Jag "behöver" en ny TV. Eller ja, det är en fix idé och jag vill steppa upp till 4k och HDR, Gärna 10bitars panel samt ha en större TV då den jag har känns lite liten. Det är väl åldern, vill vara I bilden. Allt tjat på frugan har väl gjort att hon gett med sig också.
Vi har två barn som blivit väldigt sugna på att pilla på allt (8 månader) så den ska upp på väggen och min gamla väger som en deluxe röv så jag är inte jättepepp på att få upp den på en gipsvägg. Den åker in i sovrummet istället.
Frugan är dock lite rädd för att 65" är för stort då vi mätte med en måttstock här om dagen men jag tänker öppet köp etc. Jag är ju som sagt ute efter bio-feeling och att svärföräldrarna ska ha något att snacka om. Jag är rädd för att jag ska ångra mig med en mindre än 65". Även om folk säger att OLED är galet bra känns det som att Samsungs ks7005 är tokbra också.
Lite generell info.
Vi sitter på ungefär 3-3.5 meters avstånd. Inga blurays eller så, bara streamingtjänster. TVn är OFTA igång.
Gamla TVn: En panasonic plasma på 50", G30Y. Vill inte byta ner mig i bild heller såklart.
Jag: Action/Sci-fi nörd som använder TVn 80% för PS4an och 15% för film och serier på diverse streamingtjänster. Gör nästan uteslutande all min gaming på ps4an, Jag vill också ha något framtidssäkert. 4k och HDR känns som tillräckliga features för att uppgradera till. 5.1 audio passthrough via optiskt är tokviktigt också då jag har en sonos playbar med marknadens sämsta connectivity.
Hon: 50% tv, 45% netflix, 5% spelande.
Jag hade ögonen på årets TV-generation men jag tror att det vettigaste för mig är att skaffa förra årets med tanke på priser och features. Samsungs mellanserie med breakout boxen såg ju tokfint ut men lär väl gå på 20+.
Redigerat av Trollkarl, 13 februari 2017 - 13:47.