Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ett råd är väldigt tacksamt! ang oled tv jag kan köpa med fel på?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 November 2016 - 20:39

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

En kort historia: polaren köpte en lg oled 55" 910v tror jag den heter, han kan tänka sig sälja den till mig för 5000kr, ca 10 månader gammal och köpt från elgiganten.

till felet: när vi kör kalibreringsskiva, den jag ladda ner från AVS forum, inne på basic settings när man kör den slingan, så kommer det en bild där det finns vertikala staplar av olika färger och i varje stapel finns det en fyrkantig ruta av annan färg, dessa rutor blinkar i jämn takt i olika färger(tror det är av/på 3ggr per sekund typ), är det normalt att en oled panel ska blöda i färgerna, alltså varje gång rutan blinkar mellan blått till vitt så liksom är det som den blåa färger stannar kvar lite extra, ser ut som flytande vatten.... i mina vanliga led tv hemma ser jag inte detta alls, och detta syns bara på högersidan av panelen, inget i mitten eller till vänster, vad kan det vara? fel, normalt? något oled fenomen?

Visst, jag vill köpa den för 5K pengar, det är billigt, men är panelen kass, så ??

och om nu panelen är kass, tror ni elgiganten accepterar detta som fel?

Redigerat av hundrakg, 28 November 2016 - 21:02.

Postad 30 November 2016 - 18:05

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Ser inget problem. Garanti finns ju. Be din polare lämna in den få den lagad eller få en ny och köp den sen av din kompis ..... men det tror jag inte han gå med på eller hur? Han vet ju att det är nåt fel på den annars hade han inte sålt den för 5K!

Redigerat av vinncent, 30 November 2016 - 18:07.

Postad 04 December 2016 - 20:03

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Du kan nog utgå från att en OLED ska vara bättre än din LCD på det mesta utom möjligtvis input lag, så ser det sämre ut än din LCD är det antingen fel inställningar eller fel på TVn. Något förenklat så klart.

Postad 04 December 2016 - 20:05

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 0

Det är inte ett truemotion relaterat problem? Prova att stänga av alla "bildförbättrare".

Postad 06 December 2016 - 17:44

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

bra tips om filter i TV:n som kan ligga och dra, ska kolla det sen,,nu verkar det dock som att polaren ska behålla sin oled,, så blir det att jag köper så fortsätter jag här på tråden kring detta "problem" isf... annars får de va..

Postad 06 December 2016 - 17:47

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

Ser inget problem. Garanti finns ju. Be din polare lämna in den få den lagad eller få en ny och köp den sen av din kompis ..... men det tror jag inte han gå med på eller hur? Han vet ju att det är nåt fel på den annars hade han inte sålt den för 5K!

nää faktiskt inte, han vet inte att de är något fel på den, det var jag som visade han det här på hans TV, han säljer den för 5K till mig oavsett, de vet jag, men nu kanske han ska behålla den då suget på en ny 65" avtog verkar de som... vi får se...

Garanti i 2 år, så även om jag köper den och de skulle vara nåt fel, så givetvis tänker jag be LG kolla upp det, vi får se om den hamnar hos mig eller inte, får kanske locka polaren men ny 65" TV snart, hehe, då får jag denna billigt :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.