Billiga mediaspelare från Aliexpress, är det något att ha?
60 svar till detta ämne
Postad 30 January 2017 - 10:08
bjornengqvist
-
bjornengqvist
-
Användare
-
-
245 inlägg
Jag har precis flyttat och min WDTV verkar inte ha överlevt flytten då jag inte längre får någon signal (har testat med olika kablar och i olika HDMI-portar utan resultat).
När jag kikar på det svenska utbudet tycks det lite skralt med billiga mediespelare som kan spela från hårddisk. Så, jag vänder mig givetvis till stället som har allt. ALLT!: Aliexpress.
Där finns det en hel del snorbilliga mediaspelare som tycks fixa det jag är ute efter och jag är lite sugen på att lägga en beställning. På kanske en sån här spelare, eller liknande.
Är det någon som har en mediaspelare från Aliexpress? Bör man passa sig från att beställa så billigt? Jag vill bara kunna spela filer från en hårddisk och inget annat fancy då jag har Chromecast och Playstation för att kunna streama eller spela från skiva. 4k-upplösning är inte heller intressant för mig.
Postad 30 January 2017 - 10:16
Wicap
-
Wicap
-
Användare
-
-
141 inlägg
Det du betalar för är bättre programvara när du t.ex köper en nvidia shield tv, om du orkar med all ev strul så kan den säkert göra exakt det du vill. Är du datorovan stay away.
Postad 30 January 2017 - 10:17
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
försök i alla fall hita en mediaspelare där det står vilken cpu, Gpu och chipset den har, gärna storlek på minne och storage. då är de lättare att utläsa vad den klarar och inte samt vilka buggar den kan ha.
Raspberry Pi3 kostar några hundra lappar här i Sverige, kanske värt kolla på den.
Sen tror jag de blir svårt att ligga på 300 inkl allt för en spelare som problemfri..
Postad 30 January 2017 - 10:21
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
håller med Wicap en del, viist Shielden är grymmt bra, men kostar 3000kr också.
Tror du får lägga runt en 1000lapp, så är du hemma..
Postad 30 January 2017 - 21:14
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Kan varmt rekommendera en Amlogic s905x som man byter ut Android mot Libreelec och kodi på. Läs mer på Libreelecs forum för info http://m.gearbest.co...369.html?wid=21
Postad 30 January 2017 - 21:19
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
funkar 5.1 ljudet bra då?
Postad 30 January 2017 - 22:23
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Ja varför skulle det inte göra det ? Klarar HD ljud med ...
Postad 01 February 2017 - 09:48
bjornengqvist
-
bjornengqvist
-
Användare
-
-
245 inlägg
Tror du får lägga runt en 1000lapp, så är du hemma..
Vad ska jag köpa för något då? Vad får jag för en tusenlapp? En Roku?
Jag vill gärna att det ska vara så plug and play som möjligt.
Postad 01 February 2017 - 10:56
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Jag skulle, som hundrakg, satsat på en Raspberry.
Postad 01 February 2017 - 12:32
bjornengqvist
-
bjornengqvist
-
Användare
-
-
245 inlägg
Jag skulle, som hundrakg, satsat på en Raspberry.
Och en Raspberry Pi fixar 1080 24p?
Postad 01 February 2017 - 12:36
bjornengqvist
-
bjornengqvist
-
Användare
-
-
245 inlägg
Ser att Kjell & Co har ett färdigt paket för att köra Raspberry Pi som mediaspelare. Blir lite sugen faktiskt.
Postad 01 February 2017 - 12:47
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
Ja varför skulle det inte göra det ? Klarar HD ljud med ...
finns många mediaspelare med Amlogic s905 som inte fixar 5.1 ljud alls, därför jag frågar om just Amlogic s905x är mycket bättre i de avseendet.
