Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem LG OLED55B7V

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 februari 2018 - 06:27

HanssonEmil
  • HanssonEmil
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej har en LG OLED55B7V, någon som vet vad detta är? e de en såkallad inbränning?
fanns bara där när jag satte på tven igårkväll! har inte haft igång nån stillbild eller nåt sånt på tven!
Är oled känslig för att har solljus på sig? så det kan vara de som gjort de nu när vårsolen börjar titta in genom fönsterna?

Bifogad fil  IMG_0692.jpg   55,73K   17 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_0691.jpg   47,75K   11 Antal nerladdningar

Postad 27 februari 2018 - 06:39

little_mac
  • little_mac
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Ser ut som en skada. Kan du se någon spricka? Du kan iaf utesluta inbränning och solljus som orsak.

Vänd dig till din återförsäljare och lämna in på garanti om det inte är en skada.

Redigerat av little_mac, 27 februari 2018 - 06:42.

Postad 27 februari 2018 - 07:21

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12 727 inlägg
  • 0
Är absolut ingen expert men jag ser att du har en ljuslykta med ljus under tv.

Jag hade det på varje sida av en tv en gång och det resulterade i att det blev som 2 bågar på varje sida av tv.

Nu säger jag absolut inte att det kan vara det som hänt med din....
Men tänk på att det skapar värme samt en massa sot och skit som sedan fastnar på tv

Postad 27 februari 2018 - 08:58

sune bejas
  • sune bejas
  • Beroende

• 1 002 inlägg
  • 0
Det mörka partiet ser lite för osymetriskt ut för att vara en skada som uppstått av sig själv.
Håller mstoltz här ang ljuslyktan som trolig orsak.
Antingen rök som satt sig på AG filtret och då borde gå att tvätta bort.
Eller så har värmen tagit kol på området helt.
Värmeutvecklingen från sånna lyktor är inte att leka med.

Ny typ av inbränning isåfall ;)
statisk ljuslykta

Redigerat av sune bejas, 27 februari 2018 - 09:01.

Postad 27 februari 2018 - 15:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis bara sot å skit.
Testa rengöra den så ser du ju om den är skadad av värme.

Postad 27 februari 2018 - 15:59

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Googlar man oled och sunlight kommer det faktiskt upp lite intressanta länkar. Skulle det kunna ha åverkan om man frågar er som är insatta i tekniken?

Postad 27 februari 2018 - 16:36

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Hej har en LG OLED55B7V, någon som vet vad detta är? e de en såkallad inbränning?
fanns bara där när jag satte på tven igårkväll! har inte haft igång nån stillbild eller nåt sånt på tven!
Är oled känslig för att har solljus på sig? så det kan vara de som gjort de nu när vårsolen börjar titta in genom fönsterna?

attachicon.gifIMG_0692.jpg

attachicon.gifIMG_0691.jpg

Gå in i menyn och bildläge. Därefter klickar du på fliken "OLED-panelinställningar". Klicka på "Rensa panelbrus". Klicka på "Starta när TV:n är avstängd". Stäng sedan av TV:n och låt den rensa panelen. Det tar ca 2 timmar. Slå sedan på TV:n. Nu ska nog "smutsen" vara borta. Har själv haft liknande fenomen på min TV och efter jag har kört "Rensa panelbrus" så är bilden bra igen. Jag har en OLED65B6V.

Lycka till!

Redigerat av nimrod23, 27 februari 2018 - 16:37.

Postad 27 februari 2018 - 19:14

HanssonEmil
  • HanssonEmil
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Tack för alla svar! Ljuslyktan e utesluten då den aldrig är tänd!
Detta problem uppkom igårkväll! Testade köra panelrensningen igår innan vi gick o la oss, imorse när jag startade tven så var de fortfarande kvar! men nu ikväll när jag starta tven så har de försvunnit "Så j*vla skönt" :)
Någon som har en aning om va de kan ha varit?

Jag tog förgivet nästan att de va solen som skulle gjort de på något vis, för igår va första dagen som de va riktigt soligt hela dagen!

Postad 27 februari 2018 - 19:25

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12 727 inlägg
  • 0

Detta problem uppkom igårkväll! Testade köra panelrensningen igår innan vi gick o la oss, imorse när jag startade tven så var de fortfarande kvar! men nu ikväll när jag starta tven så har de försvunnit "Så j*vla skönt" :)

Jag tog förgivet nästan att de va solen som skulle gjort de på något vis, för igår va första dagen som de va riktigt soligt hela dagen!

Så jäkla gott.....måste kännas skönt :)

Men visste inte att Oled var så känslig för sol ?

Postad 27 februari 2018 - 19:31

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Har läst att vissa fått inbränning där solen lyst in men sedan har det försvunnit. Känns inte bra direkt.

Postad 28 februari 2018 - 14:09

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Har läst att vissa fått inbränning där solen lyst in men sedan har det försvunnit. Känns inte bra direkt.

Hoppas inte på detta då jag har väldigt mycket solsken in i mitt vardagsrum. Brukar dra igen mörkläggning när jag tittar på något. Övrig tid vill jag ha in ljus i lägenheten utan att behöva tänka på några inbränningar.. Låter märkligt.

Postad 27 juni 2018 - 07:58

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

attachicon.gifIMG_0692.jpg

attachicon.gifIMG_0691.jpg

Nu har tråden några månader på nacken, men har exakt samma problem.

Såfort det är en solig dag så har jag stora "skuggor" på tvn på kvällen. Har hänt ett antal gånger nu. Ska det vara så här känsligt? De går bort efter några timmars tittande, men otroligt irriterande för en tv över 20k (65b7). Tyvärr upptäckte jag det efter 3 månader så kan inte lämna tillbaka den. Vad säger LG om detta? Eller ska tvn vara placerad i ett mörkt rum utan fönster ? 

Postad 27 juni 2018 - 08:32

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Bara för att tvn kostar över 20k betyder det ju inte att den är felfri.

Från manualen:

•• Placera inte TV:n och fjärrkontrollen i följande omgivningar:
-- En plats med direkt solljus.

Postad 27 juni 2018 - 09:25

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Bara för att tvn kostar över 20k betyder det ju inte att den är felfri.

Från manualen:

•• Placera inte TV:n och fjärrkontrollen i följande omgivningar:
-- En plats med direkt solljus.

Nej ingen tv är felfri, men att den ska vara så känslig. Tvn får solljus genom 1 fönster under förmiddagen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.