Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Diy Akustikpanel / Absorbent av oscarehrler

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 augusti 2019 - 07:25

oscarehrler
  • oscarehrler
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Kommentarer till Diy Akustikpanel / Absorbent av oscarehrler

#2

Postad 29 augusti 2019 - 07:25

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0
Ser riktigt bra ut. Hur blev ljudet efter detta? Märkte du någon skillnad?

#3

Postad 29 augusti 2019 - 08:46

anteljungh
  • anteljungh
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Vilken typ av isolering har du använt? "vanlig isolerskiva" har du skrivit. Men tänker om det är specat om den är okej att använda utanför vägg/tak. Tänker på om den släpper ifrån sig sånt som man inte ska andas in?

Jag ska flytta om ett par veckor och kommer behöva bygga eller köpa en del akutsikreglering pga svåra rumsförhållanden och blir nyfiken på att köra samma lösning.

#4

Postad 30 augusti 2019 - 06:27

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0

Samma här... vill gärna veta mer om DIY-panelerna.



#5

Postad 30 augusti 2019 - 06:56

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0
Det känns som off topic att börja diskutera akustikbehandling i en kommentarstråd, så det tänker jag inte göra ;) Men jag kan säga så mycket att denna lösningen ensamt inte kommer att göra mycket för ljudet. Snyggt hantverk dock.

Det finns en hel del trådar om akustikbehandling i forumet, jag rekommenderar att läsa igenom dem.

#6

Postad 31 augusti 2019 - 12:49

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0

Det känns som off topic att börja diskutera akustikbehandling i en kommentarstråd, så det tänker jag inte göra ;) Men jag kan säga så mycket att denna lösningen ensamt inte kommer att göra mycket för ljudet. Snyggt hantverk dock.

Det finns en hel del trådar om akustikbehandling i forumet, jag rekommenderar att läsa igenom dem.

Hur kan det vara off topic om det handlar om ett galleri med fokus på just diy och akustikbehandling? Jag läser övriga trådar också men nu ville jag fråga om just det jag såg här.



#7

Postad 31 augusti 2019 - 16:32

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Det var ingen kritik till ditt inlägg utan en förklaring till varför jag inte ville gå djupare in på ämnet här. Om vi ger oss in i en generell diskussion angående akustik i denna tråden hamnar det i fel forumsdel och blir svårare att hitta för andra i framtiden. Dessutom finns det som sagt massor av trådar i ämnet redan.

 

Ditt inlägg var förstår on topic.



#8

Postad 01 september 2019 - 07:23

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0

Det var ingen kritik till ditt inlägg utan en förklaring till varför jag inte ville gå djupare in på ämnet här. Om vi ger oss in i en generell diskussion angående akustik i denna tråden hamnar det i fel forumsdel och blir svårare att hitta för andra i framtiden. Dessutom finns det som sagt massor av trådar i ämnet redan.

 

Ditt inlägg var förstår on topic.

Ah.. ja det låter ju vettigt, att hålla det generella i den delen av forumet. 

 

Jag hoppas på svar på min fråga även om den kanske är svår att svara på. Bara kul att höra om det blev någon skillnad.



#9

Postad 23 september 2019 - 21:41

oscarehrler
  • oscarehrler
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Kul att de uppskattas
Har för mig att det var stenull, vad jag har hört/läst skulle den inte vara så farlig. Panelen är trotts allt täckt med en relativt tjock högtalarmatta så jag tror inte den kommer släppa igenom speciellt mycket oavsett :)
Kan inte säga att jag upplever stor skillnad i ljudet, lite kanske, framför allt i mellanregister och diskant. Det kan ju i och för sig vara lite placebo effekt för att man hoppas att det skall göra skillnad:)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.