Kommentarer till Nytt projekt... Missionshus... av MrLogan
Startad av
MrLogan
, Feb 13 2019 17:58
6 svar till detta ämne
Postad 13 February 2019 - 17:58
Ska bli kul att följa, det finns alltid överraskningar i gammla hus. Pelaren går att bygga bort om du vill, tex en i- balk. Denna tål betydligt mer och så sätter du pelarna i bioväggarna i stället. Lycka till!😁
Postad 15 February 2019 - 07:00
Hehe japp det har varit några små saker som hittat vattenläcka och en skorstensbrand men annars lugnt
vi vill nog inte ta bort balken utan försöka arbeta runt den så långt det går men i värsta fall så kanske .. lägger upp en eller några bilder till nu när jag kommit lite längre med väggen ..
Postad 19 February 2019 - 07:51
Verkar som att du har några månaders jobb framför dig 
Jag håller nog med Hellpe om att ta bort pelarna om det går. Risken finns att du senare i skedet kommer gräma dig att du inte gjorde det.
Jag håller nog med Hellpe om att ta bort pelarna om det går. Risken finns att du senare i skedet kommer gräma dig att du inte gjorde det.
Postad 26 March 2019 - 22:24
Väldigt fint hus! Bra potential! Ska bli kul att följa. Gissar att det ligger i Småland någonstans?
Postad 10 February 2021 - 15:38
Det går inte att flytta fronten till kortväggen där pelarna är och då korta av rummet och bygga baffelvägg i nivå med pelarna så de hamnar bakom duken ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
214 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?