Postad 01 February 2017 - 12:57
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
Ser att Kjell & Co har ett färdigt paket för att köra Raspberry Pi som mediaspelare. Blir lite sugen faktiskt.
visst de funkar till 1080p, MEN de fixar inte ljudet i 5.1 med openelec och Kodi 15.2 som man skulle kunna önska, nu är jag inne på att man kan höra lite små avvikelser när man spelar upp videofil med True hd så kan man höra att ljudet svajar ibland, måste ha att göra med hårdvaran i Raspberry Pi3, jag har inte testat att köra de till 2 högtalare och se om det är samma fenomen dock, inget att bekymmra sig om man inte ska köra i en receiver och 5.1 tror jag, men ändå bra att känna till. har även provat med andra som libreelec med flera som kör kodi, där blev de andra problem som avbrott och hack och oljud när man spelar upp 5.1 ljud via hdmi. men i de fallen kan de bero på mjukvaran? Jag har 2st Pi3 som jag testat mycket, de kommer inte att användas för uppspelning av hd ljud i 5.1 i alla fall, de duger med hdmi in i TV och köra ljudet via 2 högtalare, thats it, dock är bilden bra och den fixar 24p 1080. Men det är inte mycket kraft över, ska du hoppa bak några minuter i en videofil kan de låsa sig och vara extremt laggigt, men fram går bättre, det är processor kraften som lackar då. men låter man de gå så flyter de på fint..
Finns andra mediaspelare som gör jobbet bättre, köp någon med minst mali 450 gpu pentacore och quadcore cpu med minst 1gb internminne, helst 2gb.
Postad 01 February 2017 - 12:59
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
fast 999 pix är ganska dyrt. Gammal mobilladdare har du säkert liggandes, minneskort likaså (räcker med 8GB). Låda kan du köpa på eBay för 50 kr. Eventuellt behöver du någon USB-Wifi-pinne, om du ska köra trådlöst. Fjärren behöver man inte, om man använder mobilen för att styra det hela.
Postad 01 February 2017 - 13:07
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
wifi är inbyggt 
skippa låda, lägg kortet i nån låda bara av papp eller liknande, minnsekortet kostar 99kr på netonnet. så du kan klarar dig undan billigt. nu krävs helst 2.4A i 5 volt, man kan klara sig med 2A, men skulle inte gå den vägen, speciellt om du ska koppla en bärbar 2.5" hdd
om du frågar mig, lägg pengarna på en färdig mediaspelare, man får mer för pengarna än raspberry pi3.
Redigerat av hundrakg, 01 February 2017 - 13:06.
Postad 01 February 2017 - 13:10
Samplehead
-
Samplehead
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Fjärren behöver man inte, om man använder mobilen för att styra det hela.
Har du en HDMI-CEC kompatibel TV, kan du även använda TV:ns fjärr. Styr min egen pi3 via en Phillips fjärr.
Redigerat av Samplehead, 01 February 2017 - 13:11.
Postad 01 February 2017 - 13:15
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
har du en 5A mobil laddare på minst 2 A som du kan använda och styra den via annan fjärr på något sätt, då är de värt att lägga några 100lappar på en Pi3 tycker jag om du ska använda 2 kanals ljud, annars hade jag lagt cashen på annan mediaspelare helt klart.
Postad 01 February 2017 - 13:25
bjornengqvist
-
bjornengqvist
-
Användare
-
-
245 inlägg
OM jag kör på Raspberry Pi så blir det givetvis att köpa komponenter löst. Som ni är inne på har jag redan en del av de grejer som behöver. Ett riktigt chassi för 99 kr känns dock det värt än att lägga pajen i en papplåda.
Postad 01 February 2017 - 13:29
bjornengqvist
-
bjornengqvist
-
Användare
-
-
245 inlägg
Spontant känns det som att beställa en Roku från Amazon för runt 900 kronor är den bästa lösningen.
Postad 01 February 2017 - 16:11
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
finns många mediaspelare med Amlogic s905 som inte fixar 5.1 ljud alls, därför jag frågar om just Amlogic s905x är mycket bättre i de avseendet.
Va, med Libreelec ???
