inte behöva justera nÄgot, Àr grejerna instÀllda efter gÀngse normer sÄ trillar det mesta pÄ plats.
Om det sen saknas eller Àr för mycket av nÄgot pÄ vissa skivor sÄ fÄr man leva med det.
Redigerat av johan b-lund, 07 September 2016 - 19:43.
Postad 13 September 2017 - 19:28
Va det gÀller ljudmÀssigt sÄ Àr triangle pÄ en helt annan nivÄ, Trangle Àr dom bÀsta högtalarna jag haft. ljudet bÄde kÀnns och detaljmÀssigt ligger nivÄn i en klass för sig. Som sagt Triangle Àr för bara Stereo, hade jag haft plats och rum för hemmabio sÄ skulle jag aldrig tvivla pÄ Klipsch.
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
53 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?