Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG TV kom hem från service med annan ram...

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 oktober 2016 - 16:45

ZETRGRN
  • ZETRGRN
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Tjena!

 

Är både förundrad och förbannad.

 

Det är så att våran nya TV; LG 65UH664V åkte på ett garantiärende då panelen gick sönder inom kort.

 

En tekniker kom och hämtade TVn. 

 

Nu har man precis fått tillbaka tvn efter ca 3 veckor och upptäcker till sin förvåning att tvns ram har gått från borstad aluminium till svart plast.

 

Jag ringer självklart LG support och talar sonika om för dem att detta inte är godtagbart. 

 

Hon beklagar att någon sådant hänt men hävdar också att samma TV modeller finns i olika designer. Detta har jag svårt att tro då jag inte hittar än enda bild på min TV med svart ram. Dessutom ser det ganska dumt ut då resten av TVn är vit. Därför börjar man fundera på om det är en annan panel som de satt dit istället för den som ska vara där orginal. Kanske till och med en sämre från en billigare modell?

 

Ska jag nu åter igen få vänta i veckor på att pappskallarna ska göra rätt för sig? Kan jag kräva en helt ny TV? TVn är köpt i mitten av Juli i år.

 

/Anders

 



#2

Postad 10 oktober 2016 - 17:51

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Tråkigt. Men du kan enligt konsumentköplagen inte kräva en utbytt vara förrän efter tredje försöket av verkstaden att åtgärda ditt fel.

Men det är väldigt amatörmässigt utfört och jag känner med dig. Önskar att de löser det snarast.

Förhoppningsvis går LG in med goodwill och ordnar det på det sättet. Kämpa på!

#3

Postad 11 oktober 2016 - 06:31

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

Att din TV eventuellt finns i flera designer är irrelevant;

Du har köpt den i borstad aluminium så de är tvungna att återställa den i den finish som du har köpt.

 

Om de krånglar med det så är det väl de vanliga vägarna; Konsumentvägledare, ARN osv.

 

Mvh,

  Ingvar



#4

Postad 11 oktober 2016 - 07:11

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 255 inlägg
  • 0

Ska man vara petig så är det nog inköpsstället som ska vara motpart. Jag vet att affärer ofta vill lägga över ansvaret direkt på tillverkarna, men om jag inte är helt ute och cyklar så är det inköpsstället som du har avtal med iom köpet och då är det deras ansvar att hjälpa dig med detta. Jag skulle iaf ha pratat med affären innan konsumentvägledare och ARN om LG inte löser det som man kan förvänta sig, dvs samma design på teven vid uthämtning som vid inlämning. 



#5

Postad 18 oktober 2016 - 10:39

rebirth
  • rebirth
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Skulle inte acceptera detta!!! Låter helt galet.. Dom hade väl ingen sådan ram och satte sonika dit vad dom hade inne förmodligen!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2022 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.