Postad 01 February 2017 - 17:21
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Bra information kring olika boxar och vad som stöds:
http://forum.kodi.tv....php?tid=252916
Postad 01 February 2017 - 17:37
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
som jag fattat de och läst de hela, och provat, de med amlogic s905 stöder 5.1 ljud kasst om alls, googla om det, spelar ingen roll mjukvaran, då det är hårdvaran som sätter stopp. Min amlogic s905 med mali 450 gpu fixar inte 5.1 bra, visst i vissa lägen spelar den upp 4 kanaler ibland och strular, men andra inget ljud alls, så kan man inte ha det. Dock låter jag det vara osagt om amlogic s905X fixar, de vet jag inte..
Postad 01 February 2017 - 17:43
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
Spontant känns det som att beställa en Roku från Amazon för runt 900 kronor är den bästa lösningen.
kollat lite, men kan ej hitta några specs?? posta gärna lite om du hittar
den där roku för 89 pund fick ju inte några bra betyg direkt 
Redigerat av hundrakg, 01 February 2017 - 17:43.
Postad 01 February 2017 - 17:48
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
wifi är inbyggt 
Ah, missat att de släng in det på 3an ...  Denna tråd kan också innehålla intressanta alternativ: https://www.minhembi...howtopic=331220
Postad 01 February 2017 - 19:03
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
som jag fattat de och läst de hela, och provat, de med amlogic s905 stöder 5.1 ljud kasst om alls, googla om det, spelar ingen roll mjukvaran, då det är hårdvaran som sätter stopp. Min amlogic s905 med mali 450 gpu fixar inte 5.1 bra, visst i vissa lägen spelar den upp 4 kanaler ibland och strular, men andra inget ljud alls, så kan man inte ha det.
Dock låter jag det vara osagt om amlogic s905X fixar, de vet jag inte..
"All dirt cheap, unsupported AMLogic boxes with Android Marshmallow 6.0 are rubbish at the moment for semi-serious Android Kodi use. If proper bug busting Firmware updates do not come from the seller (virtually always the case) then expect broken Kodi Passthrough Audio (especially DTS) and Video features. WiFi or Bluetooth may not even work. These cheap Android devices are strictly DIY only. "
"- A Xiaomi Mi Box Android Marshmallow Firmware update has fixed problematic 10bit HEVC playback when using SPMC (Kodi). Hopefully other decent AMLogic box sellers will update their Marshmallow Firmware as well.
Also confirmed is working Dolby Atmos/TrueHD, DTS:X/HD-Master Audio passthrough on the Mi box with Kodi Krypton RC3 with recently updated Firmware. Details from this post onwards HD Amazon Prime Video is also possible when using a special AMLogic test release of Kodi 18 Leia."
Postad 01 February 2017 - 19:48
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
som jag fattat de och läst de hela, och provat, de med amlogic s905 stöder 5.1 ljud kasst om alls, googla om det, spelar ingen roll mjukvaran, då det är hårdvaran som sätter stopp. Min amlogic s905 med mali 450 gpu fixar inte 5.1 bra, visst i vissa lägen spelar den upp 4 kanaler ibland och strular, men andra inget ljud alls, så kan man inte ha det.
Dock låter jag det vara osagt om amlogic s905X fixar, de vet jag inte..
Ok , inget jag märkt av på min s905 mini mxIII (ej 905x) den fixar 5.1 perfekt ! Har inte heller läst någon annan med vare sig 905 eller905x som har problem med detta och Libreelec. Låter mer som Android problem så fall
Postad 01 February 2017 - 20:23
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
intressant de du säger, vad jag läst ska 905:orna vara väldigt ostabila med just 5.1 ljud, men du har kanske rätt att just android i mitt fall ställer till det, för den boxen jag har 905 i är just android.
i mitt fall är de skit samma då jag kör den i 2 kanals, då funkar de bra. förresten hur fick du in libreelec i den? för den har väl android 5 annars
Postad 01 February 2017 - 21:07
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
S912 (jag har en) är de med mest problem, 905'orna ska inte ha några direkta problem, inte om man tittar runt på kodis forum i alla fall.
Postad 01 February 2017 - 21:09
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Du kan bränna en image på usb och bota upp och testa Libreelec, är du nöjd kan du sen ersätta android på boxen.
Se deras forum för instruktioner
Postad 13 February 2017 - 12:46
bjornengqvist
-
bjornengqvist
-
Användare
-
-
245 inlägg
Efter att ha fått låna en Pi av en kompis och kört OSMC är jag mycket förtjust. Beställde en egen Raspberry Pi i dag med ett chassi. Blir en bra lösning för det jag behöver.
Tack för tipset i denna tråd!
Postad 16 February 2017 - 23:27
mikasand
-
mikasand
-
Användare
-
-
102 inlägg
Lägg till någon hundralapp och köp storebror Amlogic S912, den har det mesta du kan önska dig när det gäller prestanda och ljud/bild. Och den har stöd för CSC, om bara tillverkaren av boxen har implementerat funktionen i firmware. CSC är en funktion du kan styra boxen med TV.s fjärrkontroll genom HDMI kabeln.
Bäst är ändå att köpa trådlös kombi mus/tangentbord, s.k. "Air mouse". Leta efter "MX3 Air Mouse", den kostar ca 100 kr med frakt från Kina. Jag har flera och är jättenöjd.
Med Android TV box får du tillgång till mängder av appar som t.ex SVT play, Plex, Netflix, youtube, mängder av appar, spel osv.
När det gäller Raspeberry Pi, som är ett Linux open source system, så finns inte speciellt mycket appar, och kör man Kodi så följer det inte med speciellt många plugins som fungerar pga avsaknaden av tillförlitligt DRM skydd, t.ex Netflix finns inte till Raspberyr Pi.
Vill du ändå jämföra S905x och S905, så är S905x en nedbantad version av S905. Jag tror inte S905x har stöd för alla ljudformaten som 5.1 (men jag kan ha fel). Skillnaden i pris mellan lågprismodellen S905x och värstingmodellen S912 är drygt 250 kr vilket gör att det finns bara en modell att köpa, nämligen S912. Du kan hitta en bättre S912 box med 2 GB RAM och 16 GB minne från ca 550 kr med fri frakt från Kina. (aliexpress)
Om du endast ska installera TV appar som netflix, Kodi, Svt osv, rekommenderas 2 GB ram och minst 8 GB minne, eller bättre köp 16 GB minne så kan du köra en del spel också.
Köp för guds skull inte Tronsmart TV boxar. De har usel support och firmware.
Vill du ha lite bättre firmware, köp Minix, men de kostar ytterligare någon hundra lapp mer.
De allra flesta OEM boxar utan namn fungerar oftast hyggligt bra.
Eller köp en ny Smart TV så slipper du ha en extern TV box. Philips och Sony har inbyggd "Android TV" med begränsat Google App utbud, Android TV är inte samma system som vanliga Android. Även Nvidia Shield TV har Android TV så antalet appar är inte stort men för de flesta användare så fungerar dessa bra, exempel på Android TV appar är Youtube, Netflix, SVT play, TV4play, Spotify, Viaplay,
Vill du köpa en komplett underhållningspaket och Android TV mediaspelare som fungerar bra direkt ur boxen för 2300 kr, så är det Nvidia Shield TV som gäller, Det medföljer en riktig spelkontroll och Nvidias egna App butik med certiferade appar som fungerar perfekt med deras TV box. Även multiplayer spel finns. Denna Nvidia Shield TV (version 2 som kom nyss) den kan i princip ersätta din Playstation 3 spelare eller rent av Playstation 4 också, utöver att den är bäst på att spela upp videos utan lagg och att den stödjer alla kända ljud och video format.
Postad 17 February 2017 - 07:23
jimmy ax1
-
jimmy ax1
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Det finns många olika fabrikat med Amlogic S912 vilken ska man välja?
Lägg till någon hundralapp och köp storebror Amlogic S912, den har det mesta du kan önska dig när det gäller prestanda och ljud/bild. Och den har stöd för CSC, om bara tillverkaren av boxen har implementerat funktionen i firmware. CSC är en funktion du kan styra boxen med TV.s fjärrkontroll genom HDMI kabeln.
Bäst är ändå att köpa trådlös kombi mus/tangentbord, s.k. "Air mouse". Leta efter "MX3 Air Mouse", den kostar ca 100 kr med frakt från Kina. Jag har flera och är jättenöjd.
Med Android TV box får du tillgång till mängder av appar som t.ex SVT play, Plex, Netflix, youtube, mängder av appar, spel osv.
När det gäller Raspeberry Pi, som är ett Linux open source system, så finns inte speciellt mycket appar, och kör man Kodi så följer det inte med speciellt många plugins som fungerar pga avsaknaden av tillförlitligt DRM skydd, t.ex Netflix finns inte till Raspberyr Pi.
Vill du ändå jämföra S905x och S905, så är S905x en nedbantad version av S905. Jag tror inte S905x har stöd för alla ljudformaten som 5.1 (men jag kan ha fel). Skillnaden i pris mellan lågprismodellen S905x och värstingmodellen S912 är drygt 250 kr vilket gör att det finns bara en modell att köpa, nämligen S912. Du kan hitta en bättre S912 box med 2 GB RAM och 16 GB minne från ca 550 kr med fri frakt från Kina. (aliexpress)
Om du endast ska installera TV appar som netflix, Kodi, Svt osv, rekommenderas 2 GB ram och minst 8 GB minne, eller bättre köp 16 GB minne så kan du köra en del spel också.
Vill du ha lite bättre firmware, köp Minix, men de kostar ytterligare någon hundra lapp mer.
Eller köp en ny Smart TV så slipper du ha en extern TV box. Philips och Sony har inbyggd "Android TV" med begränsat Google App utbud, Android TV är inte samma system som vanliga Android. Även Nvidia Shield TV har Android TV så antalet appar är inte stort men för de flesta användare så fungerar dessa bra, exempel på Android TV appar är Youtube, Netflix, SVT play, TV4play, Spotify, Viaplay,
Vill du köpa en komplett underhållningspaket och Android TV mediaspelare som fungerar bra direkt ur boxen för 2300 kr, så är det Nvidia Shield TV som gäller, Det medföljer en riktig spelkontroll och Nvidias egna App butik med certiferade appar som fungerar perfekt med deras TV box. Även multiplayer spel finns. Denna Nvidia Shield TV (version 2 som kom nyss) den kan i princip ersätta din Playstation 3 spelare eller rent av Playstation 4 också, utöver att den är bäst på att spela upp videos utan lagg och att den stödjer alla kända ljud och video format.
Postad 17 February 2017 - 11:35
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
visst de funkar till 1080p, MEN de fixar inte ljudet i 5.1 med openelec och Kodi 15.2 som man skulle kunna önska, nu är jag inne på att man kan höra lite små avvikelser när man spelar upp videofil med True hd så kan man höra att ljudet svajar ibland, måste ha att göra med hårdvaran i Raspberry Pi3, jag har inte testat att köra de till 2 högtalare och se om det är samma fenomen dock, inget att bekymmra sig om man inte ska köra i en receiver och 5.1 tror jag, men ändå bra att känna till. har även provat med andra som libreelec med flera som kör kodi, där blev de andra problem som avbrott och hack och oljud när man spelar upp 5.1 ljud via hdmi. men i de fallen kan de bero på mjukvaran? Jag har 2st Pi3 som jag testat mycket, de kommer inte att användas för uppspelning av hd ljud i 5.1 i alla fall, de duger med hdmi in i TV och köra ljudet via 2 högtalare, thats it, dock är bilden bra och den fixar 24p 1080. Men det är inte mycket kraft över, ska du hoppa bak några minuter i en videofil kan de låsa sig och vara extremt laggigt, men fram går bättre, det är processor kraften som lackar då. men låter man de gå så flyter de på fint..
Finns andra mediaspelare som gör jobbet bättre, köp någon med minst mali 450 gpu pentacore och quadcore cpu med minst 1gb internminne, helst 2gb.
Beror inte detta på Raspberry pi inte har stöd för HD-ljuden?
Postad 17 February 2017 - 11:43
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
5.1 DTS passthrough bla. stöds med KODI 17 och Android 5.0 och uppåt.
"Android
Kodi 17.0 is now standards-compliant with Android’s official Audio API and requires Android 5.0 or higher as the minimum version. DTS-HD, DTS-X, Dolby TrueHD, and Dolby ATMOS passthrough are now supported on devices that implement AudioTrack v23 or higher. Devices with firmware that does not follow this standard will not support passthrough. Support for 4K video and output and improvements to refresh rate switching and HEVC, VC-1 / WMV 9, and VP9 playback on supported hardware are the icing on the cake."
Postad 17 February 2017 - 12:08
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
jo något med hårdvaran i RP är det klart, eftersom ljudet svajar, den fixar koda om till pcm och skicka ut i 5.1, men just med true hd(ej testet nog med dts hd master) så blir ljudet svajigt och även ibland lite annat fel, märks inte på en dator eller annan mediaspelare jag har.
därför använder jag bara RP till att köra ljudet i 2 kanaler.
5.1 DTS passthrough bla. stöds med KODI 17 och Android 5.0 och uppåt.
"Android
Kodi 17.0 is now standards-compliant with Android’s official Audio API and requires Android 5.0 or higher as the minimum version. DTS-HD, DTS-X, Dolby TrueHD, and Dolby ATMOS passthrough are now supported on devices that implement AudioTrack v23 or higher. Devices with firmware that does not follow this standard will not support passthrough. Support for 4K video and output and improvements to refresh rate switching and HEVC, VC-1 / WMV 9, and VP9 playback on supported hardware are the icing on the cake."
AudioTrack v23??
Postad 17 February 2017 - 20:10
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Eller att han kör Kodi 15.2, kanske felskrivet dock...
Men annars kan Rpi 3 decode både TrueHD och DTS-HD MA output 8 channel PCM at 48kHz i Kodi 17/18
Funkar perfekt om man kan tänka sig att leva utan tända hd symboler på stärkaren hemma 
Postad 17 February 2017 - 20:15
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
s912 rekommenderas ej pga den ofta är släppt med ej färdig firmware http://forum.kodi.tv...=255686&page=66
Postad 17 February 2017 - 20:26
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
Eller att han kör Kodi 15.2, kanske felskrivet dock...
Men annars kan Rpi 3 decode både TrueHD och DTS-HD MA output 8 channel PCM at 48kHz i Kodi 17/18
Funkar perfekt om man kan tänka sig att leva utan tända hd symboler på stärkaren hemma 
jo har 15.2, och den fixar också att decode både TrueHD och DTS-HD MA output 8 channel PCM at 48kHz, dock blir ljudet "svajigt", kanske är bättre i kodi 17 då? och även i 16.2? dock vet jag inte hur man får in 17 i RP3, men får prova sen.
Postad 17 February 2017 - 20:29
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Ja byt till Libreelec med Kodi 17
Postad 17 February 2017 - 21:20
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
ok, ska prova libre 17 sen då...
Postad 17 February 2017 - 21:25
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
Postad 17 February 2017 - 22:59
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
7.0.3 är Jarvis , Kodi 16 . Jag skulle ha gått på Krypton Kodi 17 som innehåller fler av Popcornmix förbättringar eller kanske tom Leia, Kodi 18 dev build från Milhouse http://forum.kodi.tv....php?tid=298461
Postad 18 February 2017 - 14:41
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
jag är helt förvirrad av alla revisioner som finns, kan du länka till en Libreelec med kodi 17 som är stabil? eller annan kodi 17
Postad 18 February 2017 - 16:09
Unregistered17177ab2
-
Unregistered17177ab2
-
Forumräv
-
-
898 inlägg
jag är helt förvirrad av alla revisioner som finns, kan du länka till en Libreelec med kodi 17 som är stabil? eller annan kodi 17
http://releases.libr...rm-7.0.3.img.gz
När du sedan har en fungerande build på din Pi kan du testa absolut senaste som finns (Nightly experimental build Kodi 18 Leia): http://forum.kodi.tv...9129#pid2529129
bara att lägga i update-mappen på din Pi och starta om så installeras den automatiskt.
Redigerat av Unregistered17177ab2, 18 February 2017 - 16:14.
Postad 18 February 2017 - 21:17
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
gött 
Postad 18 February 2017 - 22:51
Unregistered17177ab2
-
Unregistered17177ab2
-
Forumräv
-
-
898 inlägg
När du sedan har en fungerande build på din Pi kan du testa absolut senaste som finns (Nightly experimental build Kodi 18 Leia): http://forum.kodi.tv...9129#pid2529129
bara att lägga i update-mappen på din Pi och starta om så installeras den automatiskt.
I senaste nightly'n som kom för en stund sedan har dom börjat optimera uppspelningen av HEVC 1080p.
http://forum.kodi.tv...9724#pid2529724
Postad 20 February 2017 - 19:29
Unregistered15a8d749
-
Unregistered15a8d749
-
Användare
-
-
164 inlägg
Jag lånar in mig lite på tråden om det är ok?
Här hemma införskaffades för drygt ett halvår sedan tre Kines-TV boxar vid namn "MX Max" Se länk: https://androidtvbox...d-amlogic-s905/
Dom har väl fungerat förvånansvärt bra. Kör kodi 16 på två av dom och 17 på en (Lite segare, men har av nån outgrundlig anledning börjat fungera bättre än vid installation) Har ersatt samtliga meföljande skräp-fjärrar med Rii-tek airmouse istället. Mitt krav när de köptes var att köra kodi samt vissa android-appar netflix (480P), mm. Till detta fungerar dom samtliga ypperligt och är både barn och hustruvänliga!
Nu är det emellertid så att ytterligare en spelare skulle behöva införskaffas och i samband med det har jag höjt mina krav.
Vad rekommenderar ni om jag fortfarande vill köra kodi, men även få tillgång till Neflix HD, samt slippa ovanstående frågetecken beträffande 5.1 ljud eller ej? Finns det överhuvudtaget något kinesiskt som inte kostar skjortan? Hur är det med dom androidmodeller som netflix bekräftar som godkända ex "Fire TV" mfl. Är det bara att köra in kodi på dom också och låta livet leka? Slutligen, vad är den egentliga skillnaden på kines-androiderna (som mest verkar likna en telefon) och det som heter "Android TV"
// Med förbehåll för dumma och kanske redan besvarade frågor //
Redigerat av Unregistered15a8d749, 20 February 2017 - 19:30.
Postad 20 February 2017 - 19:41
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Postad 20 February 2017 - 21:38
Unregistered15a8d749
-
Unregistered15a8d749
-
Användare
-
-
164 inlägg
Denna? https://m.aliexpress...2699739438.html
Redigerat av Unregistered15a8d749, 20 February 2017 - 21:40.
Postad 20 February 2017 - 21:43
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Ja, antingen från säljaren du länkar till eller från Xiaomis officiella Ali shop. http://s.aliexpress.com/ZJZB3ENB
Bara att tänka på att beställa den "globala" versionen och inte den som är avsedd för den kinesiska marknaden.
Finns mängder med recensioner på nätet, de allra flesta väldigt positiva. Nu även officiellt stöd för KODI 17.
Redigerat av lobo, 20 February 2017 - 21:46.